Gå til innhold

Nå kommer den nye Ubuntu-versjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows-aktig faktisk? Jeg prøver i windows 8 å få frem menyen ved å holde over tittelbaren, men det funker ikke... Windows-aktig bør vel egentlig være ribbons, men de menyene dere tenker på er vel de ubuntu hadde for 3 år siden, før Unity kom.

 

Edit: Jeg skal gi dere at det er mer windows aktig med at man kan minimere vinduer ved å klikke på ikonet i launcheren.

Endret av Delta_hf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjører Ubuntu 14.04 beta 2 akkurat nå, og er veldig fornøyd! Har hatt lite problemer, og alt kjører ganske bra. Grafikkytelsen er heller ikkje så mye å si på, Nvidia skjermkort yter like godt som på Windows. AMD er en helt annen sak, og er absolutt ikkje å anbefale.

Endret av Eslu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er uvanlig mange forbedringer som introduseres i denne LTS utgaven. Beta 2 kjører også her veldig bra, uten merkbare problemer eller ustabiliteter. Har riktignok bare prøvd med drivere fra Intel og Nvidia, som funker bra med spill fra bla. Steam. For min del er det de lokale menyene som er den største nyheten, som gjør det enklere å arbeide på store skjermer.

 

Håper det blir gjort en test når Ubuntu 14.04 lanseres :)

Lenke til kommentar

Tjah, sikkert enklere for de som velger å bruke ubuntu, selv bruker jeg Fedora, men mye av det er fordi jeg stort sett bruker RH/Centos på serversiden, så synes det er enklere å bruke Fedora enn Ubuntu, selv om jeg sikkert kunne fått alt jeg bruker i Fedora på ubuntu. Nå spiller ikke jeg på min maskin, så det kan ha litt å si for min del (siden Steam ikke er noe jeg "trenger" jeg var mer enn fornøyd nok når jeg fikk inn Spotify uten å bruke wine.)

 

Håper bare utbredelsen fortsetter, er spent på hvordan det går videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Unødvendig flåsete tittel, men hva gjør man ikke for litt framprovoserte "klikk"....

Begynner å bli desperat ser det ut til.

 

Ser fram til 14.04/14.10, som mange andre, men å si "blir mer windows-aktig" beviser vel alene hvor lite interressert skribenten er i OS`et.

Få noen med litt interresse for Linux å skrive neste gang, kanskje?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Torsdag den 17. April heter det ANDERS BRATTENSBORG SMEDSRUD !

Hei. Å bruke «den» i forkant av datoer er valgfritt når man skriver den med bokstaver.

Månedsnavn og ukedager skrives forresten med liten forbokstav på norsk, ikke stor, som i engelsk.

 

http://www.korrekturavdelingen.no/K4datoaar.htm

 

Mvh

Anders

 

Beklager, var ikke det jeg mente. Det at du skrev søndag som er feil, den 17. april er på en TORSDAG ;) Sånne småting som "den" det gidder jeg ikke å bry meg om ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Torsdag den 17. April heter det ANDERS BRATTENSBORG SMEDSRUD !

Hei. Å bruke «den» i forkant av datoer er valgfritt når man skriver den med bokstaver.

Månedsnavn og ukedager skrives forresten med liten forbokstav på norsk, ikke stor, som i engelsk.

 

http://www.korrekturavdelingen.no/K4datoaar.htm

 

Mvh

Anders

 

Beklager, var ikke det jeg mente. Det at du skrev søndag som er feil, den 17. april er på en TORSDAG ;) Sånne småting som "den" det gidder jeg ikke å bry meg om ;)

 

Aha, da missforstod jeg. Skal få rettet saken straks :) Takk for påpekningen.

Lenke til kommentar

Dette er jo søren meg mildt sagt helt utrolig :)

"windows-aktige menyer" .. Så genialt.

 

 

Windows-aktig?! Hva røyker dere??

Det er ingenting "akkurat som i Windows" med dette.

...

En hver person som har litt mer teknisk kompentanse enn min avdøde bestemor blir flau på deres vegne når dere skriver slikt tull.

 

Artikkelskribent oppfatter det slik da. Det er jo ikke så ulikt Standard-windows menyene som man kjenner igjen i så langt tilbake som med Windows 3.x om enn ikke lengre tilbake også.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Da blir det vel heller ikke lenge til Linux Mint 17 kommer? :D

Linux Mint 17 kommer i slutten av mai :p

*sadface*

 

Sikker på det? Har søkt litt rundt, og ikke funnet noen som helst utgivelsesdato. Regnet bare med at Linux Mint kommer ca. en måned etter Ubuntu.

 

Står det på bloggen til linux mint: http://blog.linuxmint.com/?p=2594

 

Oi, den har jeg ikke lagt merke til. Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Dette er jo søren meg mildt sagt helt utrolig :)

"windows-aktige menyer" .. Så genialt.

 

 

Windows-aktig?! Hva røyker dere??

 

Det er ingenting "akkurat som i Windows" med dette.

 

...

 

En hver person som har litt mer teknisk kompentanse enn min avdøde bestemor blir flau på deres vegne når dere skriver slikt tull.

 

Artikkelskribent oppfatter det slik da. Det er jo ikke så ulikt Standard-windows menyene som man kjenner igjen i så langt tilbake som med Windows 3.x om enn ikke lengre tilbake også.

 

 

Jo, det er ganske langt unna "standard windows"-menyene. Både plassering og oppførsel er annerledes. Det eneste som kan minne om Windows er at "Fil" står lengst til venstre i menyen, med rediger og vis på hhv 2. og 3. plassering fra venstre. Men sånn er det i alle andre grafiske grensesnitt også, og Windows var ikke først ute med det eller har noen som helst rett til å påberope seg at denne menyutformingen er "windows-stilen".

 

Å påstå at Ubuntu nærmer seg Windows pga dette er faktisk helt utrolig latterlig. For å bruke en lame bilanalogi, kan man si at Bilprodusent A "nærmer seg" eller "etterligner" Bilprodusent B fordi de utstyrer bilen med fire hjul og bakhjulstrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...