Gå til innhold

Dette er grafikken vi kan forvente oss på konsoll fremover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som slår meg er at dette ikke er like bra som på PC. Og PC-grafikk har alltid lidd under konsollenes begrensninger. Når man nå lager nye spill og motorer har jeg på følelsen av at det største bykset kommer til å komme på PC... hvertfall i noen år, før konsollene igjen henger for langt etter. Trist syklus det der.

For å se hva PC egentlig kan trenger man bare se på f.eks Star Citizen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det som slår meg er at dette ikke er like bra som på PC. Og PC-grafikk har alltid lidd under konsollenes begrensninger. Når man nå lager nye spill og motorer har jeg på følelsen av at det største bykset kommer til å komme på PC... hvertfall i noen år, før konsollene igjen henger for langt etter. Trist syklus det der.

 

For å se hva PC egentlig kan trenger man bare se på f.eks Star Citizen.

 

Det er jo egentlig ikke spesielt rart at PC er foran konsoll. Men nå koster også konsoller 4000, og ikke 20 000 som jeg har inntrykk av hva du må gi hvis du skal ha en PC som virkelig presser grenser når det kommer til grafikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter alt styret rundt ubisoft og bullshit trailers, så avventer jeg til jeg ser dette kjørende live, spesielt med tanke på konsoller. Men på sikt ser jo dette uansett lovende ut, for pc'er må vel klare å kjøre dette som vi ser på video'en innen rimelig tid i hvertfall.

 

Så ut som workflow var veldig nice (bla,a når de laget bygninger og strukturer) så sikkert fint for devs å jobbe i :D - Savner tiden med map editorer som man ikke må være fullblods 3d-modelerer og rakettforsker for å benytte :)

 

Visuelt så er den i video'en helt klart på linje med det beste på markedet nå. (Cryengine og Frostbite er i mine øyne de som klarer best visuel kvalitet for tiden.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det som slår meg er at dette ikke er like bra som på PC. Og PC-grafikk har alltid lidd under konsollenes begrensninger. Når man nå lager nye spill og motorer har jeg på følelsen av at det største bykset kommer til å komme på PC... hvertfall i noen år, før konsollene igjen henger for langt etter. Trist syklus det der.

 

For å se hva PC egentlig kan trenger man bare se på f.eks Star Citizen.

Det er jo egentlig ikke spesielt rart at PC er foran konsoll. Men nå koster også konsoller 4000, og ikke 20 000 som jeg har inntrykk av hva du må gi hvis du skal ha en PC som virkelig presser grenser når det kommer til grafikk.

Tja, du kommer VELDIG langt med 10k (Som er ca det jeg ga for min pc som kjører BF4 på ultra) Og en annen faktor er at når du har bygget den første pc'en så kan du gradvis oppgradere den ved å bytte ut komponenter under veis, så det er mest den første investeringen som svir. Og så er det utgifter spredt ut over tid og når du har mulighet som gjelder.

 

Og da har vi ikke gått inn på at en pc kan brukes til så mye mere enn spilling, som video-redigering, musikk, etc. Min top-tier pc er f.eks bygget for gaming og musikkproduksjon. Så jeg får dyrket to hobbyer med samme investering :D

 

(MERK: jeg er ikke noen anti-konsoll person, og mener at de har vert sitt bruksområde; pc'en min fungerer f.eks ikke like bra i stua med pils, kompiser og mario-kart som min wii-U)

Endret av Dipso
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ser knapt nok bedre ut enn Unity 5, som kjører på mobiltelefoner, men så er jo ikke de nye konsollene veldig mye kraftigere enn en mobiltelefon heller, så det er ikke så rart at fokuset ligger på ytelse med tanke på hvor dårlig de nye konsollene kjører selv spill laget for den gamle konsollgenerasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som slår meg er at dette ikke er like bra som på PC. Og PC-grafikk har alltid lidd under konsollenes begrensninger. Når man nå lager nye spill og motorer har jeg på følelsen av at det største bykset kommer til å komme på PC... hvertfall i noen år, før konsollene igjen henger for langt etter. Trist syklus det der.

 

For å se hva PC egentlig kan trenger man bare se på f.eks Star Citizen.

 

Jeg vil tippe det ble kjørt på en PC og at de ikke har blitt holdt noe særlig igjen foruten hva som kunne blitt gjort på en high-end entusiast PC.

Det blir spennende å se hvordan konsoll versjonene av The Division vil ende opp å se ut og om eventuelle nedgraderinger også vil gjelde for PC versjonen. Uansett ser det fantastisk ut enn så lenge.

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at dette ikke er like bra som på PC. Og PC-grafikk har alltid lidd under konsollenes begrensninger. Når man nå lager nye spill og motorer har jeg på følelsen av at det største bykset kommer til å komme på PC... hvertfall i noen år, før konsollene igjen henger for langt etter. Trist syklus det der.

 

For å se hva PC egentlig kan trenger man bare se på f.eks Star Citizen.

 

 

 

Spillutviklere satser på konsollene, fordi at det er et marked de kan leve av. PC markedet er det ingen som kan leve av(Edit: veldig få). Tilgjengelighet, majoriteten av gamers og spillutviklere har skjønt dette, for at vi skal ha et levende spillmarked, må ting være tilgjengelig, det må komme til en pris som mannen i gata kan leve med.

 

Ikke ett grafikkmonster som må jevnlig mates med deler for å møte de nye kravene. Dere kan være så snobbete som dere bare vil i saken, men saken er at spill vi kjenner det i dag hadde ikke komt noe lengre om konsoll ikke var der, det hadde kanskje ikke eksistert i det hele tatt.

 

Hilsen Konsollgutta.

Endret av Malvado
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ville gjerne sett Tom Clancy's The Division i 4k ultra HD, per dag dato finnes det kun full HD.

 

Siden dette i noen tilfeller, kan minne litt om blueray film i USA.

Men om man ser litt nærmere etter, ser man lett detaljene i teksturene (byggningene ser slik ut).

 

pA7uy.png

Med mindre spillet ikke kjører på full grafikk, tviler jeg på spillet vil gjøre det bra som 4k ultra hd for pc.

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at dette ikke er like bra som på PC. Og PC-grafikk har alltid lidd under konsollenes begrensninger. Når man nå lager nye spill og motorer har jeg på følelsen av at det største bykset kommer til å komme på PC... hvertfall i noen år, før konsollene igjen henger for langt etter. Trist syklus det der.

 

For å se hva PC egentlig kan trenger man bare se på f.eks Star Citizen.

 

Sånn bortsett fra at det Star Citizen forsøker å gjøre sannsynligvis ikke ville vært mulig innenfor et levbart budsjett uten det siste tiåret med engineutvikling for nettopp KONSOLLER!

 

Blir like oppgitt hver gang (og det er ofte) noen prøver å påstå at PC spill ville ha kommet så mye lengre uten konsollbransjen til å bremse. Virkeligheten er langt mer kompleks enn som så...

Endret av Elgen-Hansi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har alltid syntes det er mest interessant hva som kan skvises ut av relativt begrensede ressurser, enn hva man kan få ut av high-end utstyr. Selvfølgelig kan man bygge et monster til 20 000 kroner som takler alt du kaster på det, men det er kulere mer smart koding, bra art direction og en økonomisk tilnærming til spilldesign

 

Personlig liker jeg å få i både pose og sekk. For meg kunne utviklere gjerne stadig presset maskinene til det ytterste, og hele tiden siktet seg inn på toppsjiktet i markedet, med mulighet til å slå av funksjoner for de som ikke når helt opp. Slik som de gjorde i "gamle dager". Så klart vil dette føre til hyppigere utskiftning av HW, men det er jeg villig til å være med på.

 

At man gjør dette betyr ikke at man ikke koder smart, har dårlig art direction og en uøkonomisk tilnærming til spilldesign. Det er mulig å kombinere dette med gode visuelle inntrykk.

 

Dessuten er det ikke bare den rene grafikken som som "lider" av at man holder seg til eldre/svakere maskinvare. GPU-accelerated AI er for eksempel noe som stadig får mer fokus. Det finnes mye mer.

 

Jeg skjønner veldig godt hvorfor ting er som de er i dag, men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Det er jo egentlig ikke spesielt rart at PC er foran konsoll. Men nå koster også konsoller 4000, og ikke 20 000 som jeg har inntrykk av hva du må gi hvis du skal ha en PC som virkelig presser grenser når det kommer til grafikk.

Konsoller selges som regel med tap. Gevinsten ligger i å låse folk til et format og ta blodpris for lisenser.

 

Du får en bra spille-PC for under 10000kr.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Utifra dette du skriver her er du kanskje det perfekte eksempelet på en PC fanboy. Passiv aggresiv holdning mot konsoller. En liten grei huskelapp:

 

Spillutviklere satser på konsollene, fordi at det er et marked de kan leve av. PC markedet er det ingen som kan leve av(Edit: veldig få). Tilgjengelighet, majoriteten av gamers og spillutviklere har skjønt dette, for at vi skal ha et levende spillmarked, må ting være tilgjengelig, det må komme til en pris som mannen i gata kan leve med.

 

Ikke ett grafikkmonster som må jevnlig mates med deler for å møte de nye kravene. Dere kan være så snobbete som dere bare vil i saken, men saken er at spill vi kjenner det i dag hadde ikke komt noe lengre om konsoll ikke var der, det hadde kanskje ikke eksistert i det hele tatt.

 

Hilsen Konsollgutta.

 

 

 

Ærlig talt, ut ifra det du skriver, hvem av oss er det som fremstår som fanboy? Jeg bare konstanterer et faktum, og det er at konsoller av alle typer holder tilbake spillutviklingen for ALLE spillere.

 

Som sagt over, konsoller selges med tap, og låser folk til et format, slik at man kan tyne både utvikler for lisens og kunde med blodpris.

 

Star Citizen har så langt dratt inn over 40 millioner dollar i crow funding. At det ikke finnes noe marked på plattformer som ikke er låst er tullete.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Monster-pc til 20.000kr",,,, Fremdeles lever er myten om at man trenger en kraftig datamaskin som koster skjorta for å kjøre krevende grafikk.

Det er ikke en myte. For å få noe som virkelig skiller seg fra PS4 og Xbox One må du ut med mer enn 10 000 slik jeg ser det.

 

Da snakker vi om hardware som virkelig takler ALT du kaster det på det. Det gjør ikke min PC til 7000 kr. Du får bra performance for under 10k, men du får ikke cutting edge. Og du må opp i cutting edge tech for å få se noe nevneverdig forskjell på PS4 og PC, IMO.

Endret av RadJostein
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Monster-pc til 20.000kr",,,, Fremdeles lever er myten om at man trenger en kraftig datamaskin som koster skjorta for å kjøre krevende grafikk.

Myte og myte. Du er fort oppi 20K om du ønsker en PC som virkelig presser grenser, som var ordvalget som ble valgt.

 

Du kan få PC til 5K, 10K, 20K og 40K for den saks skyld, alt etter hvor mye du ønsker å pushe grensene. Du får hva du betaler for, og gir du litt mer enn hva konsollene koster så får du en PC som drar spillene like greit som konsollene.

 

Du får ikke akkurat noe mindblowing ytelse eller oppsett med en PC til 10K. Men du får en maskin som drar spill i noe høyere oppløsning, mer AA og bedre ytelse enn Xbox One/PS4.

 

Med 20K så kan du nok forvente å kunne kjøre med flere skjermer/ekstremt høy oppløsning, og saftige AA-effekter.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...