Gå til innhold

Saksøker Google for søkemonopol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden android er googles produkt så er det deres valg om hva de putter inn på systemet sitt. De kan kanskje gjøre at det er mulig å avinstallere programmene, men de har full rett til å legge inn programmene sine. Samsung og HTC kan utvikle egne mobilOS hvis de ikke er fornøyd, eller bruke noe annet enn android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nå har de gått over streken! La oss saksøke Apple i samme slengen, siden de putter jo sine egne apps på sine produkter også. Nå må vi ikke glemme alle de andre der ute også som putter sine programmer på sine produkter, dette er Satans verk alle sammen!

 

Nå har ikke jeg satt meg skikkelig inn i sakens kjerne her, men den omhandler jo et markedsmonopol. Apple har ikke noe markedsmonopol og blir en helt håpløs sammenligning. Google har nok tilnærmet markedsmonopol på søk og annonsering på nett og det kan nok fort skape litt bryderi for dem spesielt i Europa hvor vi har veldig strenge regelverk for markedsmonopol.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, nå har de gått over streken! La oss saksøke Apple i samme slengen, siden de putter jo sine egne apps på sine produkter også. Nå må vi ikke glemme alle de andre der ute også som putter sine programmer på sine produkter, dette er Satans verk alle sammen!

 

 

Microsoft har blitt saksøkt flere ganger for det samme.

Lenke til kommentar

MS får kjeft for de legger inn IE.

 

Burde ikke ford få kjeft da bilen kommer med dekk.

Den burde jo ha blitt levert på pall så jeg kan kjøpe dekk selv :dribble:

 

De som klager kan lage sitt eget OS, sine egene telefoner om de mener deres produkt er så mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

ikke rart at google har nesten monopol på søkemotor markedet når de andre er så dårlige.

*host* Spesielt Bing *host*

Lenke til kommentar

Eh, jo? Jeg bruker DuckDuckGo på min Android-telefon?

 

Var denne satt som standard, og har du samtidig Google-apps som YouTube, Maps, osv.?

 

 

MS får kjeft for de legger inn IE.

 

Burde ikke ford få kjeft da bilen kommer med dekk.

Den burde jo ha blitt levert på pall så jeg kan kjøpe dekk selv :dribble:

 

De som klager kan lage sitt eget OS, sine egene telefoner om de mener deres produkt er så mye bedre.

I utgangspunktet kan hvem som helst legge ved hva som helst, men i Microsofts tilfelle misbrukte de sin monopolmakt i ett marked for å oppnå monopol i et annet marked. Dette er ulovlig.

 

Nå anklages Google for å gjøre noe lignende, men her virker det som de anklages for å bruke andre produkter for å støtte opp under søkemonopolet de har. Altså ikke helt samme sak. Eller misforstår jeg nå?

Lenke til kommentar

 

Eh, jo? Jeg bruker DuckDuckGo på min Android-telefon?

 

Var denne satt som standard, og har du samtidig Google-apps som YouTube, Maps, osv.?

Nei, det var en app jeg måtte laste ned for å bruke. I artikkelen virker det som om det er umulig å ikke bruke noe annet enn Google som søkemotor.

Lenke til kommentar

Ja, nå har de gått over streken! La oss saksøke Apple i samme slengen, siden de putter jo sine egne apps på sine produkter også. Nå må vi ikke glemme alle de andre der ute også som putter sine programmer på sine produkter, dette er Satans verk alle sammen!

Har de det? Eller er det noe du sier fordi du liker Google sine tjenester godt?

Til informasjon så er det trivielt å endre søkemotor i iOS til for eksempel Yahoo eller Bing...

 

Burde jo bli avvist før det kommer i retten engang

Synes du også det om Internet Explorer saken som gikk mot Microsoft?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ikke rart at google har nesten monopol på søkemotor markedet når de andre er så dårlige.

*host* Spesielt Bing *host*

 

Hva er det som er så fryktelig dårlig med Bing? Ingen tvil om at Google er mest utbredt og er foretrekt av mange, men inkludert men Bing er da slettes ikke noen versting, langt der ifra.. Er vel strengtatt en av de bedre på markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, nå har de gått over streken! La oss saksøke Apple i samme slengen, siden de putter jo sine egne apps på sine produkter også. Nå må vi ikke glemme alle de andre der ute også som putter sine programmer på sine produkter, dette er Satans verk alle sammen!

 

Nå har ikke jeg satt meg skikkelig inn i sakens kjerne her, men den omhandler jo et markedsmonopol. Apple har ikke noe markedsmonopol og blir en helt håpløs sammenligning. Google har nok tilnærmet markedsmonopol på søk og annonsering på nett og det kan nok fort skape litt bryderi for dem spesielt i Europa hvor vi har veldig strenge regelverk for markedsmonopol.

 

 

Tror jeg skal gå til sak mot apple i europa og kreve at jeg får en macbook med windows jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

ikke rart at google har nesten monopol på søkemotor markedet når de andre er så dårlige.

*host* Spesielt Bing *host*

Hva er det som er så fryktelig dårlig med Bing? Ingen tvil om at Google er mest utbredt og er foretrekt av mange, men inkludert men Bing er da slettes ikke noen versting, langt der ifra.. Er vel strengtatt en av de bedre på markedet.

Google er den som får best resultater når man søker, og har opplevd at jeg søkte på en nettside nøyaktig sånn som det ble skrivd, og fortsatt ikke fått det opp på Bing, men går helt fint med google, og har ikke prøvd veldig mange andre, men Kvasir eller hva det noe heter gir også bedre resultater hvis jeg ikke husker feil. Og Yahoo er dårlig igjen. Er det noen som har mye selvreklame når man søker på noe er det Yahoo.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, nå har de gått over streken! La oss saksøke Apple i samme slengen, siden de putter jo sine egne apps på sine produkter også. Nå må vi ikke glemme alle de andre der ute også som putter sine programmer på sine produkter, dette er Satans verk alle sammen!

Nå har ikke jeg satt meg skikkelig inn i sakens kjerne her, men den omhandler jo et markedsmonopol. Apple har ikke noe markedsmonopol og blir en helt håpløs sammenligning. Google har nok tilnærmet markedsmonopol på søk og annonsering på nett og det kan nok fort skape litt bryderi for dem spesielt i Europa hvor vi har veldig strenge regelverk for markedsmonopol.

Tror grunnen han tok Apple inn i dette er fordi de er veldig lett på triggeren når det gjelder saksøking.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...