Gå til innhold

TEST: Samsung Gear Fit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv prøvd mye av det som finnes pr. dags dato når det kommer til "smartarmbånd", men det jeg selv ser er at det ikke er de som er "smarte" som blir brukt mest.

Da tenker jeg på Samsung sine GearFit, Gear, Gear2 og Sony SmartWatch feks.

Selv om grensesnittet er bedre enn de andre (som jeg skal nevne snart), og funksjonene er bredere, så ødelegger det helheten at de varer så kort.

Ja, da mener jeg at de varer under en uke. Det holder i grunn ikke mål for noen som bruker armbåndene til trening, som da ofte er hovedfunksjonen.

 

De jeg ser det går mest av, og jeg selv foretrekker er de enkleste treningsarmbåndene som Fitbit Flex, Garmin Vivofit og Sony SWR10.

De det går flest av er uten tvil Fitbit Flex. Den har alt man trenger foruten klokke og ordentlig display.

Så har man Garmin Vivofit, som for min del er en KLAR vinner. Men den har en stor mangel.

Vibrasjon og vekkefunksjon. Den kan se søvnsyklus, men har ikke en vibrasjonsenhet.

Dette var noe jeg satte stor pris på med Fitbit Flex. Vekkefunksjonen er helt fantastisk. Den er ikke skjemmende for andre i rommet, og man våkner effektivt.

 

Det Garmin Vivofit er uten tvil best på, og som gjør at den er en bestselger her hos meg, er at den har rundt 1 år batterikapasitet, har en flott skjerm (som dog ikke virker i mørket pga. ingen bakgrunnsbelysning). Og den har en klokkefunksjon.

 

Har IKKE testet Samsung GearFit enda, da den ikke har ankommet butikken, men den vil uten tvil testes. Men med 4 døgn batterikapasitet, så tviler jeg den vil bli noen storhit.

Holder rett og slett ikke mål med de andre armbåndene på markedet.

Smart eller ei.

Lenke til kommentar

Har selv prøvd mye av det som finnes pr. dags dato når det kommer til "smartarmbånd", men det jeg selv ser er at det ikke er de som er "smarte" som blir brukt mest.

Da tenker jeg på Samsung sine GearFit, Gear, Gear2 og Sony SmartWatch feks.

Selv om grensesnittet er bedre enn de andre (som jeg skal nevne snart), og funksjonene er bredere, så ødelegger det helheten at de varer så kort.

Ja, da mener jeg at de varer under en uke. Det holder i grunn ikke mål for noen som bruker armbåndene til trening, som da ofte er hovedfunksjonen.

 

De jeg ser det går mest av, og jeg selv foretrekker er de enkleste treningsarmbåndene som Fitbit Flex, Garmin Vivofit og Sony SWR10.

De det går flest av er uten tvil Fitbit Flex. Den har alt man trenger foruten klokke og ordentlig display.

Så har man Garmin Vivofit, som for min del er en KLAR vinner. Men den har en stor mangel.

Vibrasjon og vekkefunksjon. Den kan se søvnsyklus, men har ikke en vibrasjonsenhet.

Dette var noe jeg satte stor pris på med Fitbit Flex. Vekkefunksjonen er helt fantastisk. Den er ikke skjemmende for andre i rommet, og man våkner effektivt.

 

Det Garmin Vivofit er uten tvil best på, og som gjør at den er en bestselger her hos meg, er at den har rundt 1 år batterikapasitet, har en flott skjerm (som dog ikke virker i mørket pga. ingen bakgrunnsbelysning). Og den har en klokkefunksjon.

 

Har IKKE testet Samsung GearFit enda, da den ikke har ankommet butikken, men den vil uten tvil testes. Men med 4 døgn batterikapasitet, så tviler jeg den vil bli noen storhit.

Holder rett og slett ikke mål med de andre armbåndene på markedet.

Smart eller ei.

 

har selev og testet de fleste, smartbandene funger på noen måter og andre ikke. Men etter mye fram og tilbake ble det sony sine. Enkelt og greit med best batteri levetid er viktigere en mye av det andre som ikke alltid funker. <men det er bare min mening. Samsung kjøt seg selv i foten med og kunn gjøre de opprative med sine tlf.

 

Mvh

Lenke til kommentar

 

- snip -

 

har selev og testet de fleste, smartbandene funger på noen måter og andre ikke. Men etter mye fram og tilbake ble det sony sine. Enkelt og greit med best batteri levetid er viktigere en mye av det andre som ikke alltid funker.

Har faktisk ikke testet Sony sin enda, da den manglet display.

Noe jeg setter stor pris på.

Selv om det ikke er nødvendig, så liker jeg å se på selve klokken hvor mange skritt jeg har gått, og selve avstanden.

 

Og jeg fikk faktisk ikke synkronisert Sony smartbåndet opp mot min Galaxy S5.

Jeg har riktignok rootet den, og kjører en småmodifisert versjon av nyeste programvare, men ser ikke hvorfor det skal ha noe å si, da alle andre jeg har testet fungerer smertefritt.

Appen til Sony registrerte inget smartbånd rett og slett.

 

Men tror selv det er den jeg vil anbefale om man ikke vil ha display, og ikke er alt for mainstream.

Lenke til kommentar

 

 

- snip -

 

har selev og testet de fleste, smartbandene funger på noen måter og andre ikke. Men etter mye fram og tilbake ble det sony sine. Enkelt og greit med best batteri levetid er viktigere en mye av det andre som ikke alltid funker.

Har faktisk ikke testet Sony sin enda, da den manglet display.

Noe jeg setter stor pris på.

Selv om det ikke er nødvendig, så liker jeg å se på selve klokken hvor mange skritt jeg har gått, og selve avstanden.

 

Og jeg fikk faktisk ikke synkronisert Sony smartbåndet opp mot min Galaxy S5.

Jeg har riktignok rootet den, og kjører en småmodifisert versjon av nyeste programvare, men ser ikke hvorfor det skal ha noe å si, da alle andre jeg har testet fungerer smertefritt.

Appen til Sony registrerte inget smartbånd rett og slett.

 

Men tror selv det er den jeg vil anbefale om man ikke vil ha display, og ikke er alt for mainstream.

Lenke til kommentar

Det er helt sant. Og det skulle jeg ha sagt. Den mangler skjem det er jo ett minus for de fleste. Jeg bruker kunn mobil som klokke så det tenkte jeg ikke over. Beklager. Men den sony sitt er bra til trening, da bruker du ikke noe annet. Batteriet har holdt i 5 dager og kan brukes ved svømming (vanntett) noe jeg føler er meget bra. Den kan du også brukes til å styre musikk ved å tappe på båndet. Men jeg bruker det mest til trening og til å kontrollere søvn. Det fungere den utmerket til.

Mvh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå brukt Gear Fit sammen med S5 ett par uker.. og er kjeeeempe fornøyd! Det spørs selvfølgelig hva man skal bruke en slik smartklokke til, men denne dekker absolutt alle mine behov. Genial å styre musikken med, og att pulsmåleren er i selve klokken og man slipper pulsbelte ved siden av (nå skal det sies att JEG ikke trener, men tok min egen puls når vinneren på Norske Talenter skulle kåres :p ), og ikke mins alle varslene jeg vil ha lett tilgjenelig, fra Snapchat, Instagram, facebook, samtaler, sms, mail osv.

Batteriet varer ca en uke, og da er den på om nattaen også. har ingen ting å klage på:) Man kan også sende direktesvar på smsèr eller samtaler, og disse autosvarene kan man redigere på telefonen sin til de svarene man bruker mest. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...