Gå til innhold

To nordmenn fronter NiPs nye «superlag»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvalitetsdekning dette her! Godt jobba Benedichte :) La oss håpe laget klarer å holde koken i en lengre periode så de får opparbeidet sterkere lagkjemi. Det er ofte dette som gir det lille ekstra for å nå et stabilt toppnivå! Lykke til til både nukeduck og k0u!

 

Når det angår "toxic" temaet så kan jeg ikke si meg enig i at dette er positivt på noen måter i det lange løp, både mtp community og lag-kjemi. Jeg tror mye mer på en motivert og kontrollert spiller som er i stand til å utarbeide noe positivt fra både tap og vinn. Dette ser man i hvert fall er en ekstremt viktig egenskap i Starcraft.

Endret av Core2Dude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"– Å vinne TSM var ikke så spesielt, men det gøy å spille sammen. Vi lærte å spille bedre som et lag, og vi fant ut at vi en tendens til å spille ganske slurvete i starten av hver serie. Men så gjorde vi det bra igjen etterpå og hentet oss inn, sier Nukeduck om å vinne TSM-turneringen."

Skal dette forestille et forsøk på å fremstille NukeDuck som en huleboer?

Lenke til kommentar

LoL spiller som bortforklarer sitt dårlige community med "det finnes forskjellige toxic players", nei, det gjør ikke det, enten er du toxic eller så er du vinner-innstilt, det er ikke noe slikt som at toxicity = vinnerinstinkt, det er bare mangel på vaner, noe jeg ser hele tiden i LoL.

 

Men, kommer det en nyhet om at Dota2 har over 2.8 mill USD i premien for TI4, og at vi har økt premiepotten med like mye på 10 timer som vi klarte på 10 dager i fjort? :o

Mangel på manerer*

Lenke til kommentar

Dota 2-miljøet virker ikke veldig mye mer modent når man ser på de to siste kommentarene her. Det er sjeldent et godt tegn at man må rakke ned på miljøet i andres spill for å fremme «sitt eget». Og det tilfører heller ikke esporten noe positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LoL spiller som bortforklarer sitt dårlige community med "det finnes forskjellige toxic players", nei, det gjør ikke det, enten er du toxic eller så er du vinner-innstilt, det er ikke noe slikt som at toxicity = vinnerinstinkt, det er bare mangel på vaner, noe jeg ser hele tiden i LoL.

 

Men, kommer det en nyhet om at Dota2 har over 2.8 mill USD i premien for TI4, og at vi har økt premiepotten med like mye på 10 timer som vi klarte på 10 dager i fjort? :o

Mangel på manerer*

 

Enig med deg Puro, nå starter snart kvalifiseringen til TI4 så jeg mener at det er der man bør rette fokus de neste ukene i hvertfall, mot det som vil være det store innen eSport i nærmere fremtid. Synes det er utrolig at gamer.no klarer å presse ut en så lang artikkel om at to norske har joina NiP gaming sitt LoL lag. Noe jeg mener er en mediocre nyhet til sammenlikning med hva som skjer innen eSports når det gjelder DotA 2 om dagen. I tilfelle dere ikke aner når disse kvalifiserings rundene går av stabelen, så er det fra 12-27 mai.

Lenke til kommentar

Dota 2-miljøet virker ikke veldig mye mer modent når man ser på de to siste kommentarene her. Det er sjeldent et godt tegn at man må rakke ned på miljøet i andres spill for å fremme «sitt eget». Og det tilfører heller ikke esporten noe positivt.

 

Skjønner ikke helt hvor jeg skrev noe som rakker ned på miljøet i LoL. Jeg sier bare ting som det er, og er ikke LoL en forenklet versjon av DotA 2? Og ja, jeg har spilt begge spillene.

Lenke til kommentar

 

Dota 2-miljøet virker ikke veldig mye mer modent når man ser på de to siste kommentarene her. Det er sjeldent et godt tegn at man må rakke ned på miljøet i andres spill for å fremme «sitt eget». Og det tilfører heller ikke esporten noe positivt.

Skjønner ikke helt hvor jeg skrev noe som rakker ned på miljøet i LoL. Jeg sier bare ting som det er, og er ikke LoL en forenklet versjon av DotA 2? Og ja, jeg har spilt begge spillene.

 

 

At du laget kontoen kun for å trolle denne tråden sier vel sitt om hvor viktig det er for deg å vise hvor mye du liker Dota og hvor mye du misliker LoL.

 

Men ta det med ro, det kommer sikkert noen gode artikkler om DotA også.

 

Og om du ikke visste det så er LoL det største spillet innen E-sport for tiden, så det er helt natulig å lage artikkler om det, selv om det bare er en "forenklet versjon av Dota".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Dota 2-miljøet virker ikke veldig mye mer modent når man ser på de to siste kommentarene her. Det er sjeldent et godt tegn at man må rakke ned på miljøet i andres spill for å fremme «sitt eget». Og det tilfører heller ikke esporten noe positivt.

Skjønner ikke helt hvor jeg skrev noe som rakker ned på miljøet i LoL. Jeg sier bare ting som det er, og er ikke LoL en forenklet versjon av DotA 2? Og ja, jeg har spilt begge spillene.

At du laget kontoen kun for å trolle denne tråden sier vel sitt om hvor viktig det er for deg å vise hvor mye du liker Dota og hvor mye du misliker LoL.

 

Men ta det med ro, det kommer sikkert noen gode artikkler om DotA også.

 

Og om du ikke visste det så er LoL det største spillet innen E-sport for tiden, så det er helt natulig å lage artikkler om det, selv om det bare er en "forenklet versjon av Dota".

Veit ikke hvem som har den største price poolen for én enkelt turnering jeg? Det er DotA 2 på 2,8 millioner dollar, i år er den på 3 millioner "and counting". At LoL kanskje har mer viewers er ganske enkelt på grunn av to ting: 1. Det kom ut først. 2. Det apellerer til småunga.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dota 2-miljøet virker ikke veldig mye mer modent når man ser på de to siste kommentarene her. Det er sjeldent et godt tegn at man må rakke ned på miljøet i andres spill for å fremme «sitt eget». Og det tilfører heller ikke esporten noe positivt.

Skjønner ikke helt hvor jeg skrev noe som rakker ned på miljøet i LoL. Jeg sier bare ting som det er, og er ikke LoL en forenklet versjon av DotA 2? Og ja, jeg har spilt begge spillene.

At du laget kontoen kun for å trolle denne tråden sier vel sitt om hvor viktig det er for deg å vise hvor mye du liker Dota og hvor mye du misliker LoL.

 

Men ta det med ro, det kommer sikkert noen gode artikkler om DotA også.

 

Og om du ikke visste det så er LoL det største spillet innen E-sport for tiden, så det er helt natulig å lage artikkler om det, selv om det bare er en "forenklet versjon av Dota".

Veit ikke hvem som har den største price poolen for én enkelt turnering jeg? Det er DotA 2 på 2,8 millioner dollar, i år er den på 3 millioner "and counting". At LoL kanskje har mer viewers er ganske enkelt på grunn av to ting: 1. Det kom ut først. 2. Det apellerer til småunga.

Lurer på hvorfor dota folk ALLTID må si at lol er drid og det bare er småunger som spiller det, samme med SC2. Hvis du ser på DOTA reddidten er det bare trash talk om lol. På lol subredditen så blir forslag om å gjøre noe likt som på dota, hjelpe dota spillere osv alltid upvota til frontpage......

 

Lol er mye mer mainstream, mer casual enn Dota. Det er vel bevist med at en her har kommentert at lol er forenklet dota. Det er selvfølgelig ikke forenklet dota, men det bygger jo på den samme MOBAen, og riot har lagt læringskurven en del lavere for sin MOBA. Det er nok andre faktorer osv. Men lol er et helt helt annet nivå enn DOTA. Det er helt klart mer populært. Og hvis du så publikum i ALLSTARS i Frankrike så ser du ingen unger... bare unge voksne. DOTA har derimot helt klart større pris i sin TI enn RIOT, er vel sånn 3 ganger så stor. Modellen til Valve syns jeg virker utrolig smart, så er jo absolutt noe Riot bør vurdere. Valve og Riot gir selv ca like mye penger, forskjellen er at DOTA spiklere selv gir penger. Veldig smart modell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dota 2-miljøet virker ikke veldig mye mer modent når man ser på de to siste kommentarene her. Det er sjeldent et godt tegn at man må rakke ned på miljøet i andres spill for å fremme «sitt eget». Og det tilfører heller ikke esporten noe positivt.

Du har ikke fått med deg at selve selskapet som lager LoL betalte MLG og ESL for å ekskludere konkurrerende spill som Hon og Dota2?

 

Du vet kanskje heller ikke at Pendragon(customer manager hos Riot og tidligere Dota-utvikler) prøvde å stjele navnet DotA og Defence of the Ancients fra Icefrog og Valve da de søkte eier-rett.

 

LoL har gjort mye for å grave ned spill som prøver å konkurrere, og customer managern til Riot kom til Dota2 reddit 2 år etter at han la ned den største Dota-nettsiden i verden og plasserte et bilde hvor det sto "FUCK DOTA PLAY LOL" og hva var det første han sa? "WELL FUCK YOU TOO".

 

Jeg vil ikke akkurat si at Dota-spillere er de minst modne, jeg i hvertfall baserer det jeg sier på fakta, og om du skal si "hva som tilfører eSport noe" eller ikke så kan man vell trygt si at Riot, som betaler seg inn i eSport istedet for å la spillet snakke for seg selv drar ned eSport mer en det bygger det opp, dette har vært kjent lenge, men.. dere skal få lov til å kalle meg "hater", "fanboy" eller hva dere vil, jeg sitter ihvertfall ikke å skrive usanne ting så jeg har integriteten i behold.:)

 

For all del, alt som er bra for eSport hyller jeg, men .. hvordan kan jeg hylle et selskap som er redd for konkurranse.

 

Et fint eksempel er dette: under LCS ser du mye RIOT RIOT RIOT RIOT, ser du noen gang en Valve logo under TI? Nope, de lar spillet snakke for seg selv, det er ikke nødvendig å betale LAN for å stenge ut LoL, DET er sånn man bygger eSport, spillet snakker for seg selv om det er bra nok.

 

Lang post, kjeda meg, peace og hail eSport.

Lenke til kommentar

Lang post, kjeda meg, peace og hail eSport.

 

Personlig ble jeg fan av LCS og begynte å titte på LoL comp play ved forrige worlds, og ble fascinert over hvor bra gjennomført alt var. Jeg så også på finalen mellom Alliance og China i DOtA2, men ble liksom ikke fanget på samme måte, selv om backdooringa og kampene var veldig jevne og spennende der også.

 

Vet liksom ikke helt hva det var, men LoL virket som noe en kunne plukke opp og spille litt raskt hvis en kjedet seg, mens DotA virket som for hardcores med glimrende micro skills som vi av den litt eldre garden ikke har sjanse å konkurrere på. Videre er det noe med at den læringskurven ikke er så bratt at også outsiders kan komme inn i det, hvertfall med de glimrende kommentatorene som er godt oppi åra og som får deg til å føles ung i forhold.

Lenke til kommentar

> mens DotA virket som for hardcores med glimrende micro skills som vi av den litt eldre garden ikke har sjanse å konkurrere på.

 

Flere dota-spillere som er av den eldre garde og er i toppen, Loda er 26 feks, han vant TI.

 

> Videre er det noe med at den læringskurven ikke er så bratt at også outsiders kan komme inn i det

 

Det har noe med at Dota er vanskeligere og LoL er laget for casual play(se:game balance), om du vil spille et spille for "å låse opp ting" så spiller du LoL, om du vil spille et spill som er balansert for competitive play slik som CS, Q3, Starcraft og slikt, så spiller du Dota, forstår at det kan være vanskelig, men ikke om man er bittelitt over gjennomsnittet smart og faktisk leser tooltips, noe 99% casuals ikke klarer.:p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...