Gå til innhold

Yahoo skal trolig lansere YouTube-utfordrer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vimeo har ikke samme verktøy for å tjene penger på videoer man laster opp, og dermed vil ikke de store kanal-nettverkene bevege seg over på Vimeo. Det kommer blant annet av at Vimeo ikke har reklamefinansiering av videoer, kun såkalt "tip jar".

 

Dette er avhengig av at man har Vimeo Plus, som koster $60/år. Youtube partnere derimot betaler ikke for å bli partnere, men deler i stedet reklameinnetekter med Google.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Innledningsvis vil Yahoo sin videotjeneste også bli mer «lukket» enn YouTube. Det betyr at det ikke vil være fritt frem for å laste opp videoer, men at videoene i stedet håndplukkes av Yahoo selv etter ulike kvalitetskriterier.

Lurer på hvor godt dette vil fungere hvis denne tjenesten blir populær. Hvis ikke innholdsprodusentene får opp det innholdet de selv vil, eller får det opp så raskt de vil, så blir nok dette store skjær i sjøen for å tiltrekke seg nok produsenter.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flotte greier. Liker ikke at YouTube har monopol på videomarkedet den dag i dag. Det betyr at de kan gjøre hva pokker de vil nesten, og folk er «tvunget» til å forholde seg hos dem. Bare se på Google+ som de har innført. Helt forferdelig ordning. Med Yahoo! inni bildet er de nødt til å kjempe litt for plassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Kommer ikke til å bruke det

Er ikke det en litt bastant holdning før man vet noe om hvordan dette kommer til å bli?

nei, jeg vet bare at de fleste som er på youtube jeg er subsribet til sansyneligvis ikke går over til det, og da går ikke jeg over heller.

 

og i tilleg liker jeg ikke Yahoo.

Lenke til kommentar

Mange av de på YT er ikke veldig fornøyd med YT, men de har ingen steder å gå. Skal ikke se bort i fra at mange vil teste ut dette. Men de vil nok ikke gi slipp på YT, til det er YT for viktig i øyeblikket.

 

Men hva gjør du hvis de du abonnerer på på YT flytter helt og holdent til ett annet sted? Er det innholdet eller "plassen" som er viktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Bortsett fra at YT gjør videokvaliteten dårlig og at YT noen gang krasjer nettleseren min liker jeg YT.

 

og ja YT krasjer nettleseren min både på Opera og IE, og ja jeg har nyeste versjon av Flash Player, og ja jeg har HTML5 modus på.

Lenke til kommentar

Når de velger å "håndplukke" videoer istede for at brukere kan laste opp det de vil - har de allerede tapt denne kampen..

Det spørs hva de skal luke ut. Hvis de bare luker ut reuploads og klipp som "10 timer med trolololmannen" så er det helt greit for meg.

Lenke til kommentar

Endelig! Lei av grådigheten til youtube og Google, og dette er en viktig utfordrer.

Det koster nok en del å opprettholde den infrastrukturen som ligger bak en tjeneste som YT. Så hvor grådig Google er vil jeg sette ett spørsmålstegn ved. Det er andre ting med Google rundt YT jeg vil se løst før man begynner å diskutere inntektsdeling og evt. grådighet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...