Gå til innhold

Slik ser Googles modulære mobil ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Må være en grullgruve for tyver dette.

Tja, mulig det. Men man kan vel strengt talt putte sikkerhet på vær enkeltdel uten at det skal by på for store problemer.

Ja, de kunne laget noe som gjorde at du "låste" komponenter til din G-Mail eller noe. Men egentlig er det ikke så forskjellig, jeg skjønner jo tanken med at man kan "hugge" en slik mobil for deler. Men hvis noen stjeler en Iphone eller en Android, er det ikke noe stress å komme seg rundt en unlockskjerm. Det samme gjelder jo PC-er, MAC, Ipad, etc. Enkelt å bryte seg inn, hvis du har fysisk aksess.

Lenke til kommentar

 

Ja, de kunne laget noe som gjorde at du "låste" komponenter til din G-Mail eller noe. Men egentlig er det ikke så forskjellig, jeg skjønner jo tanken med at man kan "hugge" en slik mobil for deler. Men hvis noen stjeler en Iphone eller en Android, er det ikke noe stress å komme seg rundt en unlockskjerm. Det samme gjelder jo PC-er, MAC, Ipad, etc. Enkelt å bryte seg inn, hvis du har fysisk aksess.

 

Ikke om iPhone \ iPad er låst med "Find my iPhone\iPad".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Ja, de kunne laget noe som gjorde at du "låste" komponenter til din G-Mail eller noe. Men egentlig er det ikke så forskjellig, jeg skjønner jo tanken med at man kan "hugge" en slik mobil for deler. Men hvis noen stjeler en Iphone eller en Android, er det ikke noe stress å komme seg rundt en unlockskjerm. Det samme gjelder jo PC-er, MAC, Ipad, etc. Enkelt å bryte seg inn, hvis du har fysisk aksess.

 

Ikke om iPhone \ iPad er låst med "Find my iPhone\iPad".

du kan også ha noe lignende som google lagde på Android.

Lenke til kommentar

Her er tre (litt forskjellige) bilder av interfacet mellom modulene:

google-ara-feat.jpg

 

moto-ara-big.png?w=1279&h=598&crop=1

 

ara-01.jpg

 

Formfaktoren er lik, men kontaktpunktene er forskjellige (rent grafisk). Ser ut til å være et interface på 2 x 5 ledere, der noen moduler faktisk har (eller kan ha) to interfaces.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...