Gå til innhold

Twinsen gjenoppstår for mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt mye LBA1 og 2 på stasjonær PC.

Måten man styrer Twinsen med tastaturet er fantastisk.

 

Han roterer med klokken hvis du trykker → og mot klokken hvis du trykker ←.

Opp- og ned-tastene får ham til å gå fremover og bakover.

 

Jeg har aldri spilt et spill med så gode og presise kontroller, hverken før eller siden.

Mange skytespill krever jo at du styrer med WASD + mus. Bare kaos.

Jeg er høyrehendt. Jeg vil styre piltastene med høyre hånd. Ikke bruke venstre hånd på en gruppe tilfeldige bokstaver. Da må jeg jo se på tastaturer, ellers ender jeg opp med ESDF eller SZXC om jeg ikke er oppmerksom.

 

Mulig LBA-kontrollen er litt tidkrevende og upresis "i kampens hete", men da bør du ta i betraktning at LBA ikke er et kampspill.

Kontrollene passer utmerket til den typen slåssing man finner i spillet.

 

LBA har fantastisk historie. Mye er åpenbart hentet fra historiebøkene, som 1. og 2. verdenskrig.

FunFrock forbyr religion og opphever ytringsfriheten. Flere og flere havner i fengsel.

Soldater og skyttergraver over alt. Men teknologien tilhører fremtiden, og alt foregår på planeten Twinsun, som merkelig nok er nesten samme navn som helten Twinsen.

Planeten går i bane rundt to soler, som forklarer det ene navnet...

 

Din første oppgave i LBA1 er å bryte deg ut av et sinnssykehus, hvor du sitter fordi du har profetiske drømmer. Religion er jo som sagt forbudt.

Du klarer å komme deg hjem til Zoë. kjæresten din. Men da kommer "Gestapo" og henter henne, men de får ikke tak i deg. Du må finne henne og redde verden.

 

Meget gode spill, som jeg vil anbefale for alle.

 

 

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

LBA er et spill der du har god tid.

Ikke et slikt spill der fiender dukker opp uten forvarsel, og du må ha god koordinasjon for å slåss.

 

Kontrollene passer altså utmerket til spillet.

---------------

Jeg er høyrehendt. Jeg vil styre piltastene med høyre hånd. Ikke bruke venstre hånd på en gruppe tilfeldige bokstaver. Da må jeg jo se på tastaturer, ellers ender jeg opp med ESDF eller SZXC om jeg ikke er oppmerksom.

 

Jeg synes kontrollene var helt OK, det fungerte godt men de var også svært frustrerende til tider. Spesielt når det var behov for å se rundt seg, og man var nødt til å gå i en sirkel for å få overblikk.

 

Jeg er høyrehendt. Jeg vil styre piltastene med høyre hånd. Ikke bruke venstre hånd på en gruppe tilfeldige bokstaver. Da må jeg jo se på tastaturer, ellers ender jeg opp med ESDF eller SZXC om jeg ikke er oppmerksom

Dette er noe av det tåpeligste jeg har hørt. Virkelig, det ligger der oppe et sted med Scientologi.
Lenke til kommentar

Kontrollene var ikke mye å skryte av nei. Husker jeg ble frustrert når jeg skulle prøve å hoppe fra et sted til et annet. Ikke bare må jeg sikte inn hoppene som om det var en kanon, men animasjonen var også fryktelig treg, noe som gjorde hele opplevelsen ganske frustrerende. :p

 

Men det har min tilgivelse, og LBA2 ligger fortsatt i topp 3 av mine favoritt 90's spill.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...