Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yzWgwc

"Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 er også en stor mobiltelefon, med SIM-kort, SMS, MMS og taleanrop (gjelder ikke Wi-Fi-versjonen).. "

 

Mulig jeg er dum, men jeg ser ikke ut i fra denne teksten, eller resten av anmeldelsen hva som er hva? er det en versjon som heter "pro" som har 4G og en som heter "lite" som bare har Wifi? eller er det enda en versjon med mobilfunksjon? uansett hvilke av linkene dere sender meg til så ser jeg nemlig at brettet (hvertfall på bildene), mangler høyttaler for å holde den som en telefon.. ble litt gira og fikk lyst på sånn, så hvis noen kan kaste litt lys over det her hadde jeg blitt en happy camper :3

Lenke til kommentar

"Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 er også en stor mobiltelefon, med SIM-kort, SMS, MMS og taleanrop (gjelder ikke Wi-Fi-versjonen).. "

 

Mulig jeg er dum, men jeg ser ikke ut i fra denne teksten, eller resten av anmeldelsen hva som er hva? er det en versjon som heter "pro" som har 4G og en som heter "lite" som bare har Wifi? eller er det enda en versjon med mobilfunksjon? uansett hvilke av linkene dere sender meg til så ser jeg nemlig at brettet (hvertfall på bildene), mangler høyttaler for å holde den som en telefon.. ble litt gira og fikk lyst på sånn, så hvis noen kan kaste litt lys over det her hadde jeg blitt en happy camper :3

 

Det er 2 varianter, begge heter pro, men det finnes både med og uten 4G (som de fleste nettbrett) høytalleren for samtaler finner du rett over samsung logoen på fremsiden. 4G varianten har telefon funksjonalitet, med sms mms og samtale.

Håper dette lyste opp godt nok for deg :) god telttur ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan klarer dere å si at det i de fleste tilfeller er hipp som happ hvilket av de to nettbrettene man velger, for så å konkludere med at Samsungen er bedre på alle områder? Hva skal Apples konkurrenter nå gjøre?

For meg er ihvertfall det at kameraet tar bedre bilder, man kan ringe med den, installere mer minne, at mye raskere, at skjermen har et bedre format (og så videre) "litt" å si...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en elendig anmeldelse. Skjermen er etter sigende bedre, men vi får ingen direkte sammenligning ut i fra målte spesifikasjoner. Skjermen skal være bedre fordi man kan se "film" på flyet enklere med denne enn mini?! What?! Hvis dette er en proff tablet, hvorfor har den da 16:9 størrelsesforholm på skjermen? For å fri til TV-serie entusiastene? (Det er en meget liten andel filmer som faktisk er i 16:9, de fleste kjører et enda bredere format og uansett hva man velger, så får man black bars - tydeligvis ingen som faktisk tester å se film når de anmelder disse produketene).

 

Prøv å surfe eller jobbe med en 16:9 tablet. Det er utrolig irriterende. Når man har den på høykant, så får man for lite i bredden. Har man den i landskap-modus, så ender man opp med å skrolle utrolig mye. Det er akkurat samme grunnen til at MacBook Air 11,6" er så forhatt av mange. Skjermen blir for liten å jobbe på når den er så liten og har dette størrelsesforholdet.

 

Så var det ytelsen da. Absoultt ingen ytelsessammenligning mellom de to tabletene. Er dette en store synse-anmeldelse? Ja, Tab har quadcore. Mini har dualcore. Hvem har best GPU? Har det noe som helst å si at mini har dualcore under bruk? Denne anmeldelsen kunne jeg skrevet selv uten å ha testet noen av produktene slik jeg leser anmeldelsen, får det ligger absolutt ingen tester her.

 

Skjerpings!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan klarer dere å si at det i de fleste tilfeller er hipp som happ hvilket av de to nettbrettene man velger, for så å konkludere med at Samsungen er bedre på alle områder? Hva skal Apples konkurrenter nå gjøre?

For meg er ihvertfall det at kameraet tar bedre bilder, man kan ringe med den, installere mer minne, at mye raskere, at skjermen har et bedre format (og så videre) "litt" å si...

Helt enig!

Det er definitivt ikke hipp som happ for meg. Det med bedre skjermformat er jo spørsmål om bruksmåte+smak og behag. Men for meg er Tabbeformatet nyttigere enn Paddeformatet :)

 

Prøv å surfe eller jobbe med en 16:9 tablet. Det er utrolig irriterende. Når man har den på høykant, så får man for lite i bredden. Har man den i landskap-modus, så ender man opp med å skrolle utrolig mye. Det er akkurat samme grunnen til at MacBook Air 11,6" er så forhatt av mange. Skjermen blir for liten å jobbe på når den er så liten og har dette størrelsesforholdet.

 

Det gjør jeg mye, og det er slett ikke utrolig irriterende. Til endel typer bruk er et breiere format noe bedre, ja, til andre er det fordel å ha mer høyde/bredde. Når en f.eks skriver på et dokument, vil jeg kunne se flest mulig linjer samtidig. Jeg har brukt Nexus 7 en god del med ekstern tastatur og mus, stående. Det er slett ikke verst, og 8.4" vil hjelpe en god del.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Dette med å plagiere MS og verne om intelektuelle eiendom osv. Unskyld, men er du tom i hodet?!? (Ja, jeg er mektig provosert!) Noe av det mest grunnleggende en skal ha som en rettighet er å kunne skape og lese alle formater som det lagres data i, uten restriksjoner. Dette er en så ekstremt viktig rettighet, og forutsetning for å bevare demokrati, det frie ord og for utvikling av teknologi og samfunnet forøvrig at det sjokkerer meg å se medlemmer av redaksjonen i tekniske publikasjoner komme med de uttalesene som i artikkelen!

Lenke til kommentar

For en elendig anmeldelse. Skjermen er etter sigende bedre, men vi får ingen direkte sammenligning ut i fra målte spesifikasjoner. Skjermen skal være bedre fordi man kan se "film" på flyet enklere med denne enn mini?! What?! Hvis dette er en proff tablet, hvorfor har den da 16:9 størrelsesforholm på skjermen? For å fri til TV-serie entusiastene? (Det er en meget liten andel filmer som faktisk er i 16:9, de fleste kjører et enda bredere format og uansett hva man velger, så får man black bars - tydeligvis ingen som faktisk tester å se film når de anmelder disse produketene).

 

Prøv å surfe eller jobbe med en 16:9 tablet. Det er utrolig irriterende. Når man har den på høykant, så får man for lite i bredden. Har man den i landskap-modus, så ender man opp med å skrolle utrolig mye. Det er akkurat samme grunnen til at MacBook Air 11,6" er så forhatt av mange. Skjermen blir for liten å jobbe på når den er så liten og har dette størrelsesforholdet.

 

Så var det ytelsen da. Absoultt ingen ytelsessammenligning mellom de to tabletene. Er dette en store synse-anmeldelse? Ja, Tab har quadcore. Mini har dualcore. Hvem har best GPU? Har det noe som helst å si at mini har dualcore under bruk? Denne anmeldelsen kunne jeg skrevet selv uten å ha testet noen av produktene slik jeg leser anmeldelsen, får det ligger absolutt ingen tester her.

 

Skjerpings!

 

 

Er ganske så enig med deg her, det er et sjokkerende lite mengde med tall og data i denne anmeldelsen. Her virker det som vi bare skal ta alt anmelderen sier og mener som god fisk uten et fnugg av tall eller data som kan forsvare det?

 

Jeg sier ikke at jeg mistenker anmelder for å bedrive tullball her, men hvordan har det seg at disse testene ser ut til å inneholde mindre og mindre harde, kalde tall og fakta for hver anmeldelse? Her er det jo faktisk ingenting om verken skjerm, ytelse eller noe som helst annet enn ordene fra anmelder som er noe tynt og som fort kan bli veldig farget da mange av disse tingene blir høyst subjektivt ut ifra bruksområder og preferanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette er en proff tablet, hvorfor har den da 16:9 størrelsesforholm på skjermen? For å fri til TV-serie entusiastene? (Det er en meget liten andel filmer som faktisk er i 16:9, de fleste kjører et enda bredere format og uansett hva man velger, så får man black bars - tydeligvis ingen som faktisk tester å se film når de anmelder disse produketene).

 

Dette er en proff tablet som ikke bare er tillegnet å surfe på internettet med eller bare å se film på. Den bruker 16:9 formatet fordi det er det formatet som gir den beste opplevelsen sånn generelt sett over den totale bruksmåten.

 

Hadde man kun surfet på nettet, så ja, da kunne jeg kanskje ha vært enig i det du sier, men en proff tablet kan bli brukt til 1000 flere ting. Så derfor er 16:9 formatet bedre.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Denne skjermen har ikke 16:9-format, den har 16:10-format akkurat som Nexus 7 og mange Android-brett. 16:10 finner man forøvrig kun på de dyreste laptopene og skjermene, TV og billige laptoper har kun 16.9.

 

Forøvrig like jeg selv 4:3 best, både på skjermer, laptop og nettbrett, men synes iPad er for dyrt og begrensende OS. Den eneste fordelen jeg ser med 16:10 på slike små nettbrett er at de kan være enklere å lirke ned i jakkelommer enn hvis de hadde vært bredere.

Lenke til kommentar

Hei. Greit nok at dere "klipper" tekst fra tidligere test av Samsung Galaxy note pro 12.2 og "limer inn" her på side 3 (mobil versjon). Men modell-navn kunne med fordel ha blitt byttet til den som faktisk testes her. I tillegg blir det litt komisk at dere omtaler dette nettbrettet som best egnet når det kan legges på bordet eller i fanget da det blir for slitsomt å holde som en bok. Stemmer det at dette nettbrettet også har dårlig formatstøtte. Synes også at f.eks. LG G Pad 8.3 burde nevnes blandt alternativene. Til slutt lurer jeg på om dere har dekning for å påstå at batterikapasiteten er bedre enn på i-pad mini ?

Forøvrig en grei test. Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar

Nå har vi jo fått tester som faktisk har litt kalde, harde data å referere til, blant annet Anandtech.com har en veldig solid test av skjermen og her ser vi altså at skjermen på ingen måte er like storslått som anmeldelsen her skal ha den til? Skjermen på 8,4" modellen er absolutt god, men ser jo ikke ut til å være noe bedre enn mye av det vi allerede har på markedet og ser vel strengtatt ikke ut til å gjøre det noe bedre enn blant annet iPad mini med retinaskjerm selv om Amobil.no sin test ser ut til å mene at den er bedre på så godt som alt?

 

Her ser vi vel et kremeksempel på hvorfor vi trenger kalde, harde og ikke minst 110% objektive fakta i tester som dette her. Hadde vi hatt noen slik målinger i denne testen så hadde vi sluppet mye av synsingen som anmeldelsen til Amobil.no bedriver som kan villede de fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...