Gå til innhold

Bruker menneskekroppen for å generere strøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batterier genererer ikke strøm - Kroppen gjør! Vi er ikke batterier, men energiprodusenter!

 

Overveldene mange teorier?

 

Trodde plottet var:Vi gikk til krig mot roboter som levde på solenergi - vi laget skygge for solen, de bruker mennesker som energikilde.

Lenke til kommentar

"Men i svarte. Kroppen er jo kjent for å ha en generator for kjemisk strøm (ATP) i sine mitokondrier. Sitronsyresyklus og det hele.

 

Kroppen trenger jo den kjemiske strømmen sin selv. Vil dette tappe det kjemiske depotet?"

 

Sannsynligvis ikke, men jeg var fristet til å vri litt på dette. Sikkert noen uvitende folk som hadde trodd meg om jeg hadde ordlagt meg på en liknende måte. :tease:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Shit. Matrix - here we come.

 

Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier...

 

AtW

 

 

Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt.

 

Tullekoppen :):p

Lenke til kommentar

 

 

Shit. Matrix - here we come.

 

Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier...

 

AtW

 

 

Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt.

 

Tullekoppen :):p

 

 

Det er hele poenget mitt, det er ekstremt lite energieffektivt å bruke mennesker til slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Shit. Matrix - here we come.

 

Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier...

 

AtW

 

 

Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt.

 

Tullekoppen :):p

 

 

Det er hele poenget mitt, det er ekstremt lite energieffektivt å bruke mennesker til slikt.

 

AtW

 

 

Det er kanskje sant. Per dags dato så er det ikke det nei. Fint at du utdypet, lite energieffektive er bedre å si enn det i den forrige kommentaren din :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Shit. Matrix - here we come.

Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier...

 

AtW

Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt.

 

Tullekoppen :):p

Det er hele poenget mitt, det er ekstremt lite energieffektivt å bruke mennesker til slikt.

 

AtW

Det er kanskje sant. Per dags dato så er det ikke det nei. Fint at du utdypet, lite energieffektive er bedre å si enn det i den forrige kommentaren din :)

Hvis du har fulgt med på ungsomsskolen burde du vite at menneskekroppen umuig kan være en god energikilde. Kan ikke få ut mer energi enn det blir puttet inn. Det er 100% sikkert.

 

Er rykter om at den originale ideen var å koble sammen mennesker for å utnytte hjernekapasiteten deres, men dette var for uforståelig for amerikanske seere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...