Gå til innhold

Ny video går grundig igjennom nye HTC One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 Mp og 2 Mp. Det er jo omtrent som de fleste telefoner for noen år tilbake, bare at her er begge kameraene på samme side av telefonen og akkompanjert med programvare som skal sy sammen bildene.

 

Jeg hadde håpet at de tok den største hemskoen til HTC One på alvor og kombinerte 4 Mp kameraet med for eksempel et 13 Mp kamera så man også kan få skarpe bilder i godt lys.

Lenke til kommentar

Videoen er fjernet:-(

 

Der var videoen borte, ja. Har oppdatert saken.

 

Vi får trøste oss med at Amobils journalist Espen Swang setter seg på flyet til London grytidlig tirsdag for å dekke begivenhetene. Vi kjører liveblogg fra kl 16:00 tirsdag 25., og sniktitter og lanseringssaker med "alt" om den nye telefonen kommer utover ettermidagen og kvelden. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pfftttss , ser det kun er 16GB utgave av denne telefonen også.

Kan de ikke lansere modeller med 32GB parallelt. Samme greia med Samsung Galaxy S5.

 

Og dere som skal til å si bare bruk sdcard. Undersøk litt om googles rwx user/group/other rettighets endringer i kit-kat først for extsdcard.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Og dere som skal til å si bare bruk sdcard. Undersøk litt om googles rwx user/group/other rettighets endringer i kit-kat først for extsdcard.

 

Trist opplegg! Ubuntu phone blir bare et klarere og klarere valg for min neste telefon.
Man kommer ikke til å ha root privilegier på Ubuntu Phone som default heller, så hvor stor frihet man vil ha i filsystemet og eventuelt microsdcard er vel usikkert ... Eller ?

 

Kan jo nevne at:

Fikk nylig en oppdatering av ES file explorer som jeg bruker på min Galaxy S4 med 4.4.2 (kit kat).

Nå kan jeg opprette mapper hvor som helst og skrive/opprette filer i hvilken mappe jeg vil.

Så de har gjort et eller annet ....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2634840

 

Selv vil jeg aller helst unngå root.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Utifra det jeg kan se på bilde og video har de nå flyttet de "fysiske" knappene over på skjermen, slik at nå har du faen meg 2 ubrukelige drittlag nederst på telefonen, i tillegg til "mindre" skjerm.

 

Way to go, HTC har skjønt hvordan man innoverer i riktig retning.. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser enkelte klager over kamera på HTC One, mens det lett går inn på topp tre lista over de bedre kameratelefonene. HTC har gjort noe annet med kamera enn de andre produsentene, som fokuserer på antall mpx. Hvordan kan det da ha seg at HTC One tar gode bilder kontra Samsung Galaxy S4, når sistenevnte har flere mpx?

Lenke til kommentar

4 Mp og 2 Mp. Det er jo omtrent som de fleste telefoner for noen år tilbake, bare at her er begge kameraene på samme side av telefonen og akkompanjert med programvare som skal sy sammen bildene.

 

Jeg hadde håpet at de tok den største hemskoen til HTC One på alvor og kombinerte 4 Mp kameraet med for eksempel et 13 Mp kamera så man også kan få skarpe bilder i godt lys.

 

Enig. Ser ikke på refokusering og "3D eftekter" som noe annet en gimmicker. Hadde telefonen vært like stor som forgjengeren og hatt et enkelt 8MP kamera, så hadde jeg nok byttet ut min Lumia mot den.

 

Ser heller ikke ut som den har OIS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andy: Samsung S4 gir vesentlig skarpere bilder i godt lys. I dårlig lys gjør det det omtrent like dårlig fordi støy ødelegger bildene omtrent like mye på de to. Brikkestørrelsen er lik så ingen av de har noen støyfordel.

 

Det er derimot en hel del dårlige sammenligninger ute på nettet som forvirrer mange:

 

1. Sluker man markedsføringa og forsøker å finne svar på hvilken som er best i vanskelige situasjoner (dårlig lys) så fokuserer man gjerne på nettopp bilder med dårlig lys og glemmer kanskje helt å sammenligne bilder i godt lys. I godt lys har S4 en stor fordel og det skal man ikke undervurdere/kimse av. Det er tross alt i godt lys de fleste ok telefonbilder blir tatt. Dårlig lys er fotografisk nødstilfelle og blir sjeldent bra uansett telefonkamera. I skikkelig dårlig lys sliter til og med profesjonelle speilrefleks til titusenvis av kroner. For å si det sånn, bilder av bevegelige motiver i måneskinn er ikke noe å henge på veggen uansett hvor mange penger man bruker på å forsøke. Telefonbilder i middels dårlig lys egner seg ikke i postkortstørrelse en gang uansett hvor ultra pikslene måtte være. Gode bilder forutsetter godt nok lys og det er ekstra viktig for telefonkamera. At noen velger å kjøre hele telefonkamera-tester i dårlig lys er meningsløst.

 

2. Noen sammenligner S4 med stor forstørrelse (store støykorn) og sammenligner med One på liten forstørrelse (små støykorn) og konkluderer med at det de forstørret mest har størst korn, ergo dårligst. No shit sherlock. Står du for eksempel på manhatten og tar bilder av frihetsgudinna, eller står 20 meter fra en scene og tar bilder av en artist så ønsker man sikkert å zoome litt. Zoomer man akkurat like mye med de to telefonene så man får samme kule utsnitt så gir HTC One vesentlig mer pikselering. Støynivået er omtrent det samme fordi man zoomer like mye og dermed utnytter like liten del av bildebrikken (fysisk i millimeter).

 

3. En annen elendig sammenligning man typisk ser på nett er bildestabiliseringa i dårlig lys. S4 har dårligere stabilisering enn One og får dermed mer utsmøring av bildet på grunn av kamerabevegelser. Her blir noen fristet til å gi "ultrapiksler" æren for stabilisatorens bragd. Kanskje fordi de hadde slukt slukt markedsføringen med snøre og fiskestang og ikke hatt nok teknisk peiling på fotografering. Kombinerer man 2. med 3. og forstørrer S4 bildet mer enn One bildet fordi det har mer piksler å ta av så forsterker man selvsagt bevegelsesuskarpheten ytterligere og kan slå i bordet med at One utklasser S4 på det punktet. Først må man rette baker for baker og så må man sammenligne epler med epler. Først da får vi en rettferdig konklusjon om at stabilisatoren til One er noe bedre enn S4 sin.

 

4. En tredje ting mange bommer grovt på er ISO-juks. Dvs. forholdet mellom lukkertid, blender og forsterkningsgrad. Disse parameterne må være helt like for å få rettferdighet i sammenligningen. One har en tendens til å eksponere lengre enn S4. Det vil si lengre tid til å samle inn lys på kamerabrikken. Det gir mindre støy, ikke på grunn av "ultrapiksler" men fordi man bruker ikke-sammenlignbare parametere. for å jukse slik velger man ofte et statisk motiv sånn at ikke vesentlig økning i bevegelsesuskarphet vises. Man kan også velge et motiv uten høylys (som blir mer utbrent/dårligere) for å skjule den konsekvensen av parametervalget. Eller velge motiver med blikkfang på andre ting enn høylysene.

 

Alt i alt er jeg veldig skuffet over hvor elendige mange av sammenligningene på nett har vært. Det er veldig mange mobiljunkies uten peiling på kameraer og fototeknikk som lirer av seg de utroligste flauser på trykk. Vær obs, noen er lurt og vil bare være behjelpelig med å lure deg på samme måte.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de på død og liv skal ha en halv cm med dødplass på forsiden BARE for å ha HTC logoen synlig. Den plassen kunne blitt utnyttet til en større skjerm. Ser ut til at det ikke blir utskifting av Nexus 5 helt enda. Blir vel fort neste Nexus tenker jeg.

Lenke til kommentar

Vi får vente med å dømme den nedenom og hjem før den er lansert (kl. 16:00 i dag?)
Jeg ser i alle fall fram til minnekortstøtte. Hvis denne har like god dac som One 2013 (skal visstnok være bedre, men det er bare rykter) så blir den finfin med wimp hifi sammen med et 128GB kort.

Det jeg ser litt mørkt på er at de har plassert hodetelefonutgangen på undersiden, tilsynelatende ganske nært USB,utgangen, som kan bli et problem ved bruk på aktiv bilholder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...