Gå til innhold

– Folk har vært mer fornøyde med Xbox 360 enn med PlayStation 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må Microsoft slutte å skyte seg selv i foten... er vel neppe mye igjen av den stakkars foten nå. Tror nok dette er noe av det dummeste utsagne jeg har hørt på lenge, om folk er så fornøyd med 360 skal jo all logikk tilsi at Xbone skulle selle bedre og PS4 selle dårligere. Om kundenne var missfornøyd med en sony konsoll hvorfor skulle de kjøpe enda en Sony konsoll? Sannheten er nok at de med 360 har kjøpt seg PS4 .

 

what-i-dont-even.jpg

Endret av Evil-Duck
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Trist at MS finner på alle disse endringene hele tiden, de burde bare sått på sitt helt fra starten av! XBO blir det på meg uansett men det er fordi jeg hadde så sykt mange nedturer med PS3 at Sony ikke får en ny sjanse hos meg... Men bør faen meg skjerpe seg...

Lenke til kommentar

"følge markedsføringssjefen: Det er ingen mulighet for at 360 eiere kjøper seg en ps4, eller at ps3 eiere kjøper xbox one..."

 

tror mer det han hinter til er "hvorfor gidde å kjøpe noe nytt når den vi har funker fint? venter heller til slim eller noe kommer senere da de er alt for dyre nå..."

 

"Xbox 360 har hatt 2-5 eksklusiver på disk dem 3 siste åra"

men spillene har vært billigere en PS3 på multiplattform titlene og maskinene har og vært rimeligere...

 

det er nettopp på dette punktet Xbox One sliter mot PS4 da over i USA så er det 100 dollar mellom de i PS4'ens favør...

(her i Norge er PS4'en like dyr om ikke dyrere en ei grå-importert Xbox One. og for ikke snakke om at MS ikke en gang selger Xbox One her eller store deler av der PS4 selges)

 

Xbox One får og all dritten og MS sitt PR-team trøkker ganske hardt på den (når skal de lære...?) og dette vet Sony å benytte seg av i nesten ren Atari-stil.

Lenke til kommentar

"følge markedsføringssjefen: Det er ingen mulighet for at 360 eiere kjøper seg en ps4, eller at ps3 eiere kjøper xbox one..."

 

tror mer det han hinter til er "hvorfor gidde å kjøpe noe nytt når den vi har funker fint? venter heller til slim eller noe kommer senere da de er alt for dyre nå..."

 

"Xbox 360 har hatt 2-5 eksklusiver på disk dem 3 siste åra"

men spillene har vært billigere en PS3 på multiplattform titlene og maskinene har og vært rimeligere...

 

det er nettopp på dette punktet Xbox One sliter mot PS4 da over i USA så er det 100 dollar mellom de i PS4'ens favør...

(her i Norge er PS4'en like dyr om ikke dyrere en ei grå-importert Xbox One. og for ikke snakke om at MS ikke en gang selger Xbox One her eller store deler av der PS4 selges)

 

Xbox One får og all dritten og MS sitt PR-team trøkker ganske hardt på den (når skal de lære...?) og dette vet Sony å benytte seg av i nesten ren Atari-stil.

 

Tror det er særdeles få som dropper å bytte ut den gamle skiten fordi den de har "funker fint". Gode grunner er at de ikke har råd, eller at de prioterer å bruke pengene på andre ting.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å kjøpe Xbox One ennå folkens (har importert selv) før de klarer å lage en skikkelig hjemmenettverksløsning. På Xbox 360 har man add-on for Media Center og ganske mange vil jo bruke en Xbox som en Media Center... men nei... det har de tatt vekk. Du får riktignok en komplisert streamingfunksjon som ikke fungerer. Skal du se film må du kjøpe det i nettbutikken. Da faller mye av verdien med boxen bort. Man ønsker jo tilgang til det man har på en hardisk enten ekstern eller gjennom PC eller en annen device.

 

Spillutvalget er også begrenset foreløpig. Sjekk ut vilke titler som er tilgjengelig før du kjøper så du er sikker på at du finner nok spill du liker. Det begynner riktignok å komme flere spill nå, men det tar tid. Ikke gøy er det at Grand Tourismo har bug som gjør at spillet henger seg fast i introvideon.

 

TV igjennom Xbox virket også lurt først, men her fryser bildet i noen sekunder med jevne mellomrom og man kan tro at kvaliteten blir redusert. Så nå har jeg droppet det inntil det kommer en fix.

 

Utrolig skuffende at Xbox One ikke kan fungere som en fullverdig media center... det er jo det folk forventer av all dingser i dag. Her er det et solid steg tilbake fra Xbox360 og ikke to solide steg fremover. Løsningen bør være at de lager en media center lik nettbutikken, da kan det bli bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God teori...ein annan mogleg grunn kan vere at XOne er so bra at det går utanfor folk flest si fatteevne. Redde og forvirra for det dei ikkje forstår, velger dei då den meir ordinære PS4-konsollen. Eller kanskje folk kjøper PS4 ironisk.

 

...evt. so er grunnen ein kombinasjon av at XOne er ei svakare maskin med høgare pris, og at Microsoft har gjort so mange retnings- og PR-tabber at eg mistenker dei for å i hemmelegheit jobbe for Sony.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg tror vel mer hovedgrunnen som Mehdi sier er at "Sony er i ca 40 markeder, vi er i 13". Jeg vil nok tippe det kan være en stor avgjørende faktor til gapet...

Ikke nødvendigvis at folk skal være mer fornøyd med 360 enn ps3, vet ikke helt hvordan de får tak i de tallene der med mindre de har tatt en massiv spørreundersøkelse...

Lenke til kommentar

Jeg tror vel mer hovedgrunnen som Mehdi sier er at "Sony er i ca 40 markeder, vi er i 13". Jeg vil nok tippe det kan være en stor avgjørende faktor til gapet...

Ikke nødvendigvis at folk skal være mer fornøyd med 360 enn ps3, vet ikke helt hvordan de får tak i de tallene der med mindre de har tatt en massiv spørreundersøkelse...

1. Ps4 har solgt mer en Xbox one i USA. Et marked hvor ms solgte 2 ganger flere Xbox 360 en Sony solgte ps3. Litt av en endring det.

2. Ms kunne godt ha lansert i 40 markeder de også. Men de valgte å fokusere på de markedene Xbox 360 var sterkest i, for å forsøke å få et forsprang der i forhold til ps4.

3. Ps4 er utsolgt store deler av tiden, mens Xbox one er tilgjengelig over alt.

 

Gamblingen til MS hvor de utsatte lanseringen i en rekke markeder slo an feil. De makter ikke å slå ps4 i markeder som USA og UK, og butikkene fylles opp med Xbox one'er de ikke får solgt. Hadde de valgt å lansere i de landene de først hadde snakket om så hadde de solgt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...