Gå til innhold

ANMELDELSE: Wolfenstein: The New Order


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Like standardisert som hvilken som helst annet skytespill."

 

Nå har jeg bare spilt det rundt en times tid så langt selv, men så langt er jeg veldig uenig i denne "konklusjonen".

 

Jeg vil si det er som hvilket som helst annet skytespill for 10 år siden. Men det 10 år siden vi har sett et sånt skytespill, og det er et nydelig friskt pust i en haug av elendige skytespill som har kommet de siste årene.

 

Jeg liker veldig å ha muligheten til å faktisk spille spillet, istede for å stå å vente på at en cut scene skal bli ferdig, sånn at noen åpner en dør for meg. Her kan man løpe frem som man vil.

 

Så langt er det deilig hjernedød action!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg digga hvertfall spillet. Over the top nazi-killing er alltid kos. Og endelig et spill hvor helsen ikke regenererer seg av seg selv. Ikke mer enn til 20% hvertfall. Et godt, gammeldags kill 'em-all skytespill.

At det har blitt gjort før er det ingen tvil om, men det gjør meg ingenting.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har spilt gjennom hele historien enda da.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Kanskje få en person som har et litt bredere referansegrunnlag enn bare Call of Duty til å anmelde FPS-er. Det finnes få eller ingen rene run-and-gun-spill som er såpass påkostet som dette i dag, fordi alle har bestemt seg for at det er mer morsomt å gjemme seg bak brysthøye vegger og vente på at kompisene dine skal åpne dører enn å skyte folk. Masse våpen, høyt tempo og health overcharge-systemet som belønner en aktiv spillestil bringer tankene til Doom og Quake. Dette er bare generisk hvis du sitter fast i en tidsboble fra midt på 90-tallet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Storkoser meg med spillet så langt :-) Kul story og heftig action. Akkurat slik et Wolfenstein spill anno 2014 skal være?

 

 

Eneste jeg synes er kjipt, er at AF skrues ned til 4x når man reloader en checkpoint. Dette får textures til å se verre ut enn de er. Blir forhåpentligvis patchet snart. Og så er det generelt en liten nedtur med id tech 5 og alle problemer dette medfører (dårlig grafikk "up close"). Altså mye av de samme problemene som Rage har.

Lenke til kommentar

"Like standardisert som hvilken som helst annet skytespill."

 

Nå har jeg bare spilt det rundt en times tid så langt selv, men så langt er jeg veldig uenig i denne "konklusjonen".

 

Jeg vil si det er som hvilket som helst annet skytespill for 10 år siden. Men det 10 år siden vi har sett et sånt skytespill, og det er et nydelig friskt pust i en haug av elendige skytespill som har kommet de siste årene.

 

Jeg liker veldig å ha muligheten til å faktisk spille spillet, istede for å stå å vente på at en cut scene skal bli ferdig, sånn at noen åpner en dør for meg. Her kan man løpe frem som man vil.

 

Så langt er det deilig hjernedød action!

 

Jeg stusset litt over akkurat den delen selv, i disse dager er det vitterlig i liten grad standarisert å plukke opp helsepakker. Men vi får se, jeg synes ofte folk er for ukritiske til slike "nostalgi-shooters", så jeg er redd jeg kan være enig med anmeldelsen, de gamle kjemper sto på kult leveldesign, det holder ikke å bare ha masse våpen og monstre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Etter den gigantiske nedlastingen på nærmere 50GB, så satte jeg meg ned i går for å spille et par runder med Wolfenstein: The New Order.

I starten så synes jeg ikke det var særlig fengende.

Jeg bare drepte en hel bande med nazier, og så fler nazier.. Og så enda litt fler nazier.

Ikke noe spesielt med andre ord.

 

Men så kom jeg på galehuset, og historien begynte å vise seg.

Etterhvert så kjente jeg at jeg faktisk likte dette, og jeg har ikke likt rene FPS på en GOD stund.

Sier absolutt ikke at dette er årets FPS, for det er det nok ikke.

Men grafikken er flott, hele skytesystemet er fantastisk, og da tenker jeg på metoden de har brukt for at en skal skifte taktikk på hvordan man runder hver level.

 

TL;DR Er ikke en topphit, men er uten tvil verdt et lite kikk.

Håper det kommer en oppfølger som har litt fler RPG elementer.

Det slår alltid an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje få en person som har et litt bredere referansegrunnlag enn bare Call of Duty til å anmelde FPS-er.

Jeg har faktisk holdt meg langt unna de nyeste Call of Duty-spillene nettopp fordi serien skriker etter innovasjon. Håpet var at Wolfenstein skulle utnytte potensialet den alternative settingen tilbyr, med spinnville våpen og fiender som faktisk endrer dynamikken i skytingen, men gjennomføringen lever bare halvveis opp til lovnadene.

 

Og på de vanskeligste gradene er du nødt til å finne deg mye dekning :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt ca 1 time eller noe slikt, og synes det er et friskt pust sammenlignet med CoD Ghost som jeg nettopp har avsluttet. Så langt har jeg kost meg skikkelig, og madamen følger med som bare det, noe hun ikke har gjort når det gjleder CoD og BF spillene.

 

Tror nok dette er et bra spill som ren FPS, i tillegg må man jo lete opp alle "hemmlighetene" som finnes rundt omkring.

Lenke til kommentar

Titanfall 9/10

Wolfenstein 6/10

 

Gogo Gamer.no! Dere slutter aldri å vise hvor usaklige og ulogiske meninger dere har og hvor lite man kan stole på Gamer for å få skikkelige anmeldelser.

 

Dette er generisk mens Titanfall er revolusjonerende....

Titanfall og Wolfenstein: The New Order (av det lille jeg har spilt) er to vidt forskjellige spill. Det de stort sett har til felles er synsvinkelen og det å drepe folk. At du er uenig i både denne anmeldelsen og Titanfalls er helt greit, men ser ikke helt hvorfor du ønsker å sammenligne de to opp mot hverandre. Jeg synes for øvrig at du forenkler argumentene de to anmeldelsene – skrevet av to forskjellige anmeldere – presenterer her. Espen kalte for øvrig aldri Titanfall revolusjonerende.

 

Om du savner at Gamer.no har en anmelderpraksis basert på at redaksjonen skal finne en konsensus kan jeg skjønne det, men jeg tror personlig ikke det ville ha ført til så interessante anmeldelser som dette. Da foretrekker i hvert fall jeg å høre meninger, uansett om jeg er enig eller ikke. Så lenge det argumenteres for meningene er jeg fornøyd.

 

Jeg leser gjerne hvorfor du synes anmeldelsene er usakelige og ulogiske. Det synes jeg er interessant, særlig i dette tilfelle. Slik jeg forstår Tobias her mener han at det mekaniske rammeverket ikke byr på noe annet enn ting vi har sett tidligere, og at «hva om»-plottet mangler en forankring som kan skape engasjement hos spilleren. Han savner også at det helsprøe er mer helsprøtt, men belønner de områdene der det fungerer. Og det må det da være lov å mene?

 

Er spent på å finne ut hva jeg synes selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Digger spillet selv. Var faktisk et friskt pust i den stagnerende FPS sjangeren. Gladvold, nazi, bra stemmeskuespill, god våpenfølelse m.m. Hos meg er denne tittelen solid 8/10 etter 6 timer spilling.

 

Ja takk til mer slike spill som Wolfenstein.

 

Hm, kanskje det blir et kjøp.

Lenke til kommentar

Det er ikke settingen som er hovedpoenget, men at de får lov til være mekanisk bakoverskuende, til tross for budsjettet. De må gjøre noen knefall for moderne spillnykker, ellers hadde de vel ikke fått lov til å lansere det, men som mekanisk solid skytespill er det uendelig mye mer interessant enn noen av tingene du sammenlikner med (og omtrent midt på treet sammenliknet med alle de tilsvarende titlene du ikke trekker noen linjer til). Også er det engang slik at ingen av de som forfattet dette kommer til å vinne noen nobelpris i litteratur, så det hadde selvsagt vært bedre om de bare kjørte 100% schlocky i stedet for å prøve å minne oss på at "krig er fælt og sånn" innimellom. Men det er småplukk, med mindre det er narrativ diskurs du verdsetter mest i skytespillene dine.

 

 

Kanskje få en person som har et litt bredere referansegrunnlag enn bare Call of Duty til å anmelde FPS-er.

Og på de vanskeligste gradene er du nødt til å finne deg mye dekning :)

 

 

Du, kanskje.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Så ut som et gøyt spill, men synes det begynner å bli litt for lite spennende i spill, og da spesielt på FPS fronten.

Jeg er stort sett enig med deg, men de aller fleste av dagens FPSer er rene multiplayer FPSer med litt single-player slengt på for å få solgt litt mer. Wolfenstein: New Order er tvers gjennom single-player, og har ikke noe som helst multiplayer. Det sier sitt. :) Regnet med historien bare skulle være det vanlige "gå dit, drep dem" ovs, og selv om det strengt tatt er det, er det likevel stor variasjon her, og historien fenger meg ganske mye. Sliter noe sykt et stykke ut i spillet nå, men har faktisk lyst til å fortsette. Det skjer veldig sjelden. Spesielt med FPSer. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er stort sett enig med deg, men de aller fleste av dagens FPSer er rene multiplayer FPSer med litt single-player slengt på for å få solgt litt mer. Wolfenstein: New Order er tvers gjennom single-player, og har ikke noe som helst multiplayer. Det sier sitt. :) Regnet med historien bare skulle være det vanlige "gå dit, drep dem" ovs, og selv om det strengt tatt er det, er det likevel stor variasjon her, og historien fenger meg ganske mye. Sliter noe sykt et stykke ut i spillet nå, men har faktisk lyst til å fortsette. Det skjer veldig sjelden. Spesielt med FPSer. :)

 

Tror nok en av utfordringene for at jeg skal kjøpe dette spillet er grunnet dens lengde, den varer ifølge mange bare 8 timer, noe som er veldig lite, for en slik pris.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...