Gå til innhold

Bankene ble overrasket over Telenors prissjokk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Merk at dette ikke bare gjelder nettbank, du må også punge ut til Telenor ved kjøp på nettet når koden benyttes til å verifisere kort.

 

Jeg tipper Telenor ser på dette som "nye SMS" nå når ungdommen for det meste er gått over til å benytte lynmeldinger. "Dekke utgifter" er reint pisspreik, dette er potensiellt ei melkeku av dimensjoner.

 

Telenor kunder bør bytte leverandør snarest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

a)

Dagens kodebrikke = Java = Fysjom.

 

b)

Spesielt verifisering av kort gjør kodebrikke upraktisk, det er ikke alt som foregår hjemmefra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

Telenor kunder bør bytte leverandør snarest.

Litt vanskelig å bytte når man har abonnement fra Telenor gjennom jobben...

 

Tja... bytt jobb ? :)

 

Seriøst, ta det opp med dem. Skal jobben betale for denne bruken bør de ihvertfall regne på kostnaden. Skal ansatte betale for dette selv ville jeg nektet å hatt jobb-tlf (heller tatt det via utleggs skjema).

Lenke til kommentar

 

 

Telenor kunder bør bytte leverandør snarest.

Litt vanskelig å bytte når man har abonnement fra Telenor gjennom jobben...

 

Tja... bytt jobb ? :)

 

Seriøst, ta det opp med dem. Skal jobben betale for denne bruken bør de ihvertfall regne på kostnaden. Skal ansatte betale for dette selv ville jeg nektet å hatt jobb-tlf (heller tatt det via utleggs skjema).

 

 

Litt vel drastisk å bytte jobb :)

 

Men har tenkt å ta det opp, blir jo en god del ekstra utgifter hvis hver ansatt logger inn eller gjør en betaling hver dag..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

a)

Dagens kodebrikke = Java = Fysjom.

 

Man kan bruke dagens kodebrikke og fortsatt unngå Java, i allefall hos både Skandiabankens og DNBs nettbanker.

 

I Skandiabanken er det mulig å logge inn ved å velge "vanlig innlogging", og deretter "Engangspassord fra SMS". Jeg må da ha kodebrikke + nettbankpassord for å logge inn, og det kreves ikke Java (fungerer f.eks. fint i nettleseren på iPhone).

 

Denne typen innlogging skal i følge en kundebehandler jeg chattet med i Skandiabanken i dag ikke koste kunden noe heller, selv med Telenor.

 

edit: Her husket jeg visst veldig feil i farten, angående kodebrikken. Man trenger ikke kodebrikken ved denne innloggingsmetoden i det hele tatt. Det holder med nettbankpassord, pluss engangskoden man får på SMS. Men man slipper i allefall Java, og man slipper også å betale ekstra for å logge inn på denne måten (i følge Skandiabanken).

Endret av Juke
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Telenor kunder bør bytte leverandør snarest.

Litt vanskelig å bytte når man har abonnement fra Telenor gjennom jobben...
Tja... bytt jobb ? :)

 

Seriøst, ta det opp med dem. Skal jobben betale for denne bruken bør de ihvertfall regne på kostnaden. Skal ansatte betale for dette selv ville jeg nektet å hatt jobb-tlf (heller tatt det via utleggs skjema).

Finnes mange andre fine operatører for bedrifter. Privatabonnement og utleggskjema blir fort litt vanskelig i dagens marked hvor så og si alle har mobilt bedriftsnett og internkataloger med mobilstatus osv.

Lenke til kommentar

Nå er det vel slettes ikke noe automatikk i det å bytte abonnement for mange.. Altså folk kan være så glade og fornøyde med One Call, Tele 2 og hva det matte være men for mange av oss så er ikke disse løsningene fullverdige hva Telenor / Djuice faktisk tilbyr.

 

Jeg selv har 4G dekning overalt hvor jeg befinner meg til vanlig om jeg har Telenor / Djuice, dette er kjempepraktisk med tanke på underholding på bussen til og fra jobb og ikke minst når jeg valser litt for langt ut i hagen hjemme med en iPad og fremdeles ønsker å streame fra Plex-server inne da vi har såpass god opphastighet og nedhastigheten for 4G er så god at dette er null problem. Bytter jeg til Tele 2 / One Call som begge hovedsaklig vil benytte Mobile Norway så kan jeg glemme 4G, det samme gjelder om jeg bytter til Netcom / Chess som benytter Netcom sitt nett som ikke har noe 4G dekning der jeg bor, ei heller på brorparten av strekningen.

 

Også har vi jo alt dette med HD Voice, dekningsgrad osv da... Nå vet jeg ikke hvordan ståa er per i dag men tidligere så var det jo utrolig begrenset hvilke av leverandørene som faktisk kan tilby tjenester som HD Voice, Bank ID på mobil osv.. Her jeg bor og de strekningene jeg stort sett oppholder meg så er det liten tvil om at det er Telenor sitt nett som er å foretrekke og jeg ønsker HD Voice og Bank ID på mobil og da er det vel i realiteten kun Talkmore jeg eventuelt kan bytte over til, eller er det sånn at de ikke får koble seg opp på 4G-nettet enda?

 

Der min far og stemor bor så er det kun Telenor som kan tilby dem oppegående dekning i det hele tatt, og de kan da attpåtil tilby god 4G-dekning og når de da samtidig benytter mobilnettet som Internett hjemme så er det jo ikke bare å hoppe over til noe annet og tro at verden automatisk blir så utrolig mye bedre.

 

 

Men Telenor fortjener så hatten passer for å legge til et slikt håpløst gebyr på en tjeneste de tross alt har tilbudt gratis så lenge og har attpåtil skrytt såpass mye av at de har og nå skal det liksom legges på et gebyr på 49 øre per oppkobling? Nå du attpåtil gjerne trenger Bank ID for å komme deg inn på banken, også må du benytte Bank ID per betaling osv så baller det for på seg og jeg nekter å tro at Telenor som går med så store overskudd og som er delvis statseid har et nødvendig behov for å legge til dette gebyret. Dette kaller jeg virkelig å gå baklengs inn i fremtiden!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...