Gå til innhold

Oculus VR-oppkjøpet vekker stort raseri på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative til dette oppkjøpet. Facebook har enda kommet med en offisiell uttalelse angående hvilken retning de har tenkt til å ta Oculus, men det virker som at alle forventer noe negativt. Og alle vi som var med og finansierte dette prosjektet burde egentlig være fornøyde. Uten vår hjelp ville ikke Luckey ha vært i nærheten av å ferdigstille en utviklermodell engang. Oculus Rift ville mest sannsynlig fortsatt vært på tegnebordet uten Kickstarters hjelp, og de som var med fra starten av burde være stolte av at prosjektet har kommet så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med Facebook sine midler vil dessuten mulighetene være uendelige for Oculus Rift, dersom bare de rette folkene får ansvar for den videre utviklingen av teknologien. Det som ble samlet inn på kickstarter er bare lommerusk i forhold til pengene som nå kommer til å bli sprøytet inn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan delvis forstå frustrasjonen til disse som har støttet prosjektet. Med nå heter siden tross alt kickstarter, og uten denne støtten ville vi trolig aldri sett OR eller VR før om flere år.

 

Deres bidrag har ført til at et stort selskap vil være med både økonomisk og intelligent i utviklingen, slik at du trolig får et bedre og billigere produkt, samt at FB har større kraft til å nå ut til flere, som igjen kan skape større fokus på utvikling til teknologien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Folk må være rimelig naive dersom de tror eiere av et kickstarter sponset selskap unnlater å selge sakene dersom tilbudet er godt nok. De ville vært uansvarlig av eierne å si nei til et slikt salg.

 

Men folk som betaler penger i håp om at en drøm skal gå i oppfyllelse er vel smått naive i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

For ikke å si. Uten suksessen med OR på kickstarter hadde vi neppe sett Sony på banen så tidlig. Dette er udelt positivt.

 

Dette er vel mer et uttrykk for at Facebook og Zuckerberg har et lite image problem. Hadde nok ikke vært samme harmen om Nvidia eller ATI eller valve hadde kjøpt?

 

Klart det handler om faceobok, og ikke salget i seg selv.

Om de ble kjøpt opp av Valve ville ingen ha blunket to ganger, men med Facebook forsivnner det "early adopters" håpet å få beholde.

 

OR blir ikke lenger noe åpent, utvikler-vennlig miljø, Facebook trenger ikke slik støtte, OR går fra å være en banebryter til en "corporate shill", har ikke noe godt norskt ord for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative til dette oppkjøpet. Facebook har enda kommet med en offisiell uttalelse angående hvilken retning de har tenkt til å ta Oculus, men det virker som at alle forventer noe negativt. Og alle vi som var med og finansierte dette prosjektet burde egentlig være fornøyde. Uten vår hjelp ville ikke Luckey ha vært i nærheten av å ferdigstille en utviklermodell engang. Oculus Rift ville mest sannsynlig fortsatt vært på tegnebordet uten Kickstarters hjelp, og de som var med fra starten av burde være stolte av at prosjektet har kommet så langt.

 

Folk stoler ikke på at Facebook holder det de lover. Spesielt gruppen som ville støttet et indi prosjekt som dette har nok enda større trust-issues når det kommer til slike store firmaer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk må være rimelig naive dersom de tror eiere av et kickstarter sponset selskap unnlater å selge sakene dersom tilbudet er godt nok. De ville vært uansvarlig av eierne å si nei til et slikt salg.

 

Men folk som betaler penger i håp om at en drøm skal gå i oppfyllelse er vel smått naive i utgangspunktet.

 

Men kanskje gjør disse naive menneskene verden til ett bedre sted?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skjønner godt disse reaksjonene. At utvikleren selger seg så billig til facebook er vel et solid tegn på at de ikke lenger tror på gjennomslag for denne teknologien. At et spilleselskap hadde kjøpt denne teknologien kunne jeg hatt forståelse for, men facebook? På grensen til tragisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Internet sint. Så sint.

 

Jeg ser ingenting galt med dette. Oculus har en spennende fremtid uansett.

 

Hva forventer du når du donerer penger? Du har ingen rettigheter. Dette er forskjellen på investeringer og donasjoner.

 

Dog skal det sies at de fleste fornuftige mennesker ikke ville hatt et problem dersom Oculus sikret seg en formell avtale som bekrefter den opprinnelige visjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Internet sint. Så sint.

 

Jeg ser ingenting galt med dette. Oculus har en spennende fremtid uansett.

 

Hva forventer du når du donerer penger? Du har ingen rettigheter. Dette er forskjellen på investeringer og donasjoner.

 

Dog skal det sies at de fleste fornuftige mennesker ikke ville hatt et problem dersom Oculus sikret seg en formell avtale som bekrefter den opprinnelige visjonen.

 

Moralske rettigheter eller formelle? Kickstarter handler ikke bare om jus, men også om tillit.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Internet sint. Så sint.

 

Jeg ser ingenting galt med dette. Oculus har en spennende fremtid uansett.

 

Hva forventer du når du donerer penger? Du har ingen rettigheter. Dette er forskjellen på investeringer og donasjoner.

 

Dog skal det sies at de fleste fornuftige mennesker ikke ville hatt et problem dersom Oculus sikret seg en formell avtale som bekrefter den opprinnelige visjonen.

 

Produktet de betalte for, fikk de. Ett dev-kit. Visjonen de støttet, ble solgt. Til Facebook.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner godt disse reaksjonene. At utvikleren selger seg så billig til facebook er vel et solid tegn på at de ikke lenger tror på gjennomslag for denne teknologien. At et spilleselskap hadde kjøpt denne teknologien kunne jeg hatt forståelse for, men facebook? På grensen til tragisk.

 

tja, er ikke 2 billion dollars ca halvparten av hva disney betalte for Lucasfilm med alle rettigheter? vi snakker jo dollar, så grovt regnet rett rundt 12mrd kr.. enten så har du et ganske annet konsept av hva "billigsalg" er, men ja, det blir litt "cash in hand now" istedet for å faktisk bygge seg opp dit.. men, hvis facebook hadde kommt med noen lastebiler med penger, hadde du sagt nei? :p ikke at det gjør det bedre da men...

 

men jeg syns de som støttet kickstarteren burde få refundert donasjons beløpet, uten dem hadde OR aldri klart å komme så langt at di kunne selge firmaet sitt til FB for 12mrd kr..

 

vi får nå se hva som skjer, forhåpentligvis så tar de fleste av oss feil, og facebook beholder grunnidealene som opensource etc.. men jeg har mine tvil..

får håpe Sony leverer noe som kan være med å øke forbrukerinterressen for VR slik at flere kaster seg på vogna...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...