Gå til innhold

Akkurat nå: Facebook har kjøpt Oculus VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sheptisk...

 

På ene siden håper jeg at dette gir alle nødvendige finansielle midler til å ferdigstille et supert fysisk produkt og få på plass en god produksjons og distribusjonslinje. Videre kan vi håpe Facebook kan være med på å stimulere utviklere til å satse på teknologien.

 

På en annen side frykter jeg at noe helt annet skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Hvis Facebook kjøper bare for å støtte med penger og kanskje tjene litt på salg selv, og lar Oculus styre selv med sitt eget navn, går det greit.

 

Mens hvis Facebook prøver å blande seg inn i utviklingen på andre måter kommer det til å gå i helvete.

 

Det beste hadde vært at Oculus ikke hadde blitt kjøpt av noen, eller hvis de måtte ha blitt kjøpt av noen, burde det helst hvert Valve.(eller google hvis ikke Valve).

Lenke til kommentar

Og der forsvant min støtte til dem. Hele interessen lå i at de var relativt små og selvstendige. Dette virker dessuten fordervende på Kickstarter-prosjektet, da oppkjøpet resulterer i det nøyaktig motsatte av hele ideen med Kickstarter (støtte og utvikling med kontroll fra grasrotnivå).

 

Håper dette overbeviser Valve til å lansere deres eget VR-headset. Her har vi i det minste en sunn kanal mellom Valve og nettsamfunnet i et selskap som gjør små, men viktige suksess i spillverdenen. Det fryder av sitt lille størrelse, frihet fra aksjer og fokus på korporativ utvikling, med nettsamfunnet som et vesentlig ledd. Det er ikke uten grunn at undertegnede, som "gamer" og anarkosyndikalist forelsker seg i dette selskapet. For er det ett selskap som har bidratt mest til å gjøre spillverdenen sunnere, så er Valve.

 

Gaben har, i motsetning til Kickstarter-lederskapet INTEGRETITET. Det er derfor Steam ikke av eies EA den dag i dag.

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...