Gå til innhold

Intel: Store priskutt og Pentium 4 3,4 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja positivt for oss forbrukere så lenge priskrigen ikke fører til at noen bukker under, da er det heller en katastrofe.

 

Men hva med xp, skal du ha en xp som tilsvarer en P4 2,8 må du opp i xp 3000 denne koster ca 2400, altså vel 400 kr mer og skal du ha en som tilsvarer P4 3,0 må du ha en 3200+ denne koster 4350.- altså ca1750 kr mer. Det vil si at pris/ytelsesargumentet ikke kan gjelde lenger.

Lenke til kommentar

Hmm...fikk faktisk talt nesten litt lyst til å bytte ut 2,4 Pentiumen min nå...

 

Spørsmål #1: Gjelder de prisene som står der alle Pentium 4 - uansett FSB? Sånn at en P4@2,6 HT med 400/533/800 FSB koster det samme? :roll:

 

Spørsmål #2: Hvis jeg skulle kjøpt meg en ny P4, burde jeg velge en med HyperThreading? har jo hørt litt forskjellig om dette...at det hadde motsatt effekt i enkelte tilfeller...men var det sånn at det ble fiksa via en patch fra Microsoft?

 

:)

Lenke til kommentar
PCI express, når? :D:roll: :wink:
Ifølge japanske Watch Impress skal ATIs kommende grafikkbrikke, R400, bli basert på PCI Express. Det har tidligere blitt spekulert i når PCI Express vil bli innført som gjeldende standard i PC-systemer og man har landet på 1. kvartal 2004. Ifølge Watch Impress regner man med å introdusere R400 i 4. kvartal 2003 eller 1. kvartal 2004, noe som betyr at innføringen av PCI Express bør skje i 3. kvartal i år.
:wink:
Lenke til kommentar

hehe!

 

dette svaret fikk jeg fra komplett.no når jeg stilte spørsmålet om når de hadde tenkt til å justere prisene:

 

Hei

 

Vi setter alltid ned prisen 3-4 uker før prisreduksjonen hos Intel og AMD. Vi her derfor hatt de bete prisene lenge.

 

 

?

 

tja... jeg venter litt til jeg da... likevel.

 

espresso

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...