Gå til innhold

Ny spillmus fra Logitech får knalloppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette "så mye som mulig"-DPI hysteriet på mus har jeg aldri skjønt noe av, må være noe de synes er digg i markedsføringen. Noen nytte har det iallefall ikke.

Lenke til kommentar

Selv klarer jeg meg fint med LOGITECH PERFORMANCE MOUSE MX. Ser ikke vitsen å betale mere en 200 kr for en pcmus i dag, tastatur til 200-300 kr holder fint for meg ennå.

 

Nå har det seg slik at tastatur med en litt høyere prislapp enn 200-300,- har mye høyere byggekvalitet og er bedre å skrive på. Se mekaniske tastatur for eksempel. Det er en helt annen verden i motsetning til membrantasturene til 200 spenn som mesteparten av folk bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Selv klarer jeg meg fint med LOGITECH PERFORMANCE MOUSE MX. Ser ikke vitsen å betale mere en 200 kr for en pcmus i dag, tastatur til 200-300 kr holder fint for meg ennå.

 

Nå har det seg slik at tastatur med en litt høyere prislapp enn 200-300,- har mye høyere byggekvalitet og er bedre å skrive på. Se mekaniske tastatur for eksempel. Det er en helt annen verden i motsetning til membrantasturene til 200 spenn som mesteparten av folk bruker.

Det meste membrantastaturet jeg har prøvd er Microsoft SideWinder X4, og det koster 200-300 kr

 

de fleste jeg kjenner som ikke har det jeg har eller mekansik, har ikke ett membran tastatur til 200-300 kr, de har et som er næremere 100kr...

Lenke til kommentar

Selv klarer jeg meg fint med LOGITECH PERFORMANCE MOUSE MX. Ser ikke vitsen å betale mere en 200 kr for en pcmus i dag, tastatur til 200-300 kr holder fint for meg ennå.

 

Performance Mouse MX koster bare 1200kr da den kom ut. nå ligger den vel på 600kr og her snakker du om 200kr klassen? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selv klarer jeg meg fint med LOGITECH PERFORMANCE MOUSE MX. Ser ikke vitsen å betale mere en 200 kr for en pcmus i dag, tastatur til 200-300 kr holder fint for meg ennå.

Nå har det seg slik at tastatur med en litt høyere prislapp enn 200-300,- har mye høyere byggekvalitet og er bedre å skrive på. Se mekaniske tastatur for eksempel. Det er en helt annen verden i motsetning til membrantasturene til 200 spenn som mesteparten av folk bruker.

Hva som er behagelig å skrive på er det vel opp til hver og en å avgjøre. Selv synes jeg det er mer behagelig å skrive på flate tastaturer av typen som er i bærbare enn på høye mekaniske taster med lang vandring. Følgelig bruker jeg et Logitech Illuminating Keyboard som jeg vel neppe gav stort mer enn 200,- for. Det kan godt hende det finnes tastaturer med bedre byggekvalitet, men jeg kan ikke akkurat klage. Dette begynner jammen å bli ganske mange år gammelt, og det er så godt som nytt enda.

 

Jeg påstår ikke at det objektivt sett er bedre enn hva du måtte like. Men hva du foretrekker er nettopp det: Hva du foretrekker. Andre foretrekker kanskje noe annet.

 

Når det gjelder dpi er det nok ikke helt uvesentlig at det er et tall man kan klistre på esken og som jo ser bedre ut enn et lavere tall på modellen ved siden av. Uavhengig av om folk har nytte av det eller ikke.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Selv klarer jeg meg fint med LOGITECH PERFORMANCE MOUSE MX. Ser ikke vitsen å betale mere en 200 kr for en pcmus i dag, tastatur til 200-300 kr holder fint for meg ennå.

Nå har det seg slik at tastatur med en litt høyere prislapp enn 200-300,- har mye høyere byggekvalitet og er bedre å skrive på. Se mekaniske tastatur for eksempel. Det er en helt annen verden i motsetning til membrantasturene til 200 spenn som mesteparten av folk bruker.

Hva som er behagelig å skrive på er det vel opp til hver og en å avgjøre. Selv synes jeg det er mer behagelig å skrive på flate tastaturer av typen som er i bærbare enn på høye mekaniske taster med lang vandring. Følgelig bruker jeg et Logitech Illuminating Keyboard som jeg vel neppe gav stort mer enn 200,- for. Det kan godt hende det finnes tastaturer med bedre byggekvalitet, men jeg kan ikke akkurat klage. Dette begynner jammen å bli ganske mange år gammelt, og det er så godt som nytt enda.

 

Jeg påstår ikke at det objektivt sett er bedre enn hva du måtte like. Men hva du foretrekker er nettopp det: Hva du foretrekker. Andre foretrekker kanskje noe annet.

 

Når det gjelder dpi er det nok ikke helt uvesentlig at det er et tall man kan klistre på esken og som jo ser bedre ut enn et lavere tall på modellen ved siden av. Uavhengig av om folk har nytte av det eller ikke.

ja akkuratt det samme som noen liker blå mekansike, mens andre like røde.

 

jeg foretrekker tastaturer som er membran, men har "tykke"taster som SideWinder X4. kan hende jeg skifter mening hvis jeg får prøve ett tastatur med brune mekansike da, har bare prøvd blå og rød før...

Lenke til kommentar

Som en ex-hi-dpi-gamer-turned-lo-dpi kan jeg bekrefte at det å game med høy dpi ikke nødvendigvis er noe tess. Det hele spørs på hvor stor oppløsning skjemen har (for muspekerdrevne spill) eller sensitivitetsnivået for fps/tps. Desktopstørrelse og antall skjermer har også mye å si.

 

Med 1x1080p og 2x1200p fordelt på 2x24" og 1x40" er mindre enn 4000dpi ikke sørlig brukende på desktop. I spill derimot er noe mer enn 800dpi ikke særlig holdbart.

 

Smaken er som baken!

 

Windows-innstillingen for sensitivitet er ikke verdt å røre da det tukler med respons på musepekeren, dermed er justerbar dpi mer foretrukket.

 

Likevel, 12 000 dpi er ikke noe poeng med. Kanksje med 3x4K monitorer eller flere men da blir det nærmest umulig å treffe små interface-elementer.

 

Jeg vil heller ha en god sensor med lavere dpi som ikke har akselerasjonsproblemer (les logitech g700) enn en som har ultrahøy dpi og ikke er konsistent på pekerhastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv klarer jeg meg fint med LOGITECH PERFORMANCE MOUSE MX. Ser ikke vitsen å betale mere en 200 kr for en pcmus i dag, tastatur til 200-300 kr holder fint for meg ennå.

 

Kan jo og godt si "ser ikke vitsen til å kjøpe en bil som er dyrere enn 10.000,-" og.

Den får deg jo fra A til B like fort.

 

Er så uendelig mange forskjeller på de forskjellige musene som finnes på markedet idag.

Men da er det som oftest snakk om gaming-mus, ikke en vanlig bruksmus.

Den du nevner du har, er absolutt ikke en mus som er egnet for gaming.

Det vet jeg meget godt da jeg har hatt den selv i mine yngre dager på en bærbar.

 

Skal man ha en god mus i 2014, så må man fort ut med rundt 700,-

og da følger det fort med ekstra vekter, glidz (glidez?) og musen vil være den som passer i DIN hånd.

Dette er iallfall det jeg ser etter når jeg skal ha ny mus.

Den må rope etter meg. Passe perfekt i hånden. Være god å hvile hånden på.

Logitech har hatt elendige design på sin kolleksjon av gaming-mus de siste årene

(MX510 \ 518 var den siste jeg synes var behagelig).

Nå virker det som om man må ta en Ezio. Kutte av seg ringefingeren. For den passer ikke på noen av musene deres.

Får håpe de har gjort noe med det nå.

 

For øyeblikket så har jeg selv en Mionix NAOS 8200. Den passer perfekt i hånden, har et godt belegg som gjør at det er behaglig å bruke den over lengre tid (kontra G500s feks.).

Det eneste som mangler er vekter for å gjøre musa tyngre.

Men det virker som om det er vanskelig å skaffe i disse tider.

 

TL;DR

Det er forskjell på folk.

Noen er kresne, andre er ikke.

Lenke til kommentar

Fant et godt sitat på det med DPI,med spesiell tanke på gaming da: Theres no such thing as a "more accurate" mouse due to DPI. All you need is the right minimum DPI for your monitor resolution and sensitivity. Beyond that you get no benefit and actually can create negative acceleration or multiply any other accel that might exist (even with it off you can have some). Mice tend to have sweet spots were they work best, and its usually 400 DPI but depends on the mouse. The lower the DPI the faster you can move the mouse before it starts getting less accurate (or skip), but it all depends on the player for whether you would hit its max speed or not. Theres a formula to work out how much DPI you need, its like (resolution width x 4) / (360 degree rotation in inches) = usable DPI so you don't skip pixels.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...