Gå til innhold

Anmeldelse: Final Fantasy X/X-2 HD Remaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne anmeldelsen var en hyggelig overraskelse nå på morgenkvisten. Spilte gjennom remasteren for et par uker siden og er jevnt over enig med Furevik, spesielt når det kommer til hvordan FFX er en vemodig påminnelse om hvor fantastisk FF-serien engang var. Jeg kunne ønsket meg bedre lipsync og et japansk lydspor, men det er mindre ankepunkter.

 

Nå er det bare å krysse fingrene for at S-E gjør en lignende jobb med FFXII, som de har sagt er den åpenbare kandidaten hvis det blir snakk om en ny HD-remaster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter fortsatt på gode gamle FF VII jeg, trenger ikke noe oppgradert eye-candy for at FF skal være gøy! :D

PS: Er det nødvendig med en anmeldelse av ett spill som har vært ute i 10 år og ikke hatt noen forandringer bortsett fra grafikk?

 

Ny grafikk = nytt spill?

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Sitter fortsatt på gode gamle FF VII jeg, trenger ikke noe oppgradert eye-candy for at FF skal være gøy! :D

 

PS: Er det nødvendig med en anmeldelse av ett spill som har vært ute i 10 år og ikke hatt noen forandringer bortsett fra grafikk?

 

Ny grafikk = nytt spill?

 

Tja..hvorfor ikke?

 

Jeg har siste tiden vurdert å prøvde meg på denne pakken, men sjangsene er store for at jeg går lei halvies. Men etter å ha lest omtalen, tror jeg faktisk at jeg tar sjangsen og slår til i dag :)

Lenke til kommentar

 

 

"Dette er ein bit som ikkje har blitt gjort noko med, og vi blir vitne til uhyre stive ansiktsanimasjonar, modellar som ikkje heilt sit fast i bakken dei står på, og nervøse rykkingar i subtile rørsler."

 

Lol, men dette er jo nettopp noe de HAR forandret på...bare med negativt fortegn. Nå er det nok riktignok ikke animasjonene i seg selv som er forandret, men tekstureringen på ansiktene, og siden disse ikke er tilpasset de opprinnelige animasjonene ser hele greia veldig rart ut. Så HD versjonen får i mange tilfeller (men ikke alltid), faktisk ansiktsanimasjonene til å se verre ut enn de egentlig er i det originale spillet.
Bare å se på sammenlikningen her, hvor Yuna tydelig har mistet mye av "gløden", menneskeligheten som hun hadde i originalen. Spesielt øynene har et helt forskjellig uttrykk. I HD versjonen er de helt døde.
Se spesielt på sammenlikningen av Tidus når han hopper opp av vannet. HD-versjonen har et betraktelig flatere, mer uttrykksløst ansikt. Wakka ser veldig streng ut i HD versjonen, i motsetning til det mer joviale uttrykket i originalen (som passer bedre med hans karakter).
Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Sitter fortsatt på gode gamle FF VII jeg, trenger ikke noe oppgradert eye-candy for at FF skal være gøy! :D

 

PS: Er det nødvendig med en anmeldelse av ett spill som har vært ute i 10 år og ikke hatt noen forandringer bortsett fra grafikk?

 

Ny grafikk = nytt spill?

Ja, for noen blir det det.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe det nå som det er i HD fordi jeg ikke orker å sitte å stirre på grøtgrafikk. Har aldri prøvd FF men nå kan det være aktuelt siden de beste utgavene er kommet i HD.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Sitter fortsatt på gode gamle FF VII jeg, trenger ikke noe oppgradert eye-candy for at FF skal være gøy! :D

 

PS: Er det nødvendig med en anmeldelse av ett spill som har vært ute i 10 år og ikke hatt noen forandringer bortsett fra grafikk?

 

Ny grafikk = nytt spill?

Ja, for noen blir det det.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe det nå som det er i HD fordi jeg ikke orker å sitte å stirre på grøtgrafikk. Har aldri prøvd FF men nå kan det være aktuelt siden de beste utgavene er kommet i HD.

Om du liker spill basert på grafikk så gjør du det feil.

PS: De kunne like godt tatt den samme anmeldelsen fra ikke-HD remaken og kopiert over, det er 100% samme spill bare at HD-remaken ser værre ut når det kommer til ansikter og bevegelser, ergo dårligere.

Lenke til kommentar

 

 

Sitter fortsatt på gode gamle FF VII jeg, trenger ikke noe oppgradert eye-candy for at FF skal være gøy! :D

 

PS: Er det nødvendig med en anmeldelse av ett spill som har vært ute i 10 år og ikke hatt noen forandringer bortsett fra grafikk?

 

Ny grafikk = nytt spill?

Ja, for noen blir det det.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe det nå som det er i HD fordi jeg ikke orker å sitte å stirre på grøtgrafikk. Har aldri prøvd FF men nå kan det være aktuelt siden de beste utgavene er kommet i HD.

Om du liker spill basert på grafikk så gjør du det feil.

PS: De kunne like godt tatt den samme anmeldelsen fra ikke-HD remaken og kopiert over, det er 100% samme spill bare at HD-remaken ser værre ut når det kommer til ansikter og bevegelser, ergo dårligere.

 

 

Så du mener spillet blir dårligere pga grafikken? Så grafikken har noe å si?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sitter fortsatt på gode gamle FF VII jeg, trenger ikke noe oppgradert eye-candy for at FF skal være gøy! :D

 

PS: Er det nødvendig med en anmeldelse av ett spill som har vært ute i 10 år og ikke hatt noen forandringer bortsett fra grafikk?

 

Ny grafikk = nytt spill?

Ja, for noen blir det det.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe det nå som det er i HD fordi jeg ikke orker å sitte å stirre på grøtgrafikk. Har aldri prøvd FF men nå kan det være aktuelt siden de beste utgavene er kommet i HD.

Om du liker spill basert på grafikk så gjør du det feil.

PS: De kunne like godt tatt den samme anmeldelsen fra ikke-HD remaken og kopiert over, det er 100% samme spill bare at HD-remaken ser værre ut når det kommer til ansikter og bevegelser, ergo dårligere.

 

 

Fantastisk selvmotsigelse i innlegget ditt.

 

Nå vet jeg ikke hvorvidt noen av dere har noe nostalgisk forhold til FF7, men for enkelte har akkurat det mye å si. For andre ikke..Er ikke alle som makter å dra frem gamlespill pga. grafikken heller, også her er jo folk forskjellige.

 

EDIT: Poeng til AtW.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...