Gå til innhold

Microsoft bekrefter: Windows får startmenyen tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Startmenyen på bildet ser meget bra ut, men med tanke på alle "triksene" Microsoft har prøvd seg på med de siste par versjonene (som f.eks. at de annonserte at "nå har vi hørt på dere, versågod, her har dere startknappen tilbake!", og så lot de startknappen dumpe brukeren tilbake til startskjermen i stedet for startmenyen), så kommer jeg til å vente og se hvordan gjennomføringen blir.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Coca Cola brukte litt kortere tid med New Coke. Microsoft har vel hatt sitt New Coke-moment og skjønte det. Er vel fare for at endel pc-produsenter smiler igjen nå. Har holdt igjen oppgradering av laptop siden windows 8 kom.

 

Hm? Coca Cola kjørte den nye oppskriften under originalnavnet fra 1985-1990, da den ble renamet til Coke II slik at den "gamle" oppskriften ble Coca Cola hovedbrand igjen, så microsoft har nok noen år på seg der ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hylekoret, men sikkert bra for de som har savnet den.

 

Det har vel noe med hva man er blitt vandt med gjennom årene. Og hvorfor forandre på noe som i utgangspunktet har fungert helt utmerket. ;)

 

Takk til Isbilen og Halleluja koret, det reddet kvelden for meg. :)

Lenke til kommentar

Føler meg alene om å like Windows 8 sin metro start skjerm.

Men dette ser jo unektelig bra ut. Så gledes til å teste oppdateringen. :)

 

Du er ikke alene. Er bare de som ikke har likt den som har hylt noe fryktelig. ;-) Jeg håper man fortsatt kan velge å bruke Modern UI start-skjermen så kan man få det beste fra to verdener. Liker veldig godt hvordan man kan organisere programmer/ikoner på Modern UI start og har blitt helt avhengig av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Føler meg alene om å like Windows 8 sin metro start skjerm.

Men dette ser jo unektelig bra ut. Så gledes til å teste oppdateringen. :)

Du er ikke alene. Er bare de som ikke har likt den som har hylt noe fryktelig. ;-) Jeg håper man fortsatt kan velge å bruke Modern UI start-skjermen så kan man få det beste fra to verdener. Liker veldig godt hvordan man kan organisere programmer/ikoner på Modern UI start og har blitt helt avhengig av dette.

Jeg har en windows 8 tablet, og der er "metro" start menyen helt fantastisk. Jeg liker det ikke på pc derimot, så jeg synes det er dette microsoft burde gjort helt fra starten. Hvorfor tok de fra folk valget? Om man kunne skru på vanlig start meny helt fra lansering av windows 8, hadde ingen klagd.

Endret av likferd
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det har blitt solgt noen titusner mac'er på grunn av dette. Marked som nå er tapt for alltid.

Ja, og det er solgt tilsvarende mange titusener av Windows PC'er, pga overprisete Macbooker...

 

Flott at de gjør en endring her, slik at hylekoret må finne noe nytt å klage på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns dette blir helt merkelig prioritering. Effektiv bruk av Windows vil jo si at man pin'er programmene man bruker ofte, slik at de er tilgjengelige på oppgavelinjen. For øvrige programmer og OS-paneler trykker man bare på windows tasten og skriver de første bokstavene på det man vil starte, velger riktig oppslag med piltastene og trykker enter. Det går mye raskere enn å browse starmeny hierarkiet...

 

Det som ikke er bra nok med Windows 8 er at metro apper er satt som standard i stede for tilsvarende desktop programmer. Eks bildeviser eller videospiller. Man burde blitt spurt på første oppstart; Vil du primært bruke Windows som en touch device eller desktop pc, også burde standard programmer bli satt deretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...