Gå til innhold

Anmeldelse: Hearthstone: Heroes of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Aldri hadde jeg trodd et slag med kort skulle bli så spennende. Forleden spilte jeg en runde for å gjøre et av de daglige oppdragene som finnes i spillet, og møtte en meget hissig magiker. Han presset på med det ene angrepet etter det andre, og etter kort tid stod han igjen med 30 liv, mens jeg hadde 12.

 

 

Må si jeg hadde en nesten prikk like historie fra i går kveld ^^ En magiker fikk meg ned til 2 helse mens han selv hadde 26 i helse. Karen gikk tom for kort og mistet liv som følge :) En særdeles nervepirrende seier. Men sånn går det vel når en person velger å ha 20 av 30 kort som spells i kortstokken.

Lenke til kommentar

Bra spill

 

Hearthstone er et dypt *snip* samlekortspill fra Blizzard.

 

men det kan umulig være Hearthstone du har anmeldt.

 

En del direkte feil i anmeldelsen, men det er sikkert mange som aldri har spilt strategispill i hele sitt liv som ikke legger merke til disse tingene, så for mange vil nok anmeldelsen være relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I fjor prøvde jeg meg på Magic (den digitale versjonen). Etter et kvarter la jeg fra meg hele møkkaspillet.

 

Noen måneder senere fikk jeg invite til closed beta på Hearthstone. Har ikke sett meg tilbake.

 

Hearthstone ser ut til å bli for kortspill det World of Warcraft ble for MMORPG'er - en inngangsport til en fantastisk verden for spillere flest.

Lenke til kommentar

Heartstone er for MTG hva LoL er for Dota2, a cheap knock-off.:)

 

Tror ikke anmelder er den eneste med en feil forståelse av spill i såfall ;P LoL og Dota2 sammenligningen din holder ikke mål i det hele tatt. Vanskelig å være en cheap knock off når LoL ble gitt ut før Dota2, og høster en større popularitetsgrad enn Dota2 :p Vanskelighetsgraden og hvor dypt spillene er er omtrent helt likt. Så skal det også nevnes at skaperne av LoL og Dota2 har begge bakgrunn i skapingen av warcraft 3 Dota moden, så ingen av sidene kan skrike plagiat ;p

 

Det er meningsløst å være fanboy relatert til LoL og Dota2 :D akkurat som det er like meningsløst å være fanboy of CoD og CS, små forskjell som verken gjør et spill bedre eller verre. Kommer ann på preferanser.

Lenke til kommentar

Meh... For simpelt og dårlig balansert. Test heller MtGO.

Jeg liker dette spiller spesifikt fordi det er enkelt, har lav lærekurve og kan spilles i korte tidsrom. Syns personlig ressurssystemet til MtG er for tungvindt, og generelt sett er terskelen mye høyere for å starte å spille MtG om man ikke har noe tidligere kortspill erfaringer.

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

Synes dette, er det beste og mest nybegynnervennlige kortspillet til dags dato, dessuten slipper man alle de arrogante mtgo spillerne og det er jo et pluss :). Dessuten er det et av de bedre balanserte kortspillene på markedet og de sier ikke lite.

 

Etter å ha lest flere av innleggene her skjønner jeg hva du mener med arrogante mtgo spillere :)

Jeg har møtt Vinsnobber. Nå har jeg også møtt kortsnobber.

Jeeez!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Synes dette, er det beste og mest nybegynnervennlige kortspillet til dags dato, dessuten slipper man alle de arrogante mtgo spillerne og det er jo et pluss :). Dessuten er det et av de bedre balanserte kortspillene på markedet og de sier ikke lite.

Etter å ha lest flere av innleggene her skjønner jeg hva du mener med arrogante mtgo spillere :)

Jeg har møtt Vinsnobber. Nå har jeg også møtt kortsnobber.

Jeeez!

 

 

 

For folk som har forsøkt litt forskjellig, er Hearthstone litt som Justin Bieber - millioner digger ham, men de fleste med noen år på baken vil ikke kalle ham musikkverdenens dypeste (om du er tenåring, les i stedet: Et puslespill med 500 brikker som ikke er så veldig dypt, men nok for mange, så du ikke blir så provosert over JB-eksempelet) . Det er litt som hatet mellom høy- og lavkultur, «snobbene» på Blindern nyter sin intellektuelle underholdning, mens Ronny fra Stovner liker best amerikansk Wrestling. Alle har behov for å rasjonalisere sine egne valg og devaluere de med annerledes preferanser - noen ting endrer seg aldri.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt blir: Får man en god spillopplevelse om man lar være å bruke penger på dette spillet? Mitt største problem med TCGer har alltid vært at det koster tusenvis av kroner i året å drive med det seriøst.

Vet ikke hva som skal til for å drive "seriøst", men jeg mener man får en god opplevelse uten å bruke penger, men det kunne vært enda bedre egnet for å ikke bruke penger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...