Gå til innhold

Ja, du blir deprimert av å ikke få «likes» på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen mennesker er svake om de ikke klarer å holde sin psykiske helse intakt av få likes..

 

Er det ikke åpenbart da? Dette er ikke eksulsivt til Facebook's tommel opp, men til det meste. Reconzile sa det bra, om man blir overskygget og ikke lagt merke til vil det åpenbart gi effekt på en persons mentale helse. Vi er sosiale skapninger som trenger oppmerksomhet for å funke i daglig livet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skriver aldri noe på FB så blir ikke deprimert av det heller heldigvis.

Skulle helst slippe hele siden, men det er det eneste stedet en får vite hva som skjer. Under studietiden måtte man inn på FB for å se om noen skulle ha fest. Ingen ga muntlige beskjeder.

 

Det er ikke så overraskende at noen blir deprimert av å bli oversett på sosiale medier. Vårt sosiale liv har flyttet seg ut på nettet, og for noen som ikke har mange venner utenom kan det være ekstra vondt å ikke bli akseptet på FB heller.

Lenke til kommentar

Jeg ville bare benytte anledningen til å be om unnskyldning til alle på diskusjon.no jeg ikke har gitt kudos til. Beklager det.

 

Fra spøk til alvor... Dette er jo ikke veldig overraskende. Alle ønsker å bli akseptert og inkludert. Ingen liker å bli valgt sist til fotballaget. På Facebook er jeg lite aktiv, så jeg tenker sjelden over hvor mange likes jeg får på det lille jeg legger ut i løpet av et år. Men på Instagram hvor jeg er betydelig mer aktiv (og likes er kanskje mer tydelig) er det litt kjedelig om jeg legger ut et bilde jeg liker godt og jeg får få likes. Forskjellen er nok at IG er blitt et slags spill, mens FB fortsatt bare er FB.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...