Gå til innhold

Samsung størst på smartklokker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

360 synes jeg var pen, men er ikke aktuell da jeg ikke kan fordra mobiler med Android og regner med man må ha det :p

 

Du har nok rett, Android Wear støtter ikke standalone apps og jeg tviler på at de har til hensikt å lage et interface mot de marginale OS'ene iOS og Windows Phone :g

 

 

er det så rart de dominerer når de er det eneste selskapet som selger smart klokker? (eller er vi fortsatt der at vi kaller klokker uten lyd, farger og kamera for smart klokker?)

 

Allverdens klokker med lyd, farger og kamera selger de på bøtter og spann på DealeXtreme, så det kan da umulig brukes som definisjon på smartklokker.

Lenke til kommentar

er det så rart de dominerer når de er det eneste selskapet som selger smart klokker? (eller er vi fortsatt der at vi kaller klokker uten lyd, farger og kamera for smart klokker?)

Det stemmer vel ikke helt.

 

Sony har vel gitt ut like mange klokker, om ikke flere, og startet et år tidligere med Android baserte smartklokker.

Lenke til kommentar

 

er det så rart de dominerer når de er det eneste selskapet som selger smart klokker? (eller er vi fortsatt der at vi kaller klokker uten lyd, farger og kamera for smart klokker?)

Det stemmer vel ikke helt.

 

Sony har vel gitt ut like mange klokker, om ikke flere, og startet et år tidligere med Android baserte smartklokker.

 

 

Han satte en forutsetning/definisjon om at smartklokker har lyd, farger og kamera.

Det stemmer riktignok fortsatt ikke, men Sonys Smartwatch faller utenfor hans definisjon.

Lenke til kommentar

 

 

er det så rart de dominerer når de er det eneste selskapet som selger smart klokker? (eller er vi fortsatt der at vi kaller klokker uten lyd, farger og kamera for smart klokker?)

Det stemmer vel ikke helt.

 

Sony har vel gitt ut like mange klokker, om ikke flere, og startet et år tidligere med Android baserte smartklokker.

Hva heter klokken deres med kamera og lyd etc som Samsung har?
Lenke til kommentar

Smart klokker uten kamera, lyd etc?? Blir som å kalle Nokia 3210 en smart telefon...

En klokke som rister brød gjør den ikke til en smartklokke.

 

Masse unødvendige funksjoner gjør den bare dårligere på de områdene den faktisk kan brukes til noe på. Lag de enklere og fokuser heller på nyttefunksjoner.

 

Kamera på en klokke ser jeg ikke poenget med, det gjør den ikke smartere, og kamera er som regel så dårlig at det uansett vil være bedre og dra frem mobilen, lyd er heller ikke noe poeng med tanke på batteri kapasitet osv, er det ikke noe fornuftig og bruke det til.

 

Har både Sony Smartwatch(1gen) og Samsung Gear (1.gen) ingen av dem ble brukt spesielt mye, og blir ikke brukt i det hele tatt i dag, men var det noe jeg ikke brukte på Samsungen eller savnet på Sony-en så var det kamera og lyd. Lese meldinger, epost, fjernstyre musikk, svare samtaler, osv var hoved områdene jeg brukte de til.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Frontkamera + hologram har definitivt noe på en smartklokke å gjøre, til videosamtaler. :B

Skjønt det må vel være motorisert med face recognition sånn at det fungerer også når man bruker hendene i allverdens stillinger. Eller, strengt tatt, kameraet bør også kunne brukes i alle retninger, styrt av programvare, slik at kameraet kan sjekke opp hva du jobber med og hente inn de riktige prosedyrene etc.

 

Inntil da, er kameraet på håndleddet ikke noe jeg savner.

 

Har bare hatt en Sony Live View, og var det en ting den var virkelig, virkelig ubrukelig til, var det å hjelpe meg å finne ut hva klokka var når jeg trengte den. Da fungerte den bedre som A2DP-fjernkontroll.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...