Gå til innhold

Snart kan du få Google Glass fra Ray Ban og Oakley


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Concerns have been raised by various sources regarding the intrusion of privacy, and the etiquette and ethics of using the device in public and recording people without their permission. There is controversy that Google Glass would violate privacy rights due to security problems and others.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Glass#Privacy_concerns

 

 

Kanskje ikke det aller lureste man kan gjøre, i og med at man risikerer å bli filmet. Men om en geek (entusiast) står der og gliser fett og sleipt med sine Google Glass på. Da tror jeg fristelsen til å gi et "balle-spark" eller liknende kan bli ganske stor for mange. Man kan vel ikke kalle dette for blind vold heller? Selv om det kanskje føles slik for offeret / brillebærer.

 

Vi får se an nyhetsbilde, om når første slik sak kommer opp i media (om det ikke allerede har skjedd da ..) :)

Endret av G
Lenke til kommentar

syns de kunne ha integrert enheten i rammen på brillene slik at den kumpen på siden blir mindre synlig...

 

RayBan har jo ikke noen spinkle infatninger akkurat, bare for å ta de som et eksempel.

 

Er enig med Zhylo, men spørs på hvor bra "Google-glass infatning" blir hvis de kutter for mye i konstrukjson-kostnaddene av en solid ramme

Lenke til kommentar

 

 

 

Concerns have been raised by various sources regarding the intrusion of privacy, and the etiquette and ethics of using the device in public and recording people without their permission. There is controversy that Google Glass would violate privacy rights due to security problems and others.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Glass#Privacy_concerns

 

 

Kanskje ikke det aller lureste man kan gjøre, i og med at man risikerer å bli filmet. Men om en geek (entusiast) står der og gliser fett og sleipt med sine Google Glass på. Da tror jeg fristelsen til å gi et "balle-spark" eller liknende kan bli ganske stor for mange. Man kan vel ikke kalle dette for blind vold heller? Selv om det kanskje føles slik for offeret / brillebærer.

 

Vi får se an nyhetsbilde, om når første slik sak kommer opp i media (om det ikke allerede har skjedd da ..) :)

 

 

Det kalles vel ikke blind vold om det ikke er ett tilfeldig offer, uten at jeg helt skjønner hva det har å si, er det bedre med vold pga bagateller?

 

Ellers har det sikkert skjedd allerede, mange ganger og for lenge siden, at noen slås ned for å film noen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser en på meg med Google briller, så oppfatter jeg det som om jeg blir filmet uten å blir forespurt!

Helt uaktuelt og frekt, og datatilsynet bør komme på banen før dette er et allment kommersielt produkt.

Isolert sett er det sikkert et greit produkt, men det blir temmelig drøyt om gud og hvermansen skal filme alt og alle til en hver tid.

Lenke til kommentar

Ser en på meg med Google briller, så oppfatter jeg det som om jeg blir filmet uten å blir forespurt!

Helt uaktuelt og frekt, og datatilsynet bør komme på banen før dette er et allment kommersielt produkt.

Isolert sett er det sikkert et greit produkt, men det blir temmelig drøyt om gud og hvermansen skal filme alt og alle til en hver tid.

 

Egentlig, nesten sammenliknbart med at gud og hvermansen går rundt med mobiltelefonkamera på seg. Det går seg ofte til med nyutvikling.

 

Men, alle som ikke er vant med det vil nok reagere mer eller mindre. Jeg har f.eks. blitt tatt bilde av uten at personen spurte (av han med hans mobilkamera). Jeg sa jeg ikke likte det, men jeg tror han beholdt bildet (ikke slettet det).

 

Altså hvordan ville "dere" likt at noen tok 20 bilder av deg, for så å ta vare på det med de beste og mest grimasaktige situasjonene? Jeg bare spør :D

 

Det kunne jo vært et artig eksperiment, om man valser rundt og tar foto av alle og hvermannsen til man får en kraftig høyre (eller venstre) midt i ansiktet. Eller om du gjorde det på arbeidsplassen din, og ble anklaget og anholdt for industrispionasje!?

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...