Gå til innhold

AMD slipper løs Mantle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde ikke Mantle før jeg fikk ny skjerm med 2560x1440 oppløsning og må si jeg ble veldig skuffet i den grad at jeg hadde forventet langt mer enn hva jeg fikk ut av det. Prøvde først DX11 med Battlefield 4 i 2560x1440 og alt på Ultra i grafikksintillinger. Jeg fant et sted jeg kunne stå å teste ut forskjellen, ved mye skyting i alle retninger lå fps'en å vippet mellom 99 og 113. Etter dette switchet jeg over til Mantle, gikk ut av spillet og så inn igjen, stod akkurat på samme plass og begynte å skyte på de samme plassene. Fps'en vippet da mellom 80 og 116.

Da jeg var ferdig med dette begynte jeg bare å rusle rundt å skyte i alle rettninger og kunne tydlig se at ved å bruke Mantle var fps'en langt mer "ustabil" enn ved bruk av DX11. Spillet føltes rett og slett mer hakkete med Mantle vs DX11.

Akkurat hva som fåresaker dette vet jeg ikke, jeg gjorde den samme testen på flere maps og endte opp med samme resultat, ved bruk av Mantle var fps'en veldig ustabil og scoret på det høyeste (som jeg kunne se) 7 fps over Dx11.

Kan ikke akkurat si at dette var så imponerende, men kanskje det blir bedre med tiden...

Lenke til kommentar

Prøvde ikke Mantle før jeg fikk ny skjerm med 2560x1440 oppløsning og må si jeg ble veldig skuffet i den grad at jeg hadde forventet langt mer enn hva jeg fikk ut av det. Prøvde først DX11 med Battlefield 4 i 2560x1440 og alt på Ultra i grafikksintillinger. Jeg fant et sted jeg kunne stå å teste ut forskjellen, ved mye skyting i alle retninger lå fps'en å vippet mellom 99 og 113. Etter dette switchet jeg over til Mantle, gikk ut av spillet og så inn igjen, stod akkurat på samme plass og begynte å skyte på de samme plassene. Fps'en vippet da mellom 80 og 116.

Da jeg var ferdig med dette begynte jeg bare å rusle rundt å skyte i alle rettninger og kunne tydlig se at ved å bruke Mantle var fps'en langt mer "ustabil" enn ved bruk av DX11. Spillet føltes rett og slett mer hakkete med Mantle vs DX11.

Akkurat hva som fåresaker dette vet jeg ikke, jeg gjorde den samme testen på flere maps og endte opp med samme resultat, ved bruk av Mantle var fps'en veldig ustabil og scoret på det høyeste (som jeg kunne se) 7 fps over Dx11.

Kan ikke akkurat si at dette var så imponerende, men kanskje det blir bedre med tiden...

Kanskje relevant å vite hva slag cpu du kjører på?

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar

 

Prøvde ikke Mantle før jeg fikk ny skjerm med 2560x1440 oppløsning og må si jeg ble veldig skuffet i den grad at jeg hadde forventet langt mer enn hva jeg fikk ut av det. Prøvde først DX11 med Battlefield 4 i 2560x1440 og alt på Ultra i grafikksintillinger. Jeg fant et sted jeg kunne stå å teste ut forskjellen, ved mye skyting i alle retninger lå fps'en å vippet mellom 99 og 113. Etter dette switchet jeg over til Mantle, gikk ut av spillet og så inn igjen, stod akkurat på samme plass og begynte å skyte på de samme plassene. Fps'en vippet da mellom 80 og 116.

Da jeg var ferdig med dette begynte jeg bare å rusle rundt å skyte i alle rettninger og kunne tydlig se at ved å bruke Mantle var fps'en langt mer "ustabil" enn ved bruk av DX11. Spillet føltes rett og slett mer hakkete med Mantle vs DX11.

Akkurat hva som fåresaker dette vet jeg ikke, jeg gjorde den samme testen på flere maps og endte opp med samme resultat, ved bruk av Mantle var fps'en veldig ustabil og scoret på det høyeste (som jeg kunne se) 7 fps over Dx11.

Kan ikke akkurat si at dette var så imponerende, men kanskje det blir bedre med tiden...

Kanskje relevant å vite hva slag cpu du kjører på?

 

Ser du ikke signaturen? Det står i5-3570K (4.2Ghz) ganske tydelig der :p

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si at dette var så imponerende, men kanskje det blir bedre med tiden...

Tom server da?

For meg med en 2600k @ 5.0GHz i 64-player-servere når jeg så over større områder med mye action gikk jeg opp fra 50 fps til 85 fps, så det er definitivt ikke bortkastet. Et større problem var at Mantle ga regelmessig hakking på grunn av en minnelekkasje forårsaket av DICE sin programmering.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke akkurat si at dette var så imponerende, men kanskje det blir bedre med tiden...

Tom server da?

For meg med en 2600k @ 5.0GHz i 64-player-servere når jeg så over større områder med mye action gikk jeg opp fra 50 fps til 85 fps, så det er definitivt ikke bortkastet. Et større problem var at Mantle ga regelmessig hakking på grunn av en minnelekkasje forårsaket av DICE sin programmering.

 

 

Tom server, ja. Kan godt hende at Mantle er til større hjelp ved 64 player server hvor det er mye som skjer, men dette har jeg ikke orket å teste og den største grunnen til dette er slik du skriver selv, mye hakking. Jeg liker å holde meg til det som fungerer :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...