Gå til innhold

Slik kan Tesla bli verdens batterikonge (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må egentlig bare si meg enig i at dette er en bra skrevet artikkel.

 

Må også si at det står stor respekt av hva Elon Musk driver med. Det er morsomt å følge med på både SpaceX og Tesla.

 

Jeg eier selv en Model S, og en ting er iallefall sikkert, min neste bil når det blir på tide å bytte ut TMS'en kommer ikke til å bli en fosilbil.

Lenke til kommentar

 

Med denne nyheten begynner det vel å demre for noen og enhver hva som var temaet da Tesla og Apple angivelig snakket sammen for en tid tilbake: http://www.teknofil.no/artikler/apple-i-prat-med-tesla/157118

Jeg håper jo også på støtte for CarPlay i Model S! ;)

 

 

Det hadde vært en bonus for mange, uten tvil. ;)

La gjerne Tesla få høre det: http://www.teslamotors.com/en_AU/forum/forums/carplay-apple

Lenke til kommentar

Enig med resten her. Godt skrevet og valuta for pengene.

 

Jeg håper virkelig at Tesla slår an i enda større grad, slik at de kan fortsette dette innovative arbeidet. Og kanskje får vi se bedre batterier til alt annet som en bonus opp i det hele.

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt Tesla i et par år nå med store øyne. Utrolig spennende innovasjon. Men vel så interessant som Space X og Tesla i mine øyne er Solar X. Jeg har lest at store deler av batteriproduksjonen fra giga-fabrikken skal brukes til stasjonære batteripakker for husholdning. Med tak fulle av solpaneler kan man med en 20-50kwh batteripakke i kjelleren være selvforsynt på elektrisitet store deler av året selv her oppe i nord med mindre belastning på vannmagasiner og svenske atomkraftverk og lavere strømpriser som resultat. Og sørover i Europa og i store deler av USA kan den enkelte husholdning gjøre seg helt uavhengig av el-nettet.

 

Det synes jeg er vel så spennende som elbil-revolusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant artikkel!

Mitt første fagbrev (for leeenge siden) var faktisk bil-elektro.

Når noe blir implementert i bilindustrien så er det en garanti for utvikling - hvis det er mulig.

Jeg undres på om folk som bor i California er sultne nok til å kjempe mot vinterveier og kulde.

Inn til videre slenger jeg med et bensinaggregat i fall jeg er uheldig å kjøre meg bort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...