Gå til innhold

Feature: Lyst til å utforske en fremmed planet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, tenkte å prøve dette. Når jeg registrerte meg kom jeg i en slags kø fordi det tydeligvis er stor load på serveren for øyeblikket. Minutter etter denne mailen får jeg mail fra en random dude kryptex ett eller annet som sier at jeg kan slippe gjennom en "backdoor" og være hans "eyes and ears" der inne og at han ikke stoler på folka. I mailen er det da og en link som sannsynligvis fører til noe hackeropplegg så jeg har ikke tenkt å gå inn på denne.

 

Men dette får meg til å tenke, hvor sikkert er dette her? Folka har tydeligvis ikke noe form for sikkerhet da avsender sendte meg en direkte kopi av mailen jeg fikk fra folka bak spillet.....

Lenke til kommentar

Haha, tenkte å prøve dette. Når jeg registrerte meg kom jeg i en slags kø fordi det tydeligvis er stor load på serveren for øyeblikket. Minutter etter denne mailen får jeg mail fra en random dude kryptex ett eller annet som sier at jeg kan slippe gjennom en "backdoor" og være hans "eyes and ears" der inne og at han ikke stoler på folka. I mailen er det da og en link som sannsynligvis fører til noe hackeropplegg så jeg har ikke tenkt å gå inn på denne.

 

Men dette får meg til å tenke, hvor sikkert er dette her? Folka har tydeligvis ikke noe form for sikkerhet da avsender sendte meg en direkte kopi av mailen jeg fikk fra folka bak spillet.....

 

Eh... Denne fyren og denne mailen er jo ikke en "random dude," men en del av spillet. Mailen er skrevet og sendt av spillskaperne :p

 

Virker interessant for øvrig. Litt In Memoriam-aktig. Skal gi dette et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Haha, tenkte å prøve dette. Når jeg registrerte meg kom jeg i en slags kø fordi det tydeligvis er stor load på serveren for øyeblikket. Minutter etter denne mailen får jeg mail fra en random dude kryptex ett eller annet som sier at jeg kan slippe gjennom en "backdoor" og være hans "eyes and ears" der inne og at han ikke stoler på folka. I mailen er det da og en link som sannsynligvis fører til noe hackeropplegg så jeg har ikke tenkt å gå inn på denne.

 

Men dette får meg til å tenke, hvor sikkert er dette her? Folka har tydeligvis ikke noe form for sikkerhet da avsender sendte meg en direkte kopi av mailen jeg fikk fra folka bak spillet.....

FAQ: http://www.whatisextrasolar.com/support/

  • Q: When I applied to the program, I got a message saying no more rovers were available. What's up with that?
  • A: Monitor your inbox for a sketchy-looking email from kryptex81. That's from us too
Lenke til kommentar

 

 

Haha, tenkte å prøve dette. Når jeg registrerte meg kom jeg i en slags kø fordi det tydeligvis er stor load på serveren for øyeblikket. Minutter etter denne mailen får jeg mail fra en random dude kryptex ett eller annet som sier at jeg kan slippe gjennom en "backdoor" og være hans "eyes and ears" der inne og at han ikke stoler på folka. I mailen er det da og en link som sannsynligvis fører til noe hackeropplegg så jeg har ikke tenkt å gå inn på denne.

 

Men dette får meg til å tenke, hvor sikkert er dette her? Folka har tydeligvis ikke noe form for sikkerhet da avsender sendte meg en direkte kopi av mailen jeg fikk fra folka bak spillet.....

FAQ: http://www.whatisextrasolar.com/support/
  • Q: When I applied to the program, I got a message saying no more rovers were available. What's up with that?
  • A: Monitor your inbox for a sketchy-looking email from kryptex81. That's from us too

Hehe, føler meg litt dum nå ja! :O

Lenke til kommentar

Her er hele mailen fra "kryptex" for de som lurer:

 

i don't trust the extrasolar program.
lots of history there.
let's just say i have good reason to look a little deeper.

i'm monitoring their database, so i know you were rejected...

Dear Per,

Thank you for your interest in the Extrasolar program. Unfortunately, due to the large volume of applications we have received, all entry-tier rovers that have been deployed on the planet's surface have been assigned to drivers. As a result, for the time being, we are limiting our selections to accredited scientists with active government clearances.

...

i have access to their voicemails and messaging, but their intrusion detection system firewalled me out of the rover control application.
plus, there's no way i could apply with my own identity.
i need a clean account and ip address.
access that looks legitimate.

here's the deal.
i give you a backdoor account, get you a rover.
you become my eyes and ears on the inside.

i set up a backdoor link to get you rolling.
a dummy account with an aced entrance test and signed nda.

[link]

or don't.
there are piles of rejected applicants to choose from.
you have 24 hours.

sorry you can't reply to this.
gotta protect my anonymity.

_ _ ___ _
| | ___ __ _ _ _ __ | |_ _____ _( _ )/ |
| |/ / '__| | | | '_ \| __/ _ \ \/ / _ \| |
| <| | | |_| | |_) | || __/> < (_) | |
|_|\_\_| \__, | .__/ \__\___/_/\_\___/|_|
|___/|_|

Endret av Pinng
Lenke til kommentar

Haha, tenkte å prøve dette. Når jeg registrerte meg kom jeg i en slags kø fordi det tydeligvis er stor load på serveren for øyeblikket. Minutter etter denne mailen får jeg mail fra en random dude kryptex ett eller annet som sier at jeg kan slippe gjennom en "backdoor" og være hans "eyes and ears" der inne og at han ikke stoler på folka. I mailen er det da og en link som sannsynligvis fører til noe hackeropplegg så jeg har ikke tenkt å gå inn på denne.

 

Men dette får meg til å tenke, hvor sikkert er dette her? Folka har tydeligvis ikke noe form for sikkerhet da avsender sendte meg en direkte kopi av mailen jeg fikk fra folka bak spillet.....

 

Hehe... ja, men legg merke til at adressen i mailen hannes er https://extrasolar.com/backdoor/XXXXXXXXXXX. Kanskje de har et sikkerhets issue, men ikke såååå obvious :p

 

Prøvde å klikke på den og fikk:

Account Authenticated

 

Welcome to Extrasolar, the rover driver pilot program hosted by the eXoplanetary Research Institute (XRI). Your account has now been authenticated. As you may know, the number of applicants to this program far exceeded the number of available spaces. Please understand that it is a great privilege to be able to participate and we expect the highest level of professionalism on this unprecedented scientific expedition.

 

Please continue to the operations page.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har spilt dette en stund, og selv om det er et bra konsept har det sine svakheter. Den største er at det som ser ut til å være en fri opplevelse i realiteten ikke er det.

 

Du holdes i stramme tøyler hele veien, og jeg oppdaget mange ting jeg ikke fikk lov til å utforske videre ganske enkelt fordi jeg historien som drives fram fremdeles ikke var klar for det. Samtidig får du helt klare indikasjoner på hvor du skal lete når historien kommer dit. Dette gjør at eventyrlysten forsvinner litt og spillet går inn i en kjør dit, ta bilder, kjør dit, ta bilder, les mail, få servert noen biter av plottet/historien, kjør dit, ta bilder, osv.

 

Mye av problemet til spillet er størrelsen. Det er for lett å finne ting for tidlig, og det er for lite tillitt som tillegges spillerens eventyrsans og utforskningsvilje.

 

Hadde historien vært ekstremt god så hadde dette kanskje gått bra like vell, men den er bare het normalt ok.

Lenke til kommentar

Ja, det blir fort ren rutine. Jeg er enig i at historien er dårlig, noe som er skuffende med tanke på hvor godt konseptet er. Det hadde vært bedre om kartleggingen av liv på planeten hadde stått i fokus, og ikke en kjedelig konspirasjonsteori. Et større område med mer frihet, der du sakte men sikkert lærer mer om livet på planeten, og kanskje finner et og annet spor etter intelligent liv høres ut som et utgangspunkt for en god historie og friere spillopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...