Gå til innhold

OnePlus lanserer billig og heftig toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

 

Vi har spurt OnePlus hva det kan skyldes.

 

Skulle jeg gjette er det mer nærliggende å tenke på at Norge er utenfor EU. Litt avhengig av hvordan de skal selge modellen (fysisk i butikk, landspesifikke nettbutikker, generell, europeisk nettbutikk osv.) kan det tenkes det er ganske mye merarbeid å ta modellen til Norge. Spesielt med tanke på at selskapet allerede har jobbet ekstremt fort for å få på plass en egen toppmodell på knappe seks måneder.

 

Vi oppdaterer så fort vi eventuelt vet mer om OnePlus' planer for Norge :)

Lenke til kommentar

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

 

tror egentlig mer at de tenker at nordmenn er så mye rikere enn de andre at nordmenn ville ikke være interessert i en billig telefon. Penger bestemmer nok mer enn politikken, kinesere flest bryr seg nok mer om hvordan de kan tjene penger enn hvem som fikk en relativt ukjent fredspris der.

Lenke til kommentar

 

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

tror egentlig mer at de tenker at nordmenn er så mye rikere enn de andre at nordmenn ville ikke være interessert i en billig telefon. Penger bestemmer nok mer enn politikken, kinesere flest bryr seg nok mer om hvordan de kan tjene penger enn hvem som fikk en relativt ukjent fredspris der.

 

 

Jupp. Tenker de bryr seg fint lite om fredsprisen om de kan tjene penger.

Endret av Bakken91
Lenke til kommentar

Fra hva jeg kan forstå (mulig feil)

Så støtter ikke denne riktig bånd for 4g nettverkene i Norge?

utrolig synd om det er tilfellet da denne så virkelig lekker ut til en fornuftig pris, Om jeg skal invistere i en ny telefon er 4g must med tanke på framtiden..

 

men det skal sies at jeg ikke har hatt noe trøbbel med min HTC One X, ei heller 4g dekning i mitt område enda..

Vil tro det vil være en smal sak og få lagt over SENSE grensesnittet på denne etterhvert heller da etter min mening er det peneste og enkleste i bruk.. men smak å behag :D

Lenke til kommentar

Fra hva jeg kan forstå (mulig feil)

Så støtter ikke denne riktig bånd for 4g nettverkene i Norge?

utrolig synd om det er tilfellet da denne så virkelig lekker ut til en fornuftig pris, Om jeg skal invistere i en ny telefon er 4g must med tanke på framtiden..

 

Denne støtter LTE på bånd 3 (1800 Mhz) og 7 (2600 Mhz) som er de to som til nå er de nettverkene som er bygd ut i norge. Telefonen støtter ikke bånd 20 (800 Mhz) som er i ferd med å bygges ut nå, og som har større rekkevidde enn de to andre.

Lenke til kommentar

 

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

Synsing, men vi har jo denne fine 5 års reklamasjonsretten her i landet som fort kan skremme vekk litt mindre aktører som feks OnePlus.

 

 

Det er ikke OnePlus som er ansvarlig ved reklamasjon, det er forhandler.

 

edit: Okay, hvis de skal selge den selv, er det jo de som er forhandler og da de som må stå ansvarlig for en eventuell reklamasjon. Tenkte litt kort og kun på OnePlus som en produsent.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Fra hva jeg kan forstå (mulig feil)

Så støtter ikke denne riktig bånd for 4g nettverkene i Norge?

utrolig synd om det er tilfellet da denne så virkelig lekker ut til en fornuftig pris, Om jeg skal invistere i en ny telefon er 4g must med tanke på framtiden..

 

men det skal sies at jeg ikke har hatt noe trøbbel med min HTC One X, ei heller 4g dekning i mitt område enda..

Vil tro det vil være en smal sak og få lagt over SENSE grensesnittet på denne etterhvert heller da etter min mening er det peneste og enkleste i bruk.. men smak å behag :D

 

Dessverre. Sense-grensesnittet er noe av det vanskeligste man kan porte over. Det er så avhengig av de riktig komponentennne og kernelene at det er forferdelig vanskelig. Er man heldig, kan man få nyere versjoner av Sense på en eldre HTC-telefon (eks. HTC Sensation med Sense 5), men på en annen telefon er det tilnærmet umulig å få Sense over på, og man skal ihvertfallll slite med å få en brukbar versjon. HTC legger lite av kildekodene sine ut på nettet, noe som resulterer i at det blir vanskelig å porte. Sense er også veldig avhening av bootloaderen så er i HTCs telefoner... Men noen har faktisk klart å porte Sense 6 sin Blinkfeed så lenge du er rootet og har custom recovery :D
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...