Gå til innhold

Sonys VR-briller kommer før HD-Riften


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Bare bra at sony kommer ut med sine, så Oculus får ræva i gir å gir ut sine. ^^

 

Oculus hvet allerede hvordan ferdigversjonen av Rift skal være, det er bare at de må teste det ut og lage det. det eneste de ikke hvet hvordan de skal gjøre enda er hvordan den er festet til hodet.

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at jeg synes VR var hypa en stund, men etter de tilbakemeldinger som Oculus har fått så gleder jeg meg til å se hva også Sony får til, og hva prislappen havner på. Uansett greit med litt konkuranse mellom flere aktører. Det kommer (kanskje) oss forbrukere til gode. :)

Lenke til kommentar

"Mens Oculus Rift kan hente alle kreftene den trenger for å kjøre spill i høy nok hastighet rett fra en datamaskin, må Sonys VR-brille nemlig hanskes med den mye svakere maskinvaren i PlayStation 4."

 

Dette er ikke riktig. Folk flest sitter ikke med et Titan Black skjermkort i maskinene sine. Man må jo regne med at man har tenkt til å selge Oculus til gjennomsnittlige PC-brukere, og der har folk skjermkort som er sterkere og svakere enn PS4. Noen har også lyst til å bruke laptopen sin til VR. Ingen kommer til å lage spill bare for de ekstremt få brukerne som sitter med veldig sterke skjermkort i maskinene sine. De er alt for få til det.

 

(se http://store.steampowered.com/hwsurvey/ )

 

Man vil jo tjene penger. Altså er cluet å designe spill spesielt for VR fra scratch, og de må kjøre på mye forskjellig. Battlefield 4 i VR er uansett ingen god idé, selv om man kan få det til å kjøre i rask nok framerate i VR:

 

Jeg har selv et Oculus devkit, og jeg merker ENORM forskjell på om jeg spiller Half-Life 2 med xbox 360 gamepad eller med mus og tastatur. Sistnevnte gjør meg oppkastkvalm etter bare få minutter grunnet unaturlig kjappe bevegelser. Man snur seg jo på et brøkdels sekund. Kontrolleren er mindre ubehagelig fordi bevegelsene går saktere. Tenk deg et multiplayer scenario hvor folk med VR-briller bruker gamepad og folk med flatskjerm bruker mus og keyboard. Det er dømt til å mislykkes. Selv om man insisterer på at visse servere kun skal brukes til VR, vil noen alltid jukse og spille med flatskjerm + mus og tastatur (med eller uten hacks).

Lenke til kommentar

Ser helst at di får tiden til gode og får utviklet dem til ett nivå som som gjør at disse kan tildels erstatte kjermen som vi kjenner i dag. om ikke noe annet finner en passelig støtte innen RTS gaming eller lignende.

 

Kommer nokk mest sansynelig, En Bråte med RPG/FPS spill, og space simulator. noe som er ganske så bra. noe som i gjen kan vekke opp spill gleden i Space shoters og lingende. kan også bli meget bra.

 

Men mest sansynelig så kommer meste parten av spillenne i første omgang og vere mere "Life like, bilde fra skauen / edite bilde til tekstura opplegg. noe som er greit i og for seg. men skal du har naturto tilverelse. Ta beina på nakken og løp til skogs. billigere og bere for helsa.

 

En nytte som VR brille kan ha er og enhance dagelig dakse ting. som eks. en kasse arbeider i en butikk. har på deg ett headsett der all info om produktet kommer opp som en infoboks i sidesynet. dette kan løse mangenproblemer i en kasse for og forhindre kø, og ikke minst 5 minutters tellefonsamtaler med de på gulvet.

 

kan se for meg Operatører på store verk, kan bruke disse til og opperere maskinerier på en mye betre måte en dagens metoder. direkte kontroll over ett kamera med headsettet med zoom funksjon. ikke dumt. Lege som kan få direkte insyn på problemet som om han skulle stått inni systemet rett forsiden av med lupe. her er det utroligt mangen muligheter. dette kan forbetre pressisjon og ikke minst kontroll.

 

en forsker som sitter med mikroskopet og Nøye studerer en celle. dette hadde spesigjelt øket forståelsen om cellen betraktelig. da du kan ved hjelp av sånne briller. få et mye betre perspektiv over det du ser.

 

alt dette er veldig fult muligt, og ikke minst Verdifult for den teknologiske utviklingen. tørr eg faktisk si at denne type teknologi er ett revolusjonerende stykke Verktøy Med ufattelig mye muligheter innen industri, handel, produksjon. og service. >> Ikke minst Skole og undervisening. << Musthave! grunnet Betre stimulans under læring øker forståelses evnen.

 

Kluett er bare og få utviklet det Riktigt og ikke minst skikkelig... Så forhastelser her kan vere katastrofalt for denne teknologien.

 

Du ser jo bare se på utviklingen av Oculus Rift, her har dem rekonsturert hardware minst 3 ganger for og oppnå Skikkelig Resultat.

 

.. Tar Forbehold Om Skrivefeil.....

Lenke til kommentar

Det er bra at vi får konkuranse og muligens produktet ut til vanlige kunder. Har prøvd Oculus Rift (OR) og det var utrolig kult, selv om det etter en liten stund ble en kvalmende opplevelse, men teknologien er lovende.

 

Angående hvem som vil vinne VR krigen tror jeg Sony vil ligge milevis forran OR. Ikke fordi teknologien er bedre, men fordi tilgjengeligheten og tilkobling vil være mye enklere. Tanken på å plugge et par ledninger inn i PS4 vil være mye enklere en det vil være å koble til OR til en PC og sette opp og konfigurere OR. Jeg vil gjøre inngangsterskelen for å ha VR hjemme hos vanlige kunder mye lavere, noe jeg tror Sony vil tjene stort på, selv om hardwaren er teknisk sett svakere og dårligere. Som nevnt av andre i tråden er det ikke alle som kjører Titan kort i SLi hjemme. De fleste har en gammel laptop og en iPad. PS4 er vesentlig kraftigere en begge de to.

 

Uansett vil 2015 bli en spennende år hvis sony sine VR planer blir realisert. Gleder meg til å teste spill/opplevelser som er designet for VR på PS4. Tanken på å kunne gå rundt i en park ala Jurrasic Park og se på dinosaurer, eller ta en spacewalk på ISS er opplevelser jeg absolutt kan tenke meg i VR. Å spille Uncharted eller Killzone i VR tror jeg ikke vil gi en bedre opplevelse i lengden.

Lenke til kommentar

Tenk deg et multiplayer scenario hvor folk med VR-briller bruker gamepad og folk med flatskjerm bruker mus og keyboard. Det er dømt til å mislykkes. Selv om man insisterer på at visse servere kun skal brukes til VR, vil noen alltid jukse og spille med flatskjerm + mus og tastatur (med eller uten hacks).

 

Hvem er det som engang vurderer å kjøpe oculus rift når den kommer ut p.g.a kompetetive egenskaper? Riften er jo laget for at man skal leve seg mer inn i spillet, ikke prestere bedre. Hvis kompetetive spill blir å utnytte rift må de enten bygge om hele spillet eller lage et nytt spill. Låst fps på rift i forhold til 3D og ytelse, og låst fov i spillene, det må ombygges.

 

Weedar31: Jeg har selv et Oculus devkit, og jeg merker ENORM forskjell på om jeg spiller Half-Life 2 med xbox 360 gamepad eller med mus og tastatur. Sistnevnte gjør meg oppkastkvalm etter bare få minutter grunnet unaturlig kjappe bevegelser. Man snur seg jo på et brøkdels sekund.

Er det ikke mulig å bare skru ned muse-sensitiviteten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo på ingen måte noen konkurranse, iom. at de lanseres til forskjellige plattformer. Sony kan da ikke ha mye å tjene på å være tidligere ute enn OR, ettersom den eneste konkurransen her er prestisjen ved å være først på markedet. Er de heldige ville de ved å lansere først kanskje lokke pc-spillere over på konsoll, men tviler på at det vil være det største trekkplasteret. Pc-spillere er ofte dedikerte til pc pga fordelene ved å kunne oppgradere osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...