Gå til innhold

Her er årets toppmodell- TV fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok

Samsung kunne gjerne ha dekket mer enn kun de hvite som er låste. Litt ergerlig å investere og så har man plutselig en gul piksel eller noe annet spennende.

Er det der med døde piksler noe dilemma dersom man hadde hatt en OLED + 4K (8K) :love:

Spørsmålet dreier seg jo om OLED da, ikke sant. Men høyoppløst gir jo X ganger mer piksler hvor det kan være noe det skjer noe galt med. Jeg må si jeg er skeptisk til LED-skjermer i så høy prisklasse og uten en fullstendig dekning for alle former for pikselfeil.

Denne gang googlet jeg:

OLED has a LOT of pros, but two very serious cons - limited lifetime and screen burn-in. They might be able to bring the lifetime to over 60,000 hours which will be more than acceptable, but the burn-in, just like with plasmas, is impossible to completely overcome at least from what I've read (I might be wrong). Especially for PC monitor use with menus, etc.

 

 

Åh, omtrent maksimalt 6,8 års levetid på OLED altså. Ikke særlig overbevisende om man skulle brukt den som reklameplakat f.eks. :ohmy:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1491292

Endret av G
Lenke til kommentar

4k materiale kommer i år i form av Netflix (House of cards, Breaking bad med flere). Ellers så blir det oppskalering av blu-ray. Til neste år får vi kanskje en 3 lags blu-ray spiller som har plass til 4k materiale.

 

Kommer flere spennede TV-er både fra Samsung, LG, Panasonic og ikke minst Philips. Android TV med xbox stikke, det er gøy.

Lenke til kommentar

samsung har null tolleranse når det gjelder pixel feil. Det samme har Grundig og mange andre merker. De bare sier ikke så mye om det.

 

Null toleranse i garantisaker i favør Samsung, eller i favør sluttbruker av produktet (kunden) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...