Gå til innhold

DAGENS DINGS: OTG-minnepinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Amobil,

 

Veldig kul greie på papiret, men har dere testet noen av disse? Så vidt jeg vet støtter ikke de fleste nyere Android telefoner USB Mass Storage standarden lenger, kun USB MTP. Disse minnepennene støtter vel ikke USB MTP?

Har ikke testet disse, men HTC One (m7) leser vanlige minnepinner som bare det via otg-kabel.Kobler du telefonen til pc er det derimot MTP som gjelder.
Lenke til kommentar

Hei Amobil,

 

Veldig kul greie på papiret, men har dere testet noen av disse? Så vidt jeg vet støtter ikke de fleste nyere Android telefoner USB Mass Storage standarden lenger, kun USB MTP. Disse minnepennene støtter vel ikke USB MTP?

 

Tror de fleste nyere telefoner støtter USB Mass Storage på USB-OTG (null problemer med Xperia Acro S og Xperia Z1 Compact).

Det du tenker på med USB MTP er når du kobler mobilen til PC med en vanlig USB-kabel. Det vanlige da er at du kan velge å bruke MTP for å aksessere filer i intern lagring og microSD-kort, men de telefonene jeg har testet har også støttet Mass Storage, da kan man dog bare aksessere SD-kortet (men dette funker selvfølgelig dårlig på telefoner uten SD-kort)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...