Gå til innhold

Vi satte disse SSD-ene på en skikkelig styrkeprøve (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg legger merke til gjennom hele testen, er at Intel sin SSD, faktisk gjør det best den første timen (eller at de i hvert fall ligger øverst sammen med noen. RevoDrive driter vi i).

 

Det er først når du nærmer deg en time at Intel ikke lenger kan kalle seg kongen på haugen.

 

Så til de som ikke driver med noe helt ekstremt som krever at du skriver til en SSD i 1 time+, så er det vel egentlig Intel enheten som er vinneren her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor glemmer dere altis musikk produksjon. Man jobber jo i studio i 12-14 timer i strekk. Man trenger kjappe drev som tar unna innspilling av mange spor, avspilling, lesing av samplinger osv.

 

Hei! Nå er jeg dessverre ikke særlig kjent med musikkproduksjonsverktøy, men jeg ville tro at enhetene får noen minutters pause innimellom? I så fall vil ikke belastningen bli fullt så ekstrem som her; siden de da får tid til å tømme hurtigminne og hente seg litt inn. Men ut fra min begrensede forståelse kan jeg nok tro at musikkproduksjon - særlig om du overskriver gamle data - vil være noe av det som likner mest på den måten vi har kjørt disse SSD-ene på.

 

Det jeg legger merke til gjennom hele testen, er at Intel sin SSD, faktisk gjør det best den første timen (eller at de i hvert fall ligger øverst sammen med noen. RevoDrive driter vi i).

 

Dette var litt av en nøtt for oss. Som du sier er ikke RevoDrive så relevant for folk flest, men selv om Intel-enheten gjør det skarpt den første timen kommer ikke stabiliteten dens til sin rett før etter en 5-10 minutter. Spørsmålet da er hva som er mest aktuelt for de fleste; knall ytelse i en tre kvarters tid uten stans, eller bare de første minuttene? Det er grunnen til at vi også tok med stolediagrammene over ytelse etter fem minutter, så man skulle få et mest mulig korrekt helhetsinntrykk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Samsung pro ville mest sannsynlig falle fra også etter hvert. Ved hard bruk vet dere nå hva dere IKKE skal velge.

 

Hvorfor ville den falle av? Pro versjonen er bygget helt anderledes, High Grade NAND flash, iforhold til TLC NAND til evo disken, Pro versjonen er laget for og skrive lenge og leve mer en dobbelt så lenge som evo disken. Evo disken er den billigste disken, ikke den beste.

 

Ja Samsung Pro er ikke med her fordet den er så mye dyrere og så mye bedre end disse diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...