Gå til innhold

3D-skrev fungerende dronefly på under 24 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3d skrivere må da være ypperlig å ha i verdensrommet eller andre vanskelig tilgjengelige steder.

 

Sett at man sendte en 3d skriver til mars (eller et annet solsystem) sammen med en slags innhøster/fabrikk mekanisme som samler og bearbeider råmaterialer til skriveren som igjen konstruerer/skriver ut saker og ting. F.eks et fly til å utforske overflaten av planeten. Tanken er sikkert tenkt før tipper jeg. Er nok bare et spørsmål om tid før noe slikt dukker opp.

 

Hele kolonier kunne jo blitt produsert på en slik måte, klare til innflytning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

3d skrivere må da være ypperlig å ha i verdensrommet eller andre vanskelig tilgjengelige steder.

 

Sett at man sendte en 3d skriver til mars (eller et annet solsystem) sammen med en slags innhøster/fabrikk mekanisme som samler og bearbeider råmaterialer til skriveren som igjen konstruerer/skriver ut saker og ting. F.eks et fly til å utforske overflaten av planeten. Tanken er sikkert tenkt før tipper jeg. Er nok bare et spørsmål om tid før noe slikt dukker opp.

 

Hele kolonier kunne jo blitt produsert på en slik måte, klare til innflytning.

Så eller leste noe om dette for en tid tilbake. Der ble det snakket om å ta med 3d-skrivere og råmaterialer i romskip, eventuelt bruke ressurser på planeten man kom til e.l.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Dersom den svinger og flyr like bra som videoen helt uten noen som helst motor (som pappirfly) så vil jeg si det er temmelig imponerende.

Selv om jeg misstenker at dem nok har en styremekanisme uten å oppgi det, da blir det plutselig en ikke-sak,

Lenke til kommentar

Dersom den svinger og flyr like bra som videoen helt uten noen som helst motor (som pappirfly) så vil jeg si det er temmelig imponerende.

Selv om jeg misstenker at dem nok har en styremekanisme uten å oppgi det, da blir det plutselig en ikke-sak,

Et fjernstyrt glidefly... wow. Som det står beskrevet på hjemmesiden styres det med en servo i hver vinge. Ikke noe hokus pokus med det.

Lenke til kommentar

 

Dersom den svinger og flyr like bra som videoen helt uten noen som helst motor (som pappirfly) så vil jeg si det er temmelig imponerende.

Selv om jeg misstenker at dem nok har en styremekanisme uten å oppgi det, da blir det plutselig en ikke-sak,

Et fjernstyrt glidefly... wow. Som det står beskrevet på hjemmesiden styres det med en servo i hver vinge. Ikke noe hokus pokus med det.

 

Tengte meg det, flyet er altså ikke helt 3D printet, med mindre servoen er 3D printet, noe jeg tviler på.

Lenke til kommentar

Dersom den svinger og flyr like bra som videoen helt uten noen som helst motor (som pappirfly) så vil jeg si det er temmelig imponerende.

Selv om jeg misstenker at dem nok har en styremekanisme uten å oppgi det, da blir det plutselig en ikke-sak,

This, de skal være usannsynlig med vinden for at den skal fly henget på det viset der uten styremidler.

Ikke er det høy oppløsning på utstyret heller, flyegenskapene er tilstede men den flyr litt twichete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...