Gå til innhold

Apple får kritikk for å bare ha hvite smilefjes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvorfor klages det? Fargen på smiley er jo alltid gul.

 

Emoji er ikke det samme som smiley, men fortsatt en tåpelig ting å klage på. Det at smileys alltid er gule er jo faktisk en genial måte å holde rase og etnisitet vekk fra hele problemstillingen. Emoji burde også klare dette, men så er det slik at noen VIL bli fornærmet, så da sørger de for å finne noe de kan bli fornærmet over.

 

Og bare for å sette noens sinn i kok: Hvorfor skal man på særegent vis støtte homofili i smileys og Emoji. Selv om jeg ikke har noe imot homofile så er det nå et ubestridelig faktum at homofili er et evolusjonær blindvei.

Lenke til kommentar

 

Og hvorfor klages det? Fargen på smiley er jo alltid gul.

Emoji er ikke det samme som smiley, men fortsatt en tåpelig ting å klage på. Det at smileys alltid er gule er jo faktisk en genial måte å holde rase og etnisitet vekk fra hele problemstillingen. Emoji burde også klare dette, men så er det slik at noen VIL bli fornærmet, så da sørger de for å finne noe de kan bli fornærmet over.

 

Og bare for å sette noens sinn i kok: Hvorfor skal man på særegent vis støtte homofili i smileys og Emoji. Selv om jeg ikke har noe imot homofile så er det nå et ubestridelig faktum at homofili er et evolusjonær blindvei.

 

 

Støtte, som i å erkjenne deres eksistens? Hva er liksom problemet med det? Skal vi ikke ha smileys med bare en person heller? Barnløse og enslige er jo en "evolusjonær blindvei".

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Og hvorfor klages det? Fargen på smiley er jo alltid gul.

 

Emoji er ikke det samme som smiley, men fortsatt en tåpelig ting å klage på. Det at smileys alltid er gule er jo faktisk en genial måte å holde rase og etnisitet vekk fra hele problemstillingen. Emoji burde også klare dette, men så er det slik at noen VIL bli fornærmet, så da sørger de for å finne noe de kan bli fornærmet over.

 

Og bare for å sette noens sinn i kok: Hvorfor skal man på særegent vis støtte homofili i smileys og Emoji. Selv om jeg ikke har noe imot homofile så er det nå et ubestridelig faktum at homofili er et evolusjonær blindvei.

Likevel dør de ikke ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En post som brukere fant støtende samt svar/diskusjon på dette er flyttet inn i det sorte hullet til forumet.

 

Dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og hvorfor klages det? Fargen på smiley er jo alltid gul.

 

Emoji er ikke det samme som smiley, men fortsatt en tåpelig ting å klage på. Det at smileys alltid er gule er jo faktisk en genial måte å holde rase og etnisitet vekk fra hele problemstillingen. Emoji burde også klare dette, men så er det slik at noen VIL bli fornærmet, så da sørger de for å finne noe de kan bli fornærmet over.

 

Og bare for å sette noens sinn i kok: Hvorfor skal man på særegent vis støtte homofili i smileys og Emoji. Selv om jeg ikke har noe imot homofile så er det nå et ubestridelig faktum at homofili er et evolusjonær blindvei.

Synes absolutt det burde være egne tegn for lesbiske - og homofile par bland de ørten-hundre tegnene i Emoji-utvalget. Det handler om inkludering. Hvordan ville du likt det om homofile par hadde eget tegn, men ikke heterofile?

 

Tenk deg at du levde i en verden hvor en rekke land hadde forbud mot heterofili. Noen av disse hadde dødsstraff, noen andre bare livsvarig fengsel. Svært mange mennesker mislikte hvordan du levde og ønsket å bestemme over livet ditt: Hvem du kan og ikke kan gifte deg med, hvem du kan og ikke kan ha sex med. Til og med (eller kanskje særlig) hvem du kan og ikke kan elske. Selv hva du tenker, føler og ønsker blir du dømt for. Hvem har lidd eller på noen måte blitt negativt affisert av at du er heterofil? Ingen!

 

I en slik verden: Ville du foretrukket at siviliserte land hadde inkludert din legning i Emoji-utvalget, eller ikke?

 

At homofili er en "evolusjonær blindvei" kan være riktig, i den forstand at "de best tilpassede gener overlever" OSV. Men det har ingen relevans. Hvordan går du fra hvordan naturen er til hvordan Emoji-utvalget bør være?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brutal_bob: ser du har fått nok eksempler på andre blindveier. Men jeg vil legge til at du nok er en blindvei du også med mindre du har sørget for å få flere titalls barn med flere forskjellige kvinner. Det er nemlig ikke sikkert at slekta di overlever mer enn et par generasjoner.

Forøvrig er nok hele menneskeheten en blindvei med tanke på at vi ødelegger oss selv og planeten vår. Kanskje vi burde slutte å støtte mennesker i smileys.

Som andre også har nevnt så holder andelen homofile seg ganske stabilt både blant mennesker og andre dyr. Det er nok en grunn til det.

 

For å komme til saken:

Jeg kan godt skjønne at noen reagerer i dette tilfelle siden dette ikke er vanlige smileys utifra hva jeg kan se på bildet

Smileys bør enten være helt nøytrale ellers bør de faktisk inkluder alle som har tenkt til å benytte seg av dem. Hvis jeg bare hadde hatt tilgang på smileys som så ut som menn hadde ieg blitt irritert jeg også (men ikke fornærmet).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...