Gå til innhold

Klarer ikke vente på Samsung Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"SK Telecoms karanteneperiode begynner 5. april. Hadde selskapet ventet til den opprinnelige lanseringsdatoen, ville det betydd at de ikke kunne solgt Samsung Galaxy S5 de første 39 dagene etter lansering.

 

Hvorfor klør du deg i hodet av den grunnen?

Dersom Samsung legger inn sanksjoner eller andre konsekvenser (søksmål) som straff for at mobiloperatøren tjuvstarter salget kan det få like store eller enda større konsekvenser for operatøren enn selve karanteneperioden.

 

Da blir det i mine øyne naturlig å klø seg litt i hodet over hva operatøren har gjort, mtp konsekvensene operatøren kunne fått og som de fortsatt kan ligge an til å få, avhengig av utfallet av hva de har gjort. De bryter også etiske retningslinjer når de som eneste leverandør i verden tjuvstarter salget mens andre butikker må vente.

 

Hadde feks Elkjøp tjuvstartet Playstation-lanseringen eller selv enkelte spill ville Elkjøp fått store problemer. Det kan feks føre til en dempet kjøpsinteresse hos potensielle kunder når det blir lastet opp Youtube videoer om hvordan den fungerer etc fordi noen har fått tak i det før lansering. Er ikke feks Youtube videoen god eller "kul" nok fremstilt kan telefonen også virke kjedelig.

 

Så en slik handling kan få mange ringvirkninger, og det er nok derfor både Samsung og artikkelforfatteren klør seg i hodet over dette.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Selskapet heter SK Telecom, ikke SK Telecoms.

 

Og dere kaller opptil 50% for supersubsidier, hva er da tlf til 1 kr i Norge? Regner med det er omtrent samme modellen utifra hva jeg leser her. Billig telefon, også betaler du en høy månedspris for et abonnemang som varer et år.

Lenke til kommentar

 

"SK Telecoms karanteneperiode begynner 5. april. Hadde selskapet ventet til den opprinnelige lanseringsdatoen, ville det betydd at de ikke kunne solgt Samsung Galaxy S5 de første 39 dagene etter lansering.

 

Hvorfor klør du deg i hodet av den grunnen?

Dersom Samsung legger inn sanksjoner eller andre konsekvenser (søksmål) som straff for at mobiloperatøren tjuvstarter salget kan det få like store eller enda større konsekvenser for operatøren enn selve karanteneperioden.

 

Da blir det i mine øyne naturlig å klø seg litt i hodet over hva operatøren har gjort, mtp konsekvensene operatøren kunne fått og som de fortsatt kan ligge an til å få, avhengig av utfallet av hva de har gjort. De bryter også etiske retningslinjer når de som eneste leverandør i verden tjuvstarter salget mens andre butikker må vente.

 

Hadde feks Elkjøp tjuvstartet Playstation-lanseringen eller selv enkelte spill ville Elkjøp fått store problemer. Det kan feks føre til en dempet kjøpsinteresse hos potensielle kunder når det blir lastet opp Youtube videoer om hvordan den fungerer etc fordi noen har fått tak i det før lansering. Er ikke feks Youtube videoen god eller "kul" nok fremstilt kan telefonen også virke kjedelig.

 

Så en slik handling kan få mange ringvirkninger, og det er nok derfor både Samsung og artikkelforfatteren klør seg i hodet over dette.

 

 

Du snakker om konsekvenser, ikke grunnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"SK Telecoms karanteneperiode begynner 5. april. Hadde selskapet ventet til den opprinnelige lanseringsdatoen, ville det betydd at de ikke kunne solgt Samsung Galaxy S5 de første 39 dagene etter lansering.

 

Hvorfor klør du deg i hodet av den grunnen?

Dersom Samsung legger inn sanksjoner eller andre konsekvenser (søksmål) som straff for at mobiloperatøren tjuvstarter salget kan det få like store eller enda større konsekvenser for operatøren enn selve karanteneperioden.

 

Da blir det i mine øyne naturlig å klø seg litt i hodet over hva operatøren har gjort, mtp konsekvensene operatøren kunne fått og som de fortsatt kan ligge an til å få, avhengig av utfallet av hva de har gjort. De bryter også etiske retningslinjer når de som eneste leverandør i verden tjuvstarter salget mens andre butikker må vente.

 

Hadde feks Elkjøp tjuvstartet Playstation-lanseringen eller selv enkelte spill ville Elkjøp fått store problemer. Det kan feks føre til en dempet kjøpsinteresse hos potensielle kunder når det blir lastet opp Youtube videoer om hvordan den fungerer etc fordi noen har fått tak i det før lansering. Er ikke feks Youtube videoen god eller "kul" nok fremstilt kan telefonen også virke kjedelig.

 

Så en slik handling kan få mange ringvirkninger, og det er nok derfor både Samsung og artikkelforfatteren klør seg i hodet over dette.

 

 

Du snakker om konsekvenser, ikke grunnen.

 

 

 

Konsekvensene ER grunnen da, din kokosbolle! ;)

 

Når et selskap gjør noe slikt er det hvertfall en grunn for meg til å klø meg i hodet, for jeg skjønner ikke helt at de faktisk våger å satse og risikere enorme verdier for å få solgt en ny telefon bare :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

"SK Telecoms karanteneperiode begynner 5. april. Hadde selskapet ventet til den opprinnelige lanseringsdatoen, ville det betydd at de ikke kunne solgt Samsung Galaxy S5 de første 39 dagene etter lansering.

 

Hvorfor klør du deg i hodet av den grunnen?

 

Det jeg klør meg i hodet over er Sør-koreanske myndigheters virkemiddel for å få bukt med det de mener er oversubsidiering. Det virker mer fornuftig å for eksempel sette en grense på 20 prosent av markedspris, enn å ha rullerende karanteneperioder som blir så konkurransevridende som her.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...