Gå til innhold

Podkast: – Det krever baller å endre så mye i Diablo III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke reaper of souls er verd pengene for meg som ble skuffet i 2011, det er for lite som er fundsamentalt endret til at jeg tror det frister.

 

AtW

 

Jeg vil egentlig si at det er akkurat nok som er fundamentalt endret til at det ER verdt å sjekke ut :) Jeg storkoser meg og så og si alle problemene jeg hadde i det originale spillet er fikset! :)

Lenke til kommentar

Anbefaler sterkt å ta en ny titt på D3 hvis du eier det men ikke har spilt på lang tid. Selv uten RoS er spillet nå i mine øyne reparert, jeg storkoser meg nå ihvertfall med 'Vanilla' Diablo 3.

 

Det eneste (store!) aberet som gjenstår er alltid online kravet, og at hvis serverne ikke samarbeider kan du oppleve lag og disconnects selv når du spiller alene. Ikke verdenst største problem kanskje, men det er rimelig bittert hvis man liker å spille hardcore characters og det plutselig blir krøll på forbindelsen i et hektisk, skjebnesvangert øyeblikk..

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke reaper of souls er verd pengene for meg som ble skuffet i 2011, det er for lite som er fundsamentalt endret til at jeg tror det frister.

 

AtW

Jeg vil egentlig si at det er akkurat nok som er fundamentalt endret til at det ER verdt å sjekke ut :) Jeg storkoser meg og så og si alle problemene jeg hadde i det originale spillet er fikset! :)

Alle er vel ganske drøyt å si. Du er fortsatt tvungen til å spille online, og siden serverene har såpass mye problemer som ender med lag og som de kaller "rubber band effect" så er det fortsatt godt med problemer. Spesielt om du vil spille hardcore mode.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

En liten pirk jeg så etter 2 sekunder. Jeg må ha et innebygd - plagsomt - øye for feil *sukk*

 

"hva som er nytt i Reaper Souls" .... Gjett èn gang.

 

Selv opplever jeg RoS som en total remake av Diablo 3. Det er som å oppleve spillet slik det burde vært ved release, som er kritikkverdig men samtidig svært positivt for oss som nå har tatt opp spillet igjen og storkoser oss.

 

Det er absolutt verd pengene og absolutt verdt å sjekke ut.

Bort er jaget etter utstyr på AH, bort er skuffelsen over latterlig loot som sendte oss til AH,

det som står igjen er pur spill-glede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror ikke reaper of souls er verd pengene for meg som ble skuffet i 2011, det er for lite som er fundsamentalt endret til at jeg tror det frister.

 

AtW

Jeg vil egentlig si at det er akkurat nok som er fundamentalt endret til at det ER verdt å sjekke ut :) Jeg storkoser meg og så og si alle problemene jeg hadde i det originale spillet er fikset! :)

Alle er vel ganske drøyt å si. Du er fortsatt tvungen til å spille online, og siden serverene har såpass mye problemer som ender med lag og som de kaller "rubber band effect" så er det fortsatt godt med problemer. Spesielt om du vil spille hardcore mode.

Nå sa han sin egen mening da, så for han kan godt "så og si alle" problemene være løst. Ikke alle synes det er et drawback at man må være online for å spille (personlig ikke fan av det). Heller ikke alle sliter med lag, dog jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar

Rent personlig tror jeg ikke at jeg vil bruke mer penger på D3 enn jeg allerede har gjort gjennom å preordre D3.

 

Noe av det som gjør at jeg ikke kommer til å kjøpe Reaper of Souls er at vi fremdeles er avhengig av å være online når vi spiller, og det er mest pga. det at jeg avinstallerte D3. Noe av det som jeg likte mest i D2, og i D3 er å spille hardcore - og etter å ha mistet 3 chars over level 40 eksplisitt pga. lag så orker jeg rett og slett ikke å prøve på nytt før Blizzard fjerner det kravet.

 

Lag vil alltid være et problem i et spill der du må være online 100% av tiden, og i D3 sitt tilfelle har jeg fått nok av problemene som oppstår pga. det.

 

Hadde det ikke vært for akkurat potensielle problemer med lag hadde jeg helt sikker kastet meg over Reaper of Souls som en galning.

 

Og for å understreke det, jeg har opp til nå vært en hardcore Blizzard fan - kommer alltid til å ha Diablo 2 & Warcraft 3 installert på mine pcer :)

Lenke til kommentar

Hadde ikke spilt Diablo 3 på gud vet hvor lenge. Så her om dagen fyrte jeg opp en fersk Wizard.

"Problemet" jeg har med Diablo 3 nå er at det er så jævlig lett.. Jeg spiller på Expert og kan ikke sette opp difficulty mer fordi jeg ikke har kjøpt Reaper of Souls enda.

Da jeg spilte D3 ved launch ble jeg drept av føkkings elektriske sommerfugler på Act I. Nå bare står jeg stille og AOE all that shit.

En annen ting er at det dropper sykt mye gear. Noe som jo er fint, men det virker som om alt er skreddersydd deg. Håpte på at jeg kunne få et par skjold og sverd som jeg kunne gi til followern min, men siden jeg er Wizard så får jeg nesten utelukkende Intelligence stats noe som ikke er spes bra på han. Så jeg må crafte eller kjøpe utstyr til han :/

Og som noen andre har nevnt, always Online. Jeg startet da selvfølgelig å spille igjen mens nettet Blizzard benyttet seg av ble MS-DDOS'et.

Det er så trist å spille singleplayer for så å få beskjeden "lost contact with server" servert.

 

Men jo det var artig å spille det igjen så jeg handler vel in Reaper of Souls etterhvert :)

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar

Jeg koste meg med diablo 3 når det kom ut, men problemet jeg ser med hele spillet er at når jeg da først rundet spillet så ville de ha meg til å gjøre akkurat det samme, igjen, og igjen og igjen og igjen. Dette er for meg hovedproblemet mitt med spillet og derfor ser jeg liten grunn i kjøpe en tilleggspakke som bare får meg til å spille gjennom spillet enda flere ganger

Lenke til kommentar

Jeg koste meg med diablo 3 når det kom ut, men problemet jeg ser med hele spillet er at når jeg da først rundet spillet så ville de ha meg til å gjøre akkurat det samme, igjen, og igjen og igjen og igjen. Dette er for meg hovedproblemet mitt med spillet og derfor ser jeg liten grunn i kjøpe en tilleggspakke som bare får meg til å spille gjennom spillet enda flere ganger

 

Vel akkurat dét aspektet var helt likt i Diablo 2 også.

Men Reaper of Souls låser faktisk opp en helt ny game-mode som heter Adventure Mode etter du har runda spillet. Og den er absolutt verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Her er noe av det som irriterte meg i Diablo 3.

 

- For mye fokus på loot, i tilegg har loot nesten mer å si for vanskelighetsgraden enn den faktiske vanskelighetsgraden

- Alt for ujevn vanskelighetsgrad

- På det vanskeligste så blir spillet vanskelig på en urettferdig og dustete måte

- Always online, spesielt i kombinasjon med punktet over er irriterende, man dør av hits som helt åpenbart ikke treffer animasjonsmessig,

- Man må trøske seg igjennom masse av spillet for å få "åpnet" andre moduser/vanskelighetsgrader

- For ensformig.

 

Har inntrykk av at kun punkt 2, og kanskje delvis punkt 3 er gjort noe særlig med siden da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...