Gå til innhold

Dette kameraet lar deg lage animerte GIF-filer på et blunk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selve kameraet er på 5 megapiksler og har et 35 mm f/2.0-objektiv. Kameraet skal være i stand til å ta bilder med en oppløsning på opptil 2592 x 1944 piksler, HD-video på 1080p med 30 bilder per sekund, eller VGA-oppløsning på 640 x 480 piksler med 90 bilder per sekund.

Dere har glemt et viktig ord: ekvivalent. Objektivets egentlige spesifikasjoner er 3,24mm f/2,0, som enkelt forklart gir bilder som er ekvivalent med 35mm f/22 på et fullformatkamera. Mer info og diskusjon om sensorstørrelser, blenderekvivalens og brennviddeekvivalens i denne tråden.

 

Fra kickstarter:

Image capture is done though an f/2.0 35mm equivalent optical glass lens onto an Omnivision OV5647 5 megapixel ¼” 1.4µm backside illuminated pixel CMOS sensor, capable of images up to 2592x1944px, HD video up to 1080p30 / 720p60, and VGA 640x480 at 90 frames per second! We think it’s quite a little powerhouse.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Simen1 - pretty please, with sugar on top: Hva med å heller lage en egen tråd om akkurat dette, med diskusjon, video og tekniske forklaringer? Så kan du heller skrive kortere og linke til denne tråden, i stedet for "full" forklaring og embedding av en over halvtime lang video, som er litt i overkant å sette seg inn i.

 

 

Så kan du heller for eksempel skrive:

Dette er et 3,25mm f/2-objektiv, og fullframe-ekvivalent til et 35mm f/22-objektiv - ikke et 35mm f/2-objektiv. Jeg synes det er tull å bare regne ekvivalent brennvidde og beholde blendertall - blendertallet skal også regnes om

Les og diskuter mer i denne tråden (lag link til tråd).

..eller noe lignende, så du både får opplyst uopplyste og ventilert egne meninger, uten å spamme og forstyrre andre tråder.

 

 

Så slipper vi lange, tekniske forklaringer, videoer og lange diskusjoner i hver dømrade tråd om objektiver. Diskusjoner, videoer og lange tekniske forklaringer hører hjemme i egne tråder - de hører ikke hjemme i enkeltråder for artikler om optikk. Så kan vi i artikkeltrådene diskutere det gjeldende temaet artikkelen er om, og ikke ekvivalens. Joda - ekvivalens er interessant som tema, men det bør omtales i egne tråder, og ikke som kapring av tråder om andre temaer.

 

Ok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et digert og klumpte, dårlig mobiltelefonkamera som vil koste rundt 1800 kr ferdig levert til en adresse i Norge. Jeg lurer stadig oftere på hva det er slags dingsedilla-klientell som henger på Kickstarter.

 

Trondster: Ok, gi meg 16 minutter og 22 sekunder. Ferdig! :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Et digert og klumpte, dårlig mobiltelefonkamera som vil koste rundt 1800 kr ferdig levert til en adresse i Norge. Jeg lurer stadig oftere på hva det er slags dingsedilla-klientell som henger på Kickstarter.

Jepp - dette er i kategorien leketøy - men den er morsom, da! :D

 

Trondster: Ok, gi meg et par kvarter.

Lag gjerne to tråder:

- Hva er ekvivalens? (teknisk, som vi nok alle er fullstendig enige om)

- Bør man oppgi ekvivalens for blendertall? (det er evt her uenighetene ligger)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett at Sony sin app-platform var åpen, men det er i hvert fall en del apper tilgjengelig nå til diverse kamera (https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/) og wifi-kommunikasjonen er åpen slik at man kan lage spennende løsninger for å bruke mobilen som avansert fjernkontroll. Har problemer med å se det store poenget med kameraet i artikkelen i dagens marked, spesielt siden kameraet ikke er i nærheten av å konkurrere på bildekvalitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...