Gå til innhold

Satanistisk statue kan få plass ved rådhuset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å være "satanist" må vel være det mest patetiske/barnslige ever? Får plutselig voldsom økning i respekt for Kristne, buddister og muslimer når jeg ser barnslighet som dette.

 

Kva er det som gjør dette noe annerledes enn alle andre skrullinger som tror på bronsealdermyter?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Å være "satanist" må vel være det mest patetiske/barnslige ever? Får plutselig voldsom økning i respekt for Kristne, buddister og muslimer når jeg ser barnslighet som dette.

 

Troll??

 

Å være satanist er nesten akkurat det samme som å være kristen bortsett fra at de anser motpolene hverandres som guden dems. Alle kristne tror på djevelen på lik linje som alle satanister tror på "gud". Hvis du synes dette er latterlig så må du lese litt historie tror jeg. Satanister har funnes like lenge, om ikke lenger, enn kristendommen.

 

Men for all del, er jo fint om du får mer respekt for kristne pga denne artikkelen. Hvor mye respekt hadde du før du leste denne artikkelen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Å være "satanist" må vel være det mest patetiske/barnslige ever? Får plutselig voldsom økning i respekt for Kristne, buddister og muslimer når jeg ser barnslighet som dette.

 

Er like barnsling som alle andre relgioner. Men tenk deg om, hvor mange personer har blitt drept i "satans" navn sammenlignet til Guds?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Å være "satanist" må vel være det mest patetiske/barnslige ever? Får plutselig voldsom økning i respekt for Kristne, buddister og muslimer når jeg ser barnslighet som dette.

Er like barnsling som alle andre relgioner. Men tenk deg om, hvor mange personer har blitt drept i "satans" navn sammenlignet til Guds?

 

God estimated: ~25.000.000 / Biblical numbers 2.476.633

Devil estimated: ~60 / Biblical numbers 10.

 

http://dwindlinginunbelief.blogspot.no/2010/04/drunk-with-blood-gods-killings-in-bible.html

 

http://dwindlinginunbelief.blogspot.no/2006/08/who-has-killed-more-satan-or-god.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å være "satanist" må vel være det mest patetiske/barnslige ever? Får plutselig voldsom økning i respekt for Kristne, buddister og muslimer når jeg ser barnslighet som dette.

 

Barnslig, kanskje. Satan greia er mer en måte å gi fingeren til de relgiøse på en faktisk relgion.

Satanisme er ikke min kopp med te, men beviselig et langt mer rasjonellt livssyn en det de kristne, buddister og muslimer har.

Satanister tror verken at det finnes guder eller djevler.

Er det ikke mer barnslig å tilbe mytologiske "pappa" figurer langt opp i voksen alder, og i bønnene sine be om baskyttelse fra den slemme djevelen man tror faktisk finnes? Det i allefall mindre rasjonellt.

Her, dette sier satanister om seg selv:

WHY DO SATANISTS WORSHIP THE DEVIL?

We don?t. Satanists are atheists. We see the universe as being indifferent to us, and so all morals and values are subjective human constructions....Satan to us is a symbol of pride, liberty and individualism, and it serves as an external metaphorical projection of our highest personal potential. We do not believe in Satan as a being or person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Å være "satanist" må vel være det mest patetiske/barnslige ever? Får plutselig voldsom økning i respekt for Kristne, buddister og muslimer når jeg ser barnslighet som dette.

 

Troll??

 

Å være satanist er nesten akkurat det samme som å være kristen bortsett fra at de anser motpolene hverandres som guden dems. Alle kristne tror på djevelen på lik linje som alle satanister tror på "gud". Hvis du synes dette er latterlig så må du lese litt historie tror jeg. Satanister har funnes like lenge, om ikke lenger, enn kristendommen.

 

Men for all del, er jo fint om du får mer respekt for kristne pga denne artikkelen. Hvor mye respekt hadde du før du leste denne artikkelen?

Satanister fra tidligere er et kristent påfunn og skremselspropaganda, brukt mot folk som utførte rutualer utenfor den kristne relgionen. Kristnes syn på satanister samsvarer heldigvis ikke med hva som faktisk finnes der ute. Joda, du finner sikkert en 14åring som leker med å "tilbe" det okkulte som et forsøk på opprør fra sine kristne foreldre, men det eksisterer ingen oranisert relgion hvor det er seriøse satanister, i den fortand at de tilber den kristne djevelen.

Her, dette sier satankirken selv om seg selv, hvis ikke de skal få lov til å definere hva satanisme er vet ikke jeg hvem som skal få gjøre det.

 

WHAT IS ?THEISTIC SATANISM??

 

There is no such thing. People who believe in some Devilish supernatural being and worship him are Devil-worshippers, not Satanists. Anton LaVey was the first to define Satanism as a philosophy, and it is an atheist perspective. ?Theistic Satanism? is an oxymoronic term and thus absurd. In Satanism each individual is his or her own god?there is no room for any other god and that includes Satan, Lucifer, Cthulhu or whatever other name one might select or take from history or fiction.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...