Gå til innhold

Apple dreper endelig iPad 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var vel på høy tid. Det var jo veldig overraskende og merkelig at Apple tvihold på Apple iPad 2 modellen såpass lenge, de har jo ikke gjort noe tilsvarende på andre produktlinjer.

 

De holder jo gjerne nåværende og forrige generasjon gående hvorav forrige generasjon da selges som en rimeligere modell det påfølgende året. At de begynte med dette på iPad også sjokkerte vel ingen men at iPad 2 ikke ble faset ut til fordel for iPad 3 når iPad 4 ble introdusert, og at den attpåtil ble beholdt videre selv etter at iPad Air ble introdusert overrasket mange, spesielt ettersom Apple faktisk ikke reduserte prisen ytterligere og vi samtidig hadde iPad mini (uten retina) med samme maskinvare til en billigere pris veldig lenge.

 

Om den selger så skjønner jeg jo at det er en gullgruve for Apple, men maskinvaren begynner jo nå å bli litt halvveis og nå er det vel ikke så interessant for Apple å tviholde på produkter med 30-pin kontakt og uten retinaskjerm så mye lenger nå som iPhone 5C 8GB skal ta over for iPhone 4S så denne kan fases ut, da blir det jo naturlig å kvitte seg med iPad 2 også. Men hva skjer med iPad mini (uten retina) nå? Den har riktignok Lightning og ikke 30-pin kontakt, men sitter jo igjen som eneste produkt uten retinaskjerm og Apple A5X SoC som jeg vil tro Apple har interesse av å kutte ut nå med tanke på iOS 8.0 osv..? Er ikke gunstig å tviholde på maskinvare så alt, alt for lenge før man får et lite legacy dilemma.

Lenke til kommentar

Og iPad 2 var siste produkt uten "retina".

 

Så nå blir det nok ingen iOS 8 for iPad 2.

 

Tja, det kan nok være men det gir lite mening å droppe iPad 2 om ikke iPad mini uten retina også skal droppes da de har identisk maskinvare. Ser ikke helt for meg at Apple dropper iPad mini uten retina allerede med iOS 8.0 da de tross alt har for vane å supportere telefoner lenger enn 2 år og denne modellen er jo ikke 2 år før 2. November i år.

 

Om iPad mini uten retina oppdateres så må de jo ikke foreta seg noe som helst ekstraarbeid for å rulle ut til iPad 2 i og med at maskinvaren er såpass lik.

Lenke til kommentar

 

Og iPad 2 var siste produkt uten "retina".

Så nå blir det nok ingen iOS 8 for iPad 2.

 

Tja, det kan nok være men det gir lite mening å droppe iPad 2 om ikke iPad mini uten retina også skal droppes da de har identisk maskinvare. Ser ikke helt for meg at Apple dropper iPad mini uten retina allerede med iOS 8.0 da de tross alt har for vane å supportere telefoner lenger enn 2 år og denne modellen er jo ikke 2 år før 2. November i år.

 

Om iPad mini uten retina oppdateres så må de jo ikke foreta seg noe som helst ekstraarbeid for å rulle ut til iPad 2 i og med at maskinvaren er såpass lik.

Så sant, så sant. Glemte første generasjons Mini.

 

PS: supportere er et ord som har villet seg inn på diverse norske nettsider, men finnes ikke i ordboken. Støtte er et fint ord.

 

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Supportere&begge=+&ordbok=begge

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...