Gå til innhold

Har Netflix torpedert piratkopieringen? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hvis man nå bare åpner for lokal lagring for bruk på f.eks tablet/telefon/laptop, ala offline modusen til Spotify, med validering en gang hver 30 dag, så kan vi som reiser mye også benytte oss av netflix og hbo.

Lenke til kommentar

Hvis man nå bare åpner for lokal lagring for bruk på f.eks tablet/telefon/laptop, ala offline modusen til Spotify, med validering en gang hver 30 dag, så kan vi som reiser mye også benytte oss av netflix og hbo.

 

Viaplay har dette. Og det fungerer flott. I tillegg er Viaplay flinke med å oppdatere sitt bibliotek, i motsetning til netflix!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis man nå bare åpner for lokal lagring for bruk på f.eks tablet/telefon/laptop, ala offline modusen til Spotify, med validering en gang hver 30 dag, så kan vi som reiser mye også benytte oss av netflix og hbo.

Viaplay har dette. Og det fungerer flott. I tillegg er Viaplay flinke med å oppdatere sitt bibliotek, i motsetning til netflix!

 

 

Støttes! Masse nye filmer (fra 2011,12 og 13 bla.). Føler også at HD dems er bedre enn netflix sin men mangler litt på tv-serie bibloteket selvom det er noe snadder der så er det kjekt med fulle sesonger. De hadde også før Brickleberry men nå har de fjernet den..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En gang pirat, alltid pirat :-)

 

Nja ;)

Når jeg en gang i tiden seilte på skuta var det hovedesakelig pga tilgjengelighet og pris , nå som begge disse to faktorene er mer eller mindre dekket flyr jeg heller trygt på SAS og får aldri noe "ekstra" bagasje med på kjøpet som man kan bli tatt i tollen for og buret inne for livstid ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det faktsik slik at alle Linux distribusjoner jeg tester kommer ned med torrent serveren min. Det samme gjør opptateringer på WoT (World of Tanks) og de yngre i familien oppdaterer WoW på samme vis (men da oftest direkte som torrent på PCen) Tipper også at Steam installer og oppdatere spillene med torrent også.

Dette betyr at en stor prosent av torrent nedlastingen ikke kommer inn under "ulovlig" nedlasting både hos meg og hos svært mange andre. Som igjen betyr at tallene nok er mye lavere enn det ISP folka synser her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med de som bruker VPN.

Vil denne trafikken registreres som P2P?

 

Nei, VPN er ikke en P2P protokoll men klient til server.

Riktignok har P2P bruken gått opp her, mye som går ut også, med BitTorrent sync kan jeg raskt synkronisere mods for multiplayer spilling kontra å pakke ned ett .zip arkiv hver jævla endring / bugfix.

Endret av 007CD
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er flere problemer med alle de flotte tallene i denne artikkelen, og hw.no's forsøk på å tolke dem.

 

- Ikke all bittorrent-trafikk er piratkopiering.

- Ikke all piratkopiering foregår via bittorrent.

- Ikke all P2P-trafikk er ulovlig.

- VPN og anonymisering ER en faktor, og bruken av det øker.

 

Har piratkopiering minket siden Netflix ble lansert? Helt klart, men hvor mye det har minket er nok (enda) mer ullent enn det gis uttrykk for i artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har skjedd enormt mye på musikkfronten i samme tidsrom. Mens vi tidligere hadde massive samlinger MP3/Flac virker det som om de fleste for lengst har byttet ut dette med Spotify/Wimp/Google Music og tilsvarende. Det vil overraske meg om ikke dette utgjør en grei del av nedgang i piratkopiert materiale også.

 

Netflix brukes periodevis ganske flittig hjemme hos oss, foreløpig med norsk abb. Først og fremst til ungene, men nå tar jeg igjen på House of Cards og snart kommer sesong 2 av Orange is the New Black. I tillegg har flere av seriene jeg ligger etter på kommet på Netflix også. Sweet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bare snakke for meg selv og bekjente, men: Det vi før alle mann lastet ned, sjekkes nå først om finnes på Netflix/HBO/Hulu/hvorennmanharabo. Dvs i de aller fleste tilfeller ses sesong 1-X (X=ofte 2011-2012) på fullstendig lovlig vis, mens man fortsatt må ty til bukta for det nyeste. Når det kommer til spillefilm plukker jeg heller en random på Netflix enn å ta bryet med å finne ut hva som er hot og laste den ned - enten kino eller lovlig streaming altså.

For min del er løsningen på å få bukt med bukta fullstendig åpenbar - endre regimene og hierarkiene så film og serier kan streames lovlig dagen etter de er vist på TV eller ferdig på kino. Alle andre land enn USA laster ned de nyeste episodene fordi det er eneste mulighet - det finnes ikke lovlig alternativ..!

 

Film/TV må lære av spotify - hvem laster vel ned en MP3-fil lenger? Spotify har de fleste album samme dagen som de blir lansert, og behovet for å bryte loven forsvinner som dugg for solen.

Endret av toth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...