Gå til innhold

Denne smarte ruteren har mange triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

"DIR-510L, som den heter, kan koble seg til Wi-Fi-nett, kablede nett og mobilnett og dele forbindelsen videre via den innebygde 802.11ac-ruteren."

 

Rettelse, det er en ruter med innebygd aksesspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken ekstra funksjonalitet får du som en vanlig smart-telefon pluss et sånn reisebatteri ikke kan gi?? En smart-telefon kan jo allerede dele nett, filer, koble seg på wifi, 3g, 4g og alt det der.... tulleprodukt.

 

Dersom den kan forsterke svake WIFI signaler eller gjøre kablet nett trådløst på hotell er dette alt annet enn et tulleprodukt. I alle fall ikke for dem med en del netter på hotell i året...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilken ekstra funksjonalitet får du som en vanlig smart-telefon pluss et sånn reisebatteri ikke kan gi?? En smart-telefon kan jo allerede dele nett, filer, koble seg på wifi, 3g, 4g og alt det der.... tulleprodukt.

 

Dersom den kan forsterke svake WIFI signaler eller gjøre kablet nett trådløst på hotell er dette alt annet enn et tulleprodukt. I alle fall ikke for dem med en del netter på hotell i året...

 

aha, nå snakker vi.

 

Jeg har ca 60 hotelldøgn i året, enda ikke vært på et hotell uten wifi de siste 5 årene. Fungere som range extender skal jeg si meg enig i at kan være en grei funksjon.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvilken ekstra funksjonalitet får du som en vanlig smart-telefon pluss et sånn reisebatteri ikke kan gi?? En smart-telefon kan jo allerede dele nett, filer, koble seg på wifi, 3g, 4g og alt det der.... tulleprodukt.

Dersom den kan forsterke svake WIFI signaler eller gjøre kablet nett trådløst på hotell er dette alt annet enn et tulleprodukt. I alle fall ikke for dem med en del netter på hotell i året...

aha, nå snakker vi.

 

Jeg har ca 60 hotelldøgn i året, enda ikke vært på et hotell uten wifi de siste 5 årene. Fungere som range extender skal jeg si meg enig i at kan være en grei funksjon.

Jeg tror det har mer for seg om du kun får koble 1 enhet opp på nettet på hotellet. Da kan man heller bruke denne og få tilgang til 5 f.eks (evt. om hotellet bare har ethernet kabel også) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markedet for denne typen produkt er vel sånn halveis nytt og halveis utprøvd allerede. Tenker da mest på funksjonsspesifikke variasjoner.

 

ER det noen særlig konkurranse enda omkring akkurat disse funksjonene under ett? Fra f.eks. Asus, Netgear ..

 

Det er vel ventet å komme litt kniving da, eller?

Lenke til kommentar

Er ute etter en router som kan gi meg et nett i mitt hus på Kreta via dongle. Jeg bruker vanlig usb dongle med 3G på den. Den er coplet til det greske Cosmote. Vil denne kunne brukes?

 

D-Link har en oversikt over støttede dongler her: http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DIR/DIR%20510L/Additional%20downloads/DIR510LrevaMobileModemCompatibilityList.pdf

 

Men er det en dongle fra en mobiloperatør, er det ikke sikkert den fungerer (pga. tilpasninger i firmwaren på donglen).

Lenke til kommentar

 

 

Er ute etter en router som kan gi meg et nett i mitt hus på Kreta via dongle. Jeg bruker vanlig usb dongle med 3G på den. Den er coplet til det greske Cosmote. Vil denne kunne brukes?

D-Link har en oversikt over støttede dongler her: http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DIR/DIR%20510L/Additional%20downloads/DIR510LrevaMobileModemCompatibilityList.pdf

 

Men er det en dongle fra en mobiloperatør, er det ikke sikkert den fungerer (pga. tilpasninger i firmwaren på donglen).

Oi! Takker. Ser ut som den er støttet. Dongelen jeg har er en Huawei E3131. Ellers ser jeg at Cosmote nå har Cosmote lagt ut en egen liten smart sak som heter Pocket wifi 5220s (Smartbro). Kan dere ta en test på den kanskje?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...