Gå til innhold

Med dette kameraet vil du aldri bomme på fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

40 mega light rays som resulterer i 5 mega piksler bilder må vel bety at det har 8 fokusdybder?

 

Det skal vistnok være basert på en 1" bildesensor, altså 2,7x crop. Det betyr at objektivet som tilsvarer 30-255mm på fullformat er fysisk 11-94mm f/2,0. Absolutt ikke noe å kimse av, men jeg synes det er bra å vise reelle tall fremfor sammenligningsekvivalente tall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av mine fotografvenner har vært med å testet dette under radaren for rundt 2 uker siden og konklusjonen er at det er ikke ett proff kamera på noen måte.

 

Hver gang man ser ett kamera med ett fancy high-tech design så er det som oftest nettopp det - ett high-tech design som ser fett ut på messer og er ubrukelig i praksis.

Lenke til kommentar

En av mine fotografvenner har vært med å testet dette under radaren for rundt 2 uker siden og konklusjonen er at det er ikke ett proff kamera på noen måte.

 

Hver gang man ser ett kamera med ett fancy high-tech design så er det som oftest nettopp det - ett high-tech design som ser fett ut på messer og er ubrukelig i praksis.

 

Men teknologien utvikles heldigvis! Hvem vet hva vi fotograferer med/hvordan vi fotograferer om 15 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En av mine fotografvenner har vært med å testet dette under radaren for rundt 2 uker siden og konklusjonen er at det er ikke ett proff kamera på noen måte.

 

Hver gang man ser ett kamera med ett fancy high-tech design så er det som oftest nettopp det - ett high-tech design som ser fett ut på messer og er ubrukelig i praksis.

Men teknologien utvikles heldigvis! Hvem vet hva vi fotograferer med/hvordan vi fotograferer om 15 år?

 

Det kan jeg allerede svare på, se på hvordan speilrefleks så ut for 15 år siden, eller 30 år siden. Enkelte grunndesign forsvinner neppe nettopp fordi de fungerer de skal. Jeg tror heller ikke fasongen på dassen kommer til å endre seg nevnverdig de 15 neste åra ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jeg allerede svare på, se på hvordan speilrefleks så ut for 15 år siden, eller 30 år siden. Enkelte grunndesign forsvinner neppe nettopp fordi de fungerer de skal. Jeg tror heller ikke fasongen på dassen kommer til å endre seg nevnverdig de 15 neste åra ;-)

Jeg tenkte mer på den praktiske bruken av et kamera med denne formen for fokus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det kan jeg allerede svare på, se på hvordan speilrefleks så ut for 15 år siden, eller 30 år siden. Enkelte grunndesign forsvinner neppe nettopp fordi de fungerer de skal. Jeg tror heller ikke fasongen på dassen kommer til å endre seg nevnverdig de 15 neste åra ;-)

"I think there is a world market for maybe five computers."

~ IBM Chairman Thomas Watson, 1943

Endret av ๖ۣۜBØΣП
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det kan jeg allerede svare på, se på hvordan speilrefleks så ut for 15 år siden, eller 30 år siden. Enkelte grunndesign forsvinner neppe nettopp fordi de fungerer de skal. Jeg tror heller ikke fasongen på dassen kommer til å endre seg nevnverdig de 15 neste åra ;-)

"I think there is a world market for maybe five computers."

~ IBM Chairman Thomas Watson, 1943

Gammel klassiker, men selve grunnideen bak computeren lever vel fortsatt ? Det bare ble "noen" flere enn forventet :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Flere innlegg har blitt slettet. Ikke fokuser på person, men sak. Reaksjoner på moderator-handlinger tas ikke tråden, men enten via PM til undertegnede eller i vårt tilbakemeldingsforum.

Lenke til kommentar

Når det kommer ny og morsom teknologi som dette så er det godt noen tør spørre "hva skal man med dette?". Man blir ikke automatisk bakstrebersk for det. Mye ny og morsom teknologi er ikke nødvendigvis nyttig for forbrukeren, og siden det ofte er forbrukeren som betaler for moroa så er det greit man er litt kritisk.

 

Men forskning er også nyttig, og det kan jo gjerne komme spinoff-produkter som kan være vel så nyttige, så innovasjonen er velkommen.

 

Et slik kamera som dette kan jeg ihvertfall ikke se noen nytte av selv. Joda - jeg har også tatt noen få bilder som jeg kunne tenkt meg å hatt en annen fokus på, men er et bilde uskarpt så er det som regel bevegelsesuskarphet. Og så bruker man vel nok tid på å redigere bilder som man gjør om man ikke skal justere fokus også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Det kan jeg allerede svare på, se på hvordan speilrefleks så ut for 15 år siden, eller 30 år siden. Enkelte grunndesign forsvinner neppe nettopp fordi de fungerer de skal. Jeg tror heller ikke fasongen på dassen kommer til å endre seg nevnverdig de 15 neste åra ;-)

"I think there is a world market for maybe five computers."

~ IBM Chairman Thomas Watson, 1943

Det sitatet er rett og slett feil: http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_J._Watson#Famous_misquote

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...