Gå til innhold

TEST: Huawei M890


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bare spør jeg; vil denne faktisk hjelpe oss å få bedre dekning på mobilen der vi er plaget med at signalet faller ut hele tiden og samtaler blir brutt? Og selv med onecall som mangler 4G??

Men dette modemet skal med en ekstern, retningsbestemt antenne kunne sende og motta signaler av en helt annen signalstyrke enn det som er mulig med en håndholdt mobiltelefon.

 

En eller to slike antenner som dette vil gi enda bedre rekkevidde enn antennen i testen: https://prisguiden.no/produkt/poynting-antennepakke-til-huawei-e589-175714

("pakkene" til litt over 1000-lappen er bare én antenne, mens de tre nederst er pakker på to)

 

Den integrerte DECT basestasjonen vil bare fungere med den medfølgende DECT telefonen, ikke vanlige mobiler. Dette modemet vil altså ikke gi den eksisterende mobiltelefonen din bedre dekning.

 

Edit: Når det gjelder OneCall og dekning - da jeg hadde OneCall abonnement for en tid tilbake fant jeg ut at det å manuelt velge Telenor-roaming i innstillingene på telefonen var alfa og omega siden Telenor sitt nett er bedre enn Network Norway sitt 99 av 100 steder. Da slipper man de generelt svakere signalene NN har utendørs og at den konstante vekslingen mellom nettene jeg opplevde inne i mange bygninger. ;)

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Er rimelig vant med at folk flest ikke vet å ordlegge seg om teknologi, men jeg hadde faktisk forventet det på denne siden. Er ikke meningen å være pirkete, men som journalist, skal man kunne skrive.

 

"Denne gir deg bedre mobildekning og lynraskt internett"

 

Denne enheten gir deg ikke lynraskt internett. Internett er ikke noe noen kan gi deg. Tilgang til internett derimot er noe helt annet. At den gir deg en rask tilgang skal jeg ikke krangle på, men ettersom tilgangen er over 4G, vil dette være en delt tilgang med alle andre som kommuniserer med samme basestasjon. I beste fall får man god hastighet, men i verste fall får man ikke det.

 

Denne gir deg bedre mobildekning og lynrask nettilgang, vil f.eks. være en langt mer riktig ordlyd.

Lenke til kommentar

Er rimelig vant med at folk flest ikke vet å ordlegge seg om teknologi, men jeg hadde faktisk forventet det på denne siden. Er ikke meningen å være pirkete, men som journalist, skal man kunne skrive.

 

"Denne gir deg bedre mobildekning og lynraskt internett"

 

Denne enheten gir deg ikke lynraskt internett. Internett er ikke noe noen kan gi deg. Tilgang til internett derimot er noe helt annet. At den gir deg en rask tilgang skal jeg ikke krangle på, men ettersom tilgangen er over 4G, vil dette være en delt tilgang med alle andre som kommuniserer med samme basestasjon. I beste fall får man god hastighet, men i verste fall får man ikke det.

 

Denne gir deg bedre mobildekning og lynrask nettilgang, vil f.eks. være en langt mer riktig ordlyd.

 

Hei!

Det er riktig at man som journalist skal kunne skrive. Så er det heller ikke noen skrivefeil i det du påpeker. At presisjonsnivået i en kort ingress ikke alltid er optimalt kan være så. Du har åpenbart forstått meningsinnholdet, og det var også det som var ambisjonen. Og skal en først være pirkete, er det ikke tilgangen til Internett som er rask. Enten har du tilgang, eller så har du det ikke. Det er hastigheten på overføringen av en gitt mengde data i mobilnettet som er utgangspunktet for om nettet kan beskrives som raskt eller ikke. Hva som er raskt er også relativt.

 

Jeg kommer nok til å bruke den mer folkelige beskrivelsen "raskt internett" også i fremtiden, vel vitende om at enkelte mener det betyr at jeg ikke kan skrive. Men nå er det tid for en rask kopp kaffe og ei kjapp brødskive. Ha en fortreffelig dag!

Lenke til kommentar

Er rimelig vant med at folk flest ikke vet å ordlegge seg om teknologi, men jeg hadde faktisk forventet det på denne siden. Er ikke meningen å være pirkete, men som journalist, skal man kunne skrive.

 

"Denne gir deg bedre mobildekning og lynraskt internett"

 

Denne enheten gir deg ikke lynraskt internett. Internett er ikke noe noen kan gi deg. Tilgang til internett derimot er noe helt annet. At den gir deg en rask tilgang skal jeg ikke krangle på, men ettersom tilgangen er over 4G, vil dette være en delt tilgang med alle andre som kommuniserer med samme basestasjon. I beste fall får man god hastighet, men i verste fall får man ikke det.

 

Denne gir deg bedre mobildekning og lynrask nettilgang, vil f.eks. være en langt mer riktig ordlyd.

 

Lynrask internett er subjektivt og det er underforstått at dette er under optimale forhold og da er 80Mbit noe de fleste vil oppleve lynrask når man snakker om hastigheten på mobilt Internett.

 

Om noe burde vært kverulert på er det vel heller at den - gir - bedre - mobildekning - da dette lett kan tolkes til at mobilen - altså en håndholdt mobil - skal få bedre dekning, særlig siden dette med DECT basestasjonen ikke er selvforklarende. Hvis noe skulle vært endret i denne setningen måtte det vært mobildekning til mobilt bredbåndsdekning. Da vil ordet lynraskt eksplisitt være lynraskt i forhold til andre eksisterende mobile bredbåndsprodukter og setningen vil ikke misforståes.

 

I ingressen til en artikkel om et modem er det også implisitt at man faktisk har tilgang til internett akkurat som en test av et skjermkort der ingressen er "Dette skjermkortet gir deg knallgod spillgrafikk" vil forutsette at du har resten av PC-delene og gjerne en skjerm å koble den til og ikke minst at man HAR spill med med grafikk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...