Gå til innhold

Test: Samsung UE65HU8505


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var å sniktittet på denne modellen på Expert i går. Var helt sykt god bilde kvalitet selv når man stod helt nært skjermen. Fikk sett demo av 4K samt hvordan oppskaleringen fra 1080P ble å oppskaleringen gjorde virkelig god jobb, for det så ut som man så på en film i 4K kvalitet.

Blir nok kjøp når prisen synker ned fra 40K

Lenke til kommentar

Med mindre det blir totalt dominerende og jeg ikke har noe annet valg kommer jeg ikke til å kjøpe noen buet TV.

 

AtW

Det at den var buet gjorde bare at man fikk mere dybde følelse. Den er dessuten ikke så buet at man må sitte rett foran TVen. Man kan fint sitte 3 stykker i en sofa å oppleve samme dybde følelsen.

Lenke til kommentar

Lurer på om den gamle flate 4k tv'n til samsung kan bruke denne boksen (sannsynligvis ikke, men :-)), ser ingen vits i å kjøpe denne tv'n til den prisen.. kjøp heller LG sin OLED 55", men men.. det kommer seg det kommer seg.. Blir nok 4K TV i slutten av Mai, men hvilken er fremdeles litt... ubestemt.

Lenke til kommentar

Lurer på om den gamle flate 4k tv'n til samsung kan bruke denne boksen (sannsynligvis ikke, men :-)), ser ingen vits i å kjøpe denne tv'n til den prisen.. kjøp heller LG sin OLED 55", men men.. det kommer seg det kommer seg.. Blir nok 4K TV i slutten av Mai, men hvilken er fremdeles litt... ubestemt.

 

Om du har typebetegnelsen på skjermen din, så kan jeg sjekke dette med Samsung for deg.

 

Ole H.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med responstid på TVer nå for tiden? Tenker i forhold til FPS på konsoll, er det noen forskjell mellom TVene?

 

Og til PC-fans, ja jeg vet jeg burde skaffe meg PC hvis jeg bryr meg om slikt, men jeg trives i sofaen med en kontroller :)

Lenke til kommentar

 

Lurer på om den gamle flate 4k tv'n til samsung kan bruke denne boksen (sannsynligvis ikke, men :-)), ser ingen vits i å kjøpe denne tv'n til den prisen.. kjøp heller LG sin OLED 55", men men.. det kommer seg det kommer seg.. Blir nok 4K TV i slutten av Mai, men hvilken er fremdeles litt... ubestemt.

Om du har typebetegnelsen på skjermen din, så kan jeg sjekke dette med Samsung for deg.

 

Ole H.

 

UE55F9005
Lenke til kommentar

Med mindre det blir totalt dominerende og jeg ikke har noe annet valg kommer jeg ikke til å kjøpe noen buet TV.

 

AtW

 

LG starter med årets modeller å ha både buede og ikke buede utgaver av samme skjerm så vidt jeg har fått med meg. De buede er bare ett design hikke, og forsvinner fort igjen. Når 4K blir godt nok til at de ikke har noe svakheter, som godt utprøvd elektronikk osv så er de normale fasongene tilbake for fullt igjen, og det regner jeg med er 2015-modellene (altså neste års modeller)

Lenke til kommentar

Man kunne godt å nevnt om den kan eller ikke kan henges på vegg. Første generasjon buede kunne ikke det. Og det bør være nevnt på minus siden hvis man ikke kan. Det er en smaksak om man vil henge TVer på veggen, men det er mye tryggere når det kommer i større størrelser, da de da blir umulig å velte. Føttene er gode de, men de er vel en grunn til at det på alle TVer jeg har vært med å pakke opp (det har blitt mange), så følger det med ekstra utstyr for å feste TVen, slik at produsentene ikke får skyld for at de velter, da man ikke har brukt sikringen for dette.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer mest på er hvordan tv'n virker sammen med f.eks. Viasat-parabol. I dag er det jo mange som må ha en pvr. Da går man vel glipp av masse av smartfunksjonene.

 

Så lenge Viasat tilbyr CAM-modul så skal det jo funke som en vanlig dekoder. De fleste TVene tar også i mot harddisk, og kan da brukes som PVR. Men som regel at man ikke får tatt opp annet enn det man ser på. Enkelte har 2 CAM innganger, men de har før vært forskjellige, en for bakke og kabel, og en egen for parabol.

Lenke til kommentar

 

Det jeg lurer mest på er hvordan tv'n virker sammen med f.eks. Viasat-parabol. I dag er det jo mange som må ha en pvr. Da går man vel glipp av masse av smartfunksjonene.

 

Så lenge Viasat tilbyr CAM-modul så skal det jo funke som en vanlig dekoder. De fleste TVene tar også i mot harddisk, og kan da brukes som PVR. Men som regel at man ikke får tatt opp annet enn det man ser på. Enkelte har 2 CAM innganger, men de har før vært forskjellige, en for bakke og kabel, og en egen for parabol.

 

 

Man får vel ikke Viasat (lovlig) på CAM...? Og så vidt jeg vet er det helt umulig å få Viasat HD på annet enn originalmottakerene.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Man kunne godt å nevnt om den kan eller ikke kan henges på vegg. Første generasjon buede kunne ikke det. Og det bør være nevnt på minus siden hvis man ikke kan. Det er en smaksak om man vil henge TVer på veggen, men det er mye tryggere når det kommer i større størrelser, da de da blir umulig å velte. Føttene er gode de, men de er vel en grunn til at det på alle TVer jeg har vært med å pakke opp (det har blitt mange), så følger det med ekstra utstyr for å feste TVen, slik at produsentene ikke får skyld for at de velter, da man ikke har brukt sikringen for dette.

 

TVen kan henges på vegg, noe jeg nettopp gjorde med min.

Lenke til kommentar
nor50, den 08 Mai 2014 - 17:34, sa:

 

AndersT2, den 08 Mai 2014 - 09:56, sa:

 

Andante79, den 07 Mai 2014 - 19:56, sa:

Det jeg lurer mest på er hvordan tv'n virker sammen med f.eks. Viasat-parabol. I dag er det jo mange som må ha en pvr. Da går man vel glipp av masse av smartfunksjonene.

 

Så lenge Viasat tilbyr CAM-modul så skal det jo funke som en vanlig dekoder. De fleste TVene tar også i mot harddisk, og kan da brukes som PVR. Men som regel at man ikke får tatt opp annet enn det man ser på. Enkelte har 2 CAM innganger, men de har før vært forskjellige, en for bakke og kabel, og en egen for parabol.

 

 

Man får vel ikke Viasat (lovlig) på CAM...? Og så vidt jeg vet er det helt umulig å få Viasat HD på annet enn originalmottakerene.

 

 

Vet ikke om man får Viasat lovlig eller ikke med CAM, kommer aldri til å ha Parabol. Men bare hørt man får det hvis man ønsker.

 

Cashking, den 13 Mai 2014 - 18:56, sa:

 

AndersT2, den 08 Mai 2014 - 09:53, sa:

Man kunne godt å nevnt om den kan eller ikke kan henges på vegg. Første generasjon buede kunne ikke det. Og det bør være nevnt på minus siden hvis man ikke kan. Det er en smaksak om man vil henge TVer på veggen, men det er mye tryggere når det kommer i større størrelser, da de da blir umulig å velte. Føttene er gode de, men de er vel en grunn til at det på alle TVer jeg har vært med å pakke opp (det har blitt mange), så følger det med ekstra utstyr for å feste TVen, slik at produsentene ikke får skyld for at de velter, da man ikke har brukt sikringen for dette.

TVen kan henges på vegg, noe jeg nettopp gjorde med min.

 

 

Bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...