Gå til innhold

Dette er Samsungs nye Windows-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kjenner noen som har den forrige Ativen de lagde, så jeg antar at den ikke solgte så godt (men rett meg gjerne dersom jeg tar feil). Likevel forsøker Samsung seg med en iterasjon av det samme kjipe designet, og med et operativsystem som ikke har endret seg nevneverdig siden 2012. Hva får dem til å tro at Ativ skal selge noe bedre i denne runden? :hmm:

Endret av Displayname
Lenke til kommentar

De vet at det finnes andre materialer enn plast?

Sitter selv med en Ativ S i hånden og ser man bort ifra mangel på navigasjon, elendig byggekvalitet og dårlig kamera er det en helt fin wp8 telefon.

Problemet kommer når samsung tar 4000+ for telefonene sine som helt klart ikke er bedre bygget enn en huawei til halve prisen.

Lenke til kommentar

Jeg selv sitter med en Ativ S og vil sa at den er ganske "pen", men denne nye modellen var jo stygg... Kameraet på min Ativ S er elendig (fokusering) vet ikke om det er programvaren eller kamera da.... og mangel på nokia apper gjør mobilen ganske svak iforhold til de andre. Eller veldig god (rootet og greier) Windows Phone vil bli mye bedre med neste oppdatering og nokia appene vil mest sannsynlig komme til alle WP devicer nå. Ser egentlig fram til denne om den var finere...

Lenke til kommentar

Spennende. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kjenner noen som har den forrige Ativen de lagde, så jeg antar at den ikke solgte så godt (men rett meg gjerne dersom jeg tar feil). Likevel forsøker Samsung seg med en iterasjon av det samme kjipe designet, og med et operativsystem som ikke har endret seg nevneverdig siden 2012. Hva får dem til å tro at Ativ skal selge noe bedre i denne runden? :hmm:

 

Jeg har den, men jeg har også en Lumia920, og problemet er at Samsung har gjort et halvhjertet forsøk sammenlignet med Nokia. I tillegg til at man mangler de gode Nokia appene, har de heller ikke fulgt opp oppdateringene fullt ut. DataSense er for eksempel en viktig ting de ikke har fått på plass, som er en svært viktig feature da datatrafikksporing ikke kan gjøres av 3. parts apper per i dag.

 

Fordelen Ativ-S har er at den er tynnere og lettere enn Nokiamobilene, som kom på samme tid, og for mange har den også et mer kjent og tiltrekkende design.

 

OS'et har jo utviklet seg på de siste to årene, selv om GUI i det store og hele er som før. Men ja, det kunne gått noe raskere. En annen forskjell nå er at WP8 er mer populært enn det var forrige gang, og tar stadig markedsandeler. Det potensielle markedet vil da være større, selv om ingen fabler om tall som rokker ved android med det første.

Lenke til kommentar

Jeg selv sitter med en Ativ S og vil sa at den er ganske "pen", men denne nye modellen var jo stygg...

 

Jeg har også en slik, og for å være ærlig synes jeg de er så like som de kan bli, foruten noen mønster her og der, og rillene i åpningen bak. Det er i alle fall ikke nok forskjeller til at jeg kan si at den ene er pen og den andre stygg...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...