Gå til innhold

Guide: Denne gir deg nettverk rett i stikkontakten (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd ikke boksene er litt "intigente" så de kunne kjørt en setup, noe a la surround receivere med audyssey eller hva det heter, tilpasset seg støynivået, og endret sendestyrke, frekvens og bølgeform til signalet ble best mulig og båndbredden så høy som mulig.

De burde også kunne fungert som repeatere for hverandre.

 

Intil videre er det bare håpløst. Her jeg sitter nå er det 3 meter fra homeplug til homeplug/ruter, og pluggen er ca 1/4 speed av trådløst draft n.

Jeg ser fram til de første AV2 pluggene dukker opp, da tar man i bruk et frekvensbånd til, pluss at det blir mulig å sende via jord. Testboksen (og de fleste andre bokser jeg har sett), sender kun på fasene.

Lenke til kommentar

får ikke lest artikkelen men jeg brukte et slikt oppsett der jeg bodde før. Hadde da rundt 30Mbps hastighet gjennom denne løsningen. Nå som jeg har flyttet til en leilighet med en eldre strømnett klarer den ikke engang 10Mbps. Så hvor bra dette fungerer kommer helt an på hvor bra strømnett du har hjemme.

Lenke til kommentar

Hei. En ting jeg ikke forstår i denne guiden jeg håper noen kan forklare meg.

49 mbit i stue med homeplug er da mye mer enn godt nok for alle? Hva i all verden skal man med mer enn 49 mbit?

 

En forbruker med feks 25 mbit ut av huset vil jo da ha 25mbit internett med homeplug dersom homeplugen yter rundt 49mbit på det lokale nettverket

Lenke til kommentar

Hei. En ting jeg ikke forstår i denne guiden jeg håper noen kan forklare meg.

49 mbit i stue med homeplug er da mye mer enn godt nok for alle? Hva i all verden skal man med mer enn 49 mbit?

 

En forbruker med feks 25 mbit ut av huset vil jo da ha 25mbit internett med homeplug dersom homeplugen yter rundt 49mbit på det lokale nettverket

 

Men jeg har 100 ned og 10 opp tilknytning, og får kun 12 ned og 7 opp gjennom homeplug (over en avstand på under 3 meter)

mens trådløst draft-n gir meg 65-85 ned og 10 opp, og lavere ping.

 

Hvilket er 65/12 = 5.4 ganger hurtigere.

Så ja, for tilknytninger på mindre enn 10 mbit vil kanskje homeplug være tilfredstillende, men det må AV2 standard til hurtigst, den er egentlig flere år for seint ute. Omtrent som SATA.

Mer enn godt nok for noen, er nok ingen garanti for at ingen vil ha mer.

Kunne jeg fått 1000 mbit nett, ville jeg jo måtte bytte ut mitt hjemme nettverk. Og antagelig satset på 8 bay NAS'er. :-)

Lenke til kommentar

Hei. En ting jeg ikke forstår i denne guiden jeg håper noen kan forklare meg. 49 mbit i stue med homeplug er da mye mer enn godt nok for alle? Hva i all verden skal man med mer enn 49 mbit?

 

 

Fordi ikke alle bruker nettet til ting som er avhengig av ytelsen på Internettlinjen. Som f.eks lokal filoverføring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

49 mbit i stue med homeplug er da mye mer enn godt nok for alle? Hva i all verden skal man med mer enn 49 mbit?

 

Hvis man har flere maskiner i huset ønsker man høyest mulig hastighet mellom disse. Backup til NAS går raskere på 1000 mbit enn 49 mbit.

 

For dem som har fiber og 100 mbit er det nok heller ikke aktuelt å halvere tilgjengelig hastighet.

Lenke til kommentar

 

Finnes det noe slikt for coax altså tv signaler?

Det finnes bokser som sender tv signaler over coax, (duh !)

og bokser som konverterer ethernet og sender over coax.

Du kan jo søke på:

"MOAC"

eller

"ethernet over coax"

på ebay.

 

 

Tenkte mer av samme slag som i artikkelen, uten å måte ha enda en adapter.

Hadde den tanken jeg og, men spørs hvordan signalet blir da.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Finnes det noe slikt for coax altså tv signaler?

Det finnes bokser som sender tv signaler over coax, (duh !)

og bokser som konverterer ethernet og sender over coax.

Du kan jo søke på:

"MOAC"

eller

"ethernet over coax"

på ebay.

Tenkte mer av samme slag som i artikkelen, uten å måte ha enda en adapter.

Hadde den tanken jeg og, men spørs hvordan signalet blir da.

TV-sendere, som du etterspør, er konsesjonspliktig, og vil nok aldri komme i salg til oss vanlige forbrukere. Dessverre, og heldigvis. Dessverre fordi jeg gjerne ville hatt noen slike selv, heldigvis fordi en jungel av disse hadde skapt ulevelige forhold for de fleste med mer enn en nabo i nærheten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...