Gå til innhold

Vann- og støtsikker tøffing fra Olympus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, litt skummel den prisguiden til høyre for artikkelen. Man skulle jo kunne tro at prisene som er angitt gjelder for kameraet som omtales, men Net on Net-linken leder til en TG-850.

 

EDIT: Ser at dette også påvirker prisvarsleren. Ikke så bra. Den vil nok ikke komme under 2700,- med det aller første?

 

olympustg3_zpsfe3ce918.jpg

Endret av This is David
Lenke til kommentar

Hei, det er en test av forgjengeren TG-2 her, som er ganske lik, og regner med har samme optikk.

Jeg kjøpte denne forrige uke, og testet den på speidertur i helgen.

Jeg ble ganske positivt overrasket, kan se om jeg kan legge ut sammenligningsbilder mot en solid speilrefleks jeg også hadde med.

Høy lysstyrke gjorde det mulig med artige bilder fra snøhulen uten blitz, som ble kjempebra!

Den har også en fiffig styring med hånden, du kan "dunke" forsiktig to ganger på toppen for å bytte mellom visning og opptak, og slå forsiktig på siden for å bytte bilde. Kjempebra når du har votter på...

Ellers masse kreative funksjoner, men viktigst for oss er god vannsikring for kanobruk!

 

Eneste jeg ble irritert over var av/på knappen som var for lett å komme borti, ser ut som den er litt bedre beskyttet på TG-3. Bare problem når den skulle inn/ut av en litt drøyt trang veske jeg fikk med.

Lenke til kommentar

Kommer det en test av denne? Tøffingkameraer er jo generelt ikke kjent for bildekvalitet, spent på om denne kan skilte med bedre prestasjoner..

 

Ja, det hadde vært fint å se, har ett noen år gammelt panasonic "tøffingkamera", og kvaliteten har aboslutt forbedringspotensial hvor mye bedre har slike kamera blitt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Fristende å ta med seg en sådann under snorkling-turene i syden.... Har hittil brukt en Olympus µ Tough 6000, som er betraktelig dårligere spesifisert, men den funker veldig bra den også. Så regner vel med å få tak i en "styggbillig" Olympus Tough TG-2, om ikke så lenge..., når den nyeste i serien kommer i butikkene... :green:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har hatt TG-2 i 1,5 år nå, og er i grunnen veldig fornøyd. Bildekvaliteten har jeg lite å utsette på, som jeg leste i tester " I særklasse blant tøffingkameraer".

 

Et par irritasjonsmomenter for meg:

1) Dekk-ringen over objektivfestet løsnet veldig lett, og ble borte ganske fort.

2) Dekselet på funskjonsvelger-hjulet har falt av. Må følge med på skjermen for å vite hvilken funksjon som er valgt.

3) Autoblitsen og jeg er ofte uenige om når det trengs blits, og jeg ender opp med å sette blitsen til "på" og ta et nytt bilde i bilder med skygge og innendørs.

4) Største ankepunkt for meg: Mikrofonen sitter rett ved siden av fokuseringsautomatikken. Når vi filmer kommer det hørbare, til dels høye, klikkelyder når kameraet fokuserer. Jeg har endt opp med å bare filme i "undervanns action" modus, for da er autofokus slått av og låst til uendelig.

 

Hvis de har ordnet opp i klikkelyden under filming, skal jeg vurdere å kjøpe den nye utgaven.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...