Gå til innhold

Netflix øker prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser for meg at det er mange som kommer til å bli forbannet for dette, enda jeg ikke skjønner hvorfor. Det vil kanskje komme frem i tråden her.

Når det gjelder Netflix, så er det den beste streaming-tjenesten tilgjengelig for øyeblikket(om man kjører amerikansk) men det er alikevel for svakt i mine øyne. Utvalget består for det meste av kjedelige mainstream filmer som jeg overhodet ikke har noe interesse av. Som filmelsker er det også frustrerende for meg at diverse lisensavtaler løper ut med jevne mellomrom slik at jeg unsett må torrente eller kjøpe film som jeg ønsker besøke igjen.

Endret av Cpt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med å køyre amerikansk netflix er at det kun fungerer på desktop. Ja, du kan endre VPN i router osv men det er for vanskelig for Ola Nordmann. Eg brukar som regel Netflix på iPad, Apple TV eller Wii U, der er kun det norske biblioteket tilgjengelig. Det er ikkje verdt meir enn 79,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse for at Netflix ser seg nødt til å øke prisen.

 

Båndbredden koster, samt å sikre seg bedre og bedre serier som er egenproduserte.

 

Kan se for meg at prisen blir 99,- noe som fortsatt er helt greit for min del. 79 eller 99. Det slår ingen personlig konkurs :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse for at Netflix ser seg nødt til å øke prisen.

 

Båndbredden koster, samt å sikre seg bedre og bedre serier som er egenproduserte.

 

Kan se for meg at prisen blir 99,- noe som fortsatt er helt greit for min del. 79 eller 99. Det slår ingen personlig konkurs :)

 

Det er for de færreste om man blir slått konkurs eller ikke som avgjør om de kjøper denne type produkter.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med å køyre amerikansk netflix er at det kun fungerer på desktop. Ja, du kan endre VPN i router osv men det er for vanskelig for Ola Nordmann. Eg brukar som regel Netflix på iPad, Apple TV eller Wii U, der er kun det norske biblioteket tilgjengelig. Det er ikkje verdt meir enn 79,-

På AppleTV er det 0 problem å få amerikansk Netflix. Har gjort det selv siden Netflix kom til Norge :)

Lenke til kommentar

Hvis HollyWood hadde kjøpt Popcorntime, tatt hundre kroner i måneden, og skrellet vekk alle mellomledd og distributører, og kun sørget for teksting og alderssetting, så hadde nok alle blitt fornøyde.

 

Jeg hadde glatt tålt å vente til filmene var ferdige på kino, det skulle bare mangle.

 

Så kunne de selv fordelt inntektene mellom produksjonsselskapene basert på antall visninger, etter Bullshit in, bullshit out prinsippet.

Lenke til kommentar

Jeg betaler for Viaplay og Netflix i dag, men de brukes sjelden, spesielt nå som PopCornTime kom på lufta.

 

Da står stort sett barneserier og filmer igjen, hvorav fordelingen i tid sett blir 95% neflix og 5% Viaplay.

 

Samt at de av oss som er litt sære får litt glede av Anime på US netflix, selv om utvalget ikke er digert...

Lenke til kommentar

Problemet med å køyre amerikansk netflix er at det kun fungerer på desktop. Ja, du kan endre VPN i router osv men det er for vanskelig for Ola Nordmann. Eg brukar som regel Netflix på iPad, Apple TV eller Wii U, der er kun det norske biblioteket tilgjengelig. Det er ikkje verdt meir enn 79,-

 

Prøv unblock-us.com. Med gode instruksjoner blir ingenting for vanskelig for Ola NOrdmann :)

Lenke til kommentar

Utvalget på Netflix er dårlige greier.

Nesten ingen av de filmene jeg faktisk vil se er tilgjengelige.

Dette øker de prisen for?

 

De skulle aldri latt seg presse til å betale Comcast, og utfordre prinsippet om nettnøytralitet.

 

VPN er jo en mulighet. Selv har jeg mulighet til å bruke VPN mot USA, men gjør det ikke, rett og slett fordi jeg ser ikke nok på Netflix til å ville ha mer for øyeblikket. Men har testet det for å se på innholdet, og bare forsiden virker mer solid enn den norske. Så forskjellene er utvalg og teksting. Menyene vil fortsatt være på norsk, fordi kontoen er norsk, men filmene som ikke er tilgjengelig i norge vil ikke ha norsk tekst.

 

Synes egentlig det er helt greit å betale under en hundrings i måneden for en tjeneste som jeg selv er rimelig fornøyd med, men akkurat det har vel med smak å gjøre, og hvor mye hver enkelt ser på forskjellige filmer og serier.

Lenke til kommentar

Som omtrent alle sier, så er ikke Netflix verdt 79,- i mnd for øyeblikket.

Da er det såklart snakk om den norske versjonen, ikke den amerikanske.

Selv så har jeg tidligere kjøpt amerikansk netflix (altså betalt i USD ved å bruke proxy når jeg kjøpte det), som da gjorde at jeg fikk det for 43 NOK, som da igjen gjorde at jeg kunne betale for en egen VPN som fungerte meget bra.

Da fikk jeg amerikansk netflix på alt av enheter for rundt 80kr i mnd.

Men dette er såklart ikke noe for Ola Normann, som det ble skrevet tidligere.

 

Norsk Netflix er og blir nesten ubrukelig slik det er for de fleste som er over middels inn i PC-verdenen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...