Gå til innhold

Sony avduket sin Oculus Rift-utfordrer i natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå burde virkelig Oculus få "ræva" i gir, og se til å få et vr-headset på markedet! Tenkte i utgangspunktet at Oculus kom til å få monopol på alt som het "VR", men det virker som de er i ferd med å bli tatt igjen...

 

Qft

 

Keg har nettopp solgt mitt deb kit også hehe, håer virkelig det snart kommer, devkit er awesome, men gleder meg til skyrim og andre spill i full hd, kanskje vi ser noe i løpet av 2014, vis ikke tror jeg not oculus sin verdi kommer til å stupe.

 

Sony kommer med end user produkter, jeg tror vi bare kommer til å se mer og mer produkter dukke opp , tviler ikke et sekund på at andre aktører som kanskje razer, logitech and who knows what har startet å se på noe også, selv om vi ikke hører now om dete betyr ikke det at andre aktører pønsker på noe ^^

 

Men konkuranse er jo alltid bra sånn sett

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

Playstation 4 kan heller ikke rendre mer enn 480p uten å skru ned andre grafikkinnstillinger heller. 1080p er ingen magisk grense. PS4 er svært rask og det er ikke umulig at den kan kjøre et skikkelig optimalisert valve source spill på 1800p120

Lenke til kommentar

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

 

Det er heller ikke poenget med høy oppløsning i VR. Viktigste er å sørge for at man ikke ser de fysiske pixlene. at spilla ikke blir kjørt i native oppløsning gir i værste fall litt grumsete bilde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

Playstation 4 kan heller ikke rendre mer enn 480p uten å skru ned andre grafikkinnstillinger heller. 1080p er ingen magisk grense. PS4 er svært rask og det er ikke umulig at den kan kjøre et skikkelig optimalisert valve source spill på 1800p120

Hvis du ikke kjønte det mente jeg i forhold til hva det er når man spiller på en vanlig TV.

 

Og man kommer til å se adskilte piksler så lenge det ikke er OLED. Og da blir det fortsatt veldig grumsete.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

 

Det er heller ikke poenget med høy oppløsning i VR. Viktigste er å sørge for at man ikke ser de fysiske pixlene. at spilla ikke blir kjørt i native oppløsning gir i værste fall litt grumsete bilde.

Les min post jeg skrev før denne.

Lenke til kommentar

 

 

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

 

Det er heller ikke poenget med høy oppløsning i VR. Viktigste er å sørge for at man ikke ser de fysiske pixlene. at spilla ikke blir kjørt i native oppløsning gir i værste fall litt grumsete bilde.

Les min post jeg skrev før denne.

Oled består også av pixler, men er vist litt bedre. Eneste som telles er pixeltettheten, få denne høy nok så blir det i teorien bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hva de gjør kommer den ikke til å kunne kjøre mere enn 1080p på PS4, PS4 er ikke sterk nokk til å kjøre mer og på samme tid ikke sette ned andre grafikk innstillinger mye ned.

 

Men uansett tror jeg Oculus Rift blir bedre.

 

Men, da må de (Oculus Rift) utvikle en slags PS4-modus, slik at man også kan benytte den i lavere Full HD-oppløsning på sin PS4. Ellers synes nå jeg Oculus Rift sakker akterut mot det Sony her forsøker å få til.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempebra at konsollspillere også får muligheten til å oppleve VR! :green: Eneste som betyr noe nå er at både Occulus og Sony tar seg tid nok til å finpusse hardware og får nok av utviklere til å backe produktene sine!

 

Ja takk begge deler sier nå jeg!

 

Den alternative måten å gjøre det på, er å slippe det så raskt de kan (altså hvor lenge de tør vente på at konkurrenten skal komme først). Og så slippe en versjon 2 noen år eller måneder senere.

 

Folk kjøper ofte ting likevel fordi de har lyst å prøve det nye. Da får produsenten tjent inn en VR-brille minst 2 ganger, for denne type kunde står nok klar som et egg når versjon 2 lanseres også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...