Gå til innhold

Anmeldelse: Bioshock Infinite: Burial at Sea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg er så splittet når det kommer til Bioshock Infinite og Burial at Sea. Presentasjonen er aldeles nydelig og jeg er skikkelig investert i Booker og Elizabeth takket være solid animasjon og godt stemmeskuespill. Spillmekanikkene i kamp spesielt syns jeg kun er 'ok', men det tåler jeg lett dersom resten holder meg interessert.

Det er den pretensiøse historien som sliter på meg, og jo mer jeg tenker over den jo dårligere ettersmak får jeg av den. Når man skriver en historie som handler om individer med tilnærmet ubegrensede krefter så er det vanskelig å finne på gode utfordringer for dem. Når disse kreftene omhandler tidsreiser og parallelle univers blir dette bare enda verre. Infinite-historien prøver for hardt på å være 'smart' og kompleks og ender opp med å rote seg bort underveis.

Når alt det er sagt syns jeg Burial at Sea var en stilig utvidelsespakke som ikke kun nøyer seg med å tilby akkurat den samme opplevelsen fra Infinite, men som heller mikser inn sniking og fokuserer mindre på action. Det er dessuten mange godt regisserte scener underveis.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Jeg er så splittet når det kommer til Bioshock Infinite og Burial at Sea. Presentasjonen er aldeles nydelig og jeg er skikkelig investert i Booker og Elizabeth takket være solid animasjon og godt stemmeskuespill. Spillmekanikkene i kamp spesielt syns jeg kun er 'ok', men det tåler jeg lett dersom resten holder meg interessert.

 

Det er den pretensiøse historien som sliter på meg, og jo mer jeg tenker over den jo dårligere ettersmak får jeg av den. Når man skriver en historie som handler om individer med tilnærmet ubegrensede krefter så er det vanskelig å finne på gode utfordringer for dem. Når disse kreftene omhandler tidsreiser og parallelle univers blir dette bare enda verre. Infinite-historien prøver for hardt på å være 'smart' og kompleks og ender opp med å rote seg bort underveis.

 

Når alt det er sagt syns jeg Burial at Sea var en stilig utvidelsespakke som ikke kun nøyer seg med å tilby akkurat den samme opplevelsen fra Infinite, men som heller mikser inn sniking og fokuserer mindre på action. Det er dessuten mange godt regisserte scener underveis.

 

godt skrevet, bioshock infinite hadde vært mye bedre uten det parallelle univers tullet imo.

 

de gjorde det alt for rotete og unødvendig komplisert, men fortsatt et godt spill...

Lenke til kommentar

Enig at originalen både ser bra ut og har solid story (om ikke litt rotete) og gameplay. Men av en eller annen grunn satt jeg å drømte om og spille andre spill de siste par-tre timene. Det toppet seg når man måtte jage/drepe spøkelse av mora tre (3!) ganger på akkurat en sånn repetetiv måte som jeg hater. Ble så ferdig med spillet at jeg blir kvalm av å tenke på utvidelser pr nå, men kanskje om ett år eller to.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...